  • 1. Data: 2010-10-14 21:46:28
    Temat: Jak zabudować pion kanalizacyjny ?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Jak macie zabudowany pion kanalizacyjny (rurę), a może coś mi podpowiecie?

    W ścianie pomiędzy kotłownią a łazienką jest wywalony otwór (brak ściany)
    tak na szerokość 20 cm i idzie tam pion kanalizacyjny, tak że z łazienki
    widzę kotłownie, a z kotłowni widzę łazienkę. W łazience przyjdą regipsy
    więc zasłoni się ten pion, w kotłowni mam już tynki i pomocowane rury, więc
    nie będzie tam regipsów. I jak tą rurę kanalizacyjną zasłonić?

    Ściana to 22 porotherm, rura to 110 mm "siwa".

    1. Czy zalać to wszystko betonem od strony kotłowni i potem wyrównać tynk?
    2. Czy może wypełnić to pianką lub styropianem, potem siatka, potem tynk i
    płytki?

    Może coś podpowiecie?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-10-15 07:34:52
    Temat: Re: Jak zabudować pion kanalizacyjny ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    W łazience
    > przyjdą regipsy więc zasłoni się ten pion, w kotłowni mam już tynki i
    > pomocowane rury, więc nie będzie tam regipsów.

    A dlaczego...? Przecież zabudowa płytami G-K wydaje się naturalnym
    wyborem :-).

    I jak tą rurę
    > kanalizacyjną zasłonić?
    >
    > Ściana to 22 porotherm, rura to 110 mm "siwa".
    >
    > 1. Czy zalać to wszystko betonem od strony kotłowni i potem wyrównać tynk?

    Betonem...? A jak zechcesz kiedyś wymienić rurę, to będziesz rąbał pół
    ściany?

    > 2. Czy może wypełnić to pianką lub styropianem, potem siatka, potem tynk
    > i płytki?

    Lepiej napchaj tam wełny - przynajmniej odizolujesz się od hałasów
    pochodzących z rury.
    Na to mały stelaż i ten kawałek zwykłą płytą g-k, a na nią kafelki.

    To tak po mojemu :-))

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-10-15 08:56:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Czy może wypełnić to pianką lub styropianem, potem siatka, potem tynk i

    Włóż rurę w otulinę do rur. Tak, tak- są takie otuliny na rury fi 110.
    całość obłóż wełną i zakryj płytami gk. Wzdłuż szachtu możesz od strony
    łaznienki położyć płytę podwójnie (w dwóch warstwach) - im grubsza przegroda
    stała, tym mniej hałasów będzie dochodzić od rury. Jeżeli Twoja kotłownia
    nie będzie wykańczana na "pięknie" to może od sttrony kotłowni w ogóle nie
    zabudowuj szachtu? Hałas z rury "pójdzie" na kotłownię gdzie nie powinien
    przeszkadzać a w łazience będzie ciszej.
    Jeżeli nie masz, to zapewnij sobie w końcówce pionu (przed przejściem pionu
    w przykanalik) możliwość czyszczenia przez jakiś gajger dostepny np z tej
    kotłowni.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-10-15 20:33:00
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Od strony kotłowni nie zabudowywać. Zostawić na wypadek wymiany/zapchania,
    itp. W kotłowni i tak będziesz miał więczny syf, więc czy będzie rurę widać,
    czy nie, nie będzie różnicy...

  • 5. Data: 2010-10-15 20:38:29
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > 2. Czy może wypełnić to pianką lub styropianem, potem siatka, potem tynk i

    Ja bym zrobił wg opcji 2, ale jeśli idą na to płytki, to po co tynk? Skuj
    kawałek tynku ze ściany gdzie masz ten pion, zapianuj i zatop siatkę tak,
    żeby zachodziła z 10-15cm na ścianę. Ja do takich rzeczy używałem siatki
    "pancernej" o gramaturze 320 czy 350. na to kleisz płytki i git.

    --
    Bartek