  • 1. Data: 2010-10-14 18:58:07
    Temat: Glizdy jedza dach
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Ostatnio odkrylem jedzone miejscami krokwie przez robale. Cala wiezba byla
    impregnowana przeze mnie osobiscie kilka razy. Impregnat a jakze
    zabezpieczac mial przed szkodnikami i plesniami. Rewelacja. Ciekawe co mamy
    pod ociepleniem. Zakupilem Hylotox, rekawice latexowe i strzykawki. Polecam
    przeglad wiezby przed ociepleniem.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-10-14 19:08:21
    Temat: Re: Glizdy jedza dach
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-10-14 20:58, Maniek4 pisze:

> [...]
    > pod ociepleniem. Zakupilem Hylotox, rekawice latexowe i strzykawki. Polecam

    Przerabiałem to...
    Hylotox daje rade ale pieprzenia się z tym co nie miara...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-10-14 19:09:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > mamy pod ociepleniem. Zakupilem Hylotox, rekawice latexowe i strzykawki.
    > Polecam przeglad wiezby przed ociepleniem.

    Maniek, a co Ci da włąsnoręczna impregnacja ?
    Toż to prawie jakby jej tam nie było.
    Więźbę powinno się impregnować ciśnieniowo. Wszelkie inne metody to tylko
    powierzchowne mazanie.

  • 4. Data: 2010-10-14 19:14:12
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Maniek, a co Ci da włąsnoręczna impregnacja ?
    > Toż to prawie jakby jej tam nie było.
    > Więźbę powinno się impregnować ciśnieniowo. Wszelkie inne metody to tylko
    > powierzchowne mazanie.

    P.S.
    Dlatego też ja jestem za budowaniem bez poddaszy użytkowych.
    Raz, że masz dostęp do więźby.
    Dwa, więźba jest dobrze wentylowana
    Trzy, jak słońce przygrzeje to żaden robal tego nie przetrzyma :D

  • 5. Data: 2010-10-14 19:27:22
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > Raz, że masz dostęp do więźby.
    > Dwa, więźba jest dobrze wentylowana
    > Trzy, jak słońce przygrzeje to żaden robal tego nie przetrzyma :D

    Bingo!

  • 6. Data: 2010-10-14 19:33:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek, a co Ci da włąsnoręczna impregnacja ?
    > Toż to prawie jakby jej tam nie było.
    > Więźbę powinno się impregnować ciśnieniowo. Wszelkie inne metody to tylko
    > powierzchowne mazanie.

    Powiem Ci co mi da wlasnoreczna impregnacja.
    Przychodzi do mnie tartacznik (ktorego zaopatruje w olej do smarowania pil,
    wiec znam go dobrze) i pyta, czy nie mam zielonej bejcy? Pytam po ci bejca
    bo nie zalapalem na poczatku, a on no nie wiesz po co mi bejca??
    Po drugie, gdzie ja mam zaipregnowac drzewo cisnieniowo jak tego nikt w
    okolicy nie robi? Po trzecie, stary moj dom na wsi calkowicie drewniany ma
    wiezbe nie wiem czy calkiem zdrowa, ale to chlupa majaca dobre kilkadziesiat
    lat kiedy nikt o zadnych impregnacjach nie slyszal. Fakt w scianach bylo
    tego sporo i walki z g..nem tez wlasnie Hylotoxem. Po czwarte prawie nie ma
    znaczenia dla robala na jakiej glebokosci jest impregnowane drzewo skoro
    zjedzenie nasaczonego drzewa nawet na malej glebokosci teoretycznie ma go
    unieszkodliwiac. Te impregnaty moze sa dobre na grzyby, ale przeciw robalom
    smiem twierdzic ze dzialaja co najwyzej slabo. Po piate, impregnowane
    cisnieniowo drzewo to ulamek procenta dzisiejszych budow i wcale nie jestem
    pewien czy preparaty do cisnieniowego impregnowania sa tak calkowicie
    bezpieczne.
    Swego czasu wspomniany wczesniej dom drewniany chcialem pomalowac
    zaproponowanym przez Muratora preparatem niszczacym wszystko i niby
    dopuszczonym do stosowania wewnatrz Intox S o ile dobrze pamietam. Niestety
    na ulotce produktu okazalo sie, ze i owszem dopuszczony do stosowania
    wewnatrz ale w skansenach, gdzie ludzie przebywaja relatywnie krotko. Tyle z
    Muratora a co bylo w przepisie stosowania to nawet cytowac mi sie nie chce
    ochraniaczy, masek i innych takich. Jezeli to cisnieniowe impregnowanie
    odbywa sie takimi preparatami to ja dziekuje.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-10-14 19:40:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trzy, jak słońce przygrzeje to żaden robal tego nie przetrzyma :D

    A tu nie widze roznic. Mysle, ze w welnie krokiew osiagnie nawet wyzsza
    temperature, tylko ze obawiam sie iz glizdom to wsio ryba. Poludniowe czesci
    drewnianych domow jest w wiekszosci wolne od tych szkodnikow z pewnoscia z
    powodu temperatury, ale reszta stron swiata to jazda bez trzymanki. Mysle,
    ze z dachem bedzie to samo.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-10-14 19:56:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dlatego też ja jestem za budowaniem bez poddaszy użytkowych.
    > Raz, że masz dostęp do więźby.
    > Dwa, więźba jest dobrze wentylowana
    > Trzy, jak słońce przygrzeje to żaden robal tego nie przetrzyma :D

    Troche bez sensu - zamiast porządnie więźbe zabezpieczyć, co przecież da sie
    zrobić, rezygnujesz z całkiem sensownych powierzchni użytkowych, za które i
    tak płacisz.

    To jakby samochód pchać zeby silnik sie nie niszczył :-)

    A poza tym jesli chodzi o temperature więźby to raczej jest wieksza jak
    siedzi w ociepleniu, tak?

    b.

  • 9. Data: 2010-10-14 20:35:52
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 20:58:07 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > pod ociepleniem. Zakupilem Hylotox, rekawice latexowe i strzykawki. Polecam

    Kłania się stosowanie mokrego drewna na więźbę.

    --
    ŁC
    Jedyny facet, który nie może pracować bez kobiet to ginekolog

  • 10. Data: 2010-10-14 20:36:28
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 21:14:12 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Trzy, jak słońce przygrzeje to żaden robal tego nie przetrzyma :D

    Nieprawda :-)

    --
    ŁC
    Młody mąż wyniósł z pożaru swoją świeżo upieczoną żonę.