  • 1. Data: 2010-10-14 08:36:25
    Temat: Wycinka drzewa - akacja
    Od: "Kierko" <A...@w...pl>

    Kilkadziesiat lat temu babcia kupila dzialke.
    Pobudowala domek, zasadzila troche drzewek i roslin.
    Teraz babcia mieszka juz w bloku, jej domek dawno sie zapadl ... w jego
    miejsce postawilem nowy murowany dom, zasialem trawe itd.
    Problem w tym, ze obok domu (7m) na mojej dzialce stoi sobie duza akacja.
    Wysoka na kilkadziesiat metrow, stoi miedzy moim a sasiada ogrodzeniem i
    jest tylko kwestia czasu kiedy znowu rozwali to ogrodzenie.
    Od czasu do czasu spadaja galezie, dom stoi blisko i boje sie ze jak drzewo
    kiedys trzasnie to strace kilkadziesiat tys. pln na remont dachu albo calej
    konstrukcji domu a moze i kogos spotka krzywda. W sumie akacja zagraza 3
    rodzinom.
    Chcialem samodzielnie wyciac drzewo ale zglosilem to do dzialu ochrony
    srodowiska czy cos takiego.
    Przyszly panie powiedzialy ze drzewo duze, ze galezie musza spadac, ze ja
    musze je zabezpieczac, ze jak drzewo spadnie na dom to moj problem etc.

    Czy jest jakis sposob aby pozbyc sie drzewa ktore zagraza domowi i jego
    mieszkancom?
    Znajomi mowia, ze niedobrze zrobilm zglaszajac chec wycinki, ze lepiej bylo
    polac jakims kwasem, randapep itp.
    Czy faktycznie w PL nie ma innych sposob na radzenie sobie z przeciwnosciami
    losu?

  • 2. Data: 2010-10-14 09:15:11
    Temat: Re: Wycinka drzewa - akacja
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kierko" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakis sposob aby pozbyc sie drzewa ktore zagraza domowi i jego
    > mieszkancom?

    A może by tak po następnej wichurze traktor, łańcuchy albo lina stalowa i je
    złamać może wystarczy nawet w połowie nadłamać pstryknąć parę fotek i
    zgłosić że złamało ci drzewo. Tylko liny tak zapinać żeby śladu na drzewie
    nie pozostawiły, przez szmaty i deszczółki.

    Marek

  • 3. Data: 2010-10-14 09:22:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Parę lat temu jak mieszkałem jeszcze w bloku to usunięto wysoką topolę. Była
    wyższa niz 4piętrowy blok.
    Drzewo było zdrowiutkie i bardzo smukłe więc dobrze opierało się wiatrom. W
    jakiś sposób jednak udało się kilku mieszkańcom przeforsować ścięcie drzewa
    argumentując że takie wysokie to stanowi poważne zagrożenie, pomimo że
    pozostali mieszkańcy i spółdzielnia byli przeciwni.

    Marek

  • 4. Data: 2010-10-14 09:26:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przyszly panie powiedzialy ze drzewo duze, ze galezie musza spadac, ze ja
    > musze je zabezpieczac, ze jak drzewo spadnie na dom to moj problem etc.

    Pogadać to one sobie mogą.
    Napisz oficjalne pismo do gminy, opisz że drzewo zagraża domowi i domownikom
    i ze w razie czego ty nie odpowiadasz za ew. szkody a ubezpieczyciel w
    ramach regresu moze od gminy egzekwować kasę.
    Złóz pismo w gminie i czekaj na oficjalną pisemna odpowiedz. zobaczymy czy
    jakiś urzednik podpisze się opod odmowa wyciecia drzewa zagrazającego
    budynkowi i mieszkańcom(jesli faktycznie zagraza)

  • 5. Data: 2010-10-14 09:28:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kierko" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy faktycznie w PL nie ma innych sposob na radzenie sobie z
    > przeciwnosciami losu?

    Masz własność a jakbyś jej nie miał - urzędnik decyduje co na Twoim terenie
    ma być.

  • 6. Data: 2010-10-14 09:29:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > jakiś urzednik podpisze się opod odmowa wyciecia drzewa zagrazającego
    > budynkowi i mieszkańcom(jesli faktycznie zagraza)

    Przyjdzie koś z gminy czy tam ze starostwa i powie, że nie zagraża, napisze
    odmowe i tyle...

  • 7. Data: 2010-10-14 09:33:14
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Przyjdzie koś z gminy czy tam ze starostwa i powie, że nie zagraża,
    > napisze odmowe i tyle...

    Jak drzewo faktycznie jest w takim stanie że zagraza bezpieczeństwu to nie
    wiem czy urzedas tak ochoczo podpisze się pod pismem że nie zagraża.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-10-14 09:41:41
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Jak drzewo faktycznie jest w takim stanie że zagraza bezpieczeństwu to nie
    > wiem czy urzedas tak ochoczo podpisze się pod pismem że nie zagraża.

    Ale Kierko pisał na początku, że już byli i nic to nie dało

  • 9. Data: 2010-10-14 10:04:37
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ale Kierko pisał na początku, że już byli i nic to nie dało

    Ale tylko pogdali.
    A jak im przyjdzie dac oficjalna odpowiedz na piśmie to troche sprawe
    przemyślą.
    Tak to jest z urzednikami
    Przed chwila Pani na poczcie nie chciał odemnie przyjąc przesyłki która
    nadawałem jako list polecony tylko chciał abym to nadał jako paczkę bo jej
    zdaniem zawartośc "pewnie stanowia materiały handlowe"(rentgena w oczach
    pewnie miała)
    Poprosiłem aby podała punkt regulaminu który nie zezwala mi nadac mojej
    przesyłki jako list polecony.
    Przesyłka miała wymiary kwalifikujące ją jako list polecony, Pani w
    regulaminie nic nie znalazła i nadalem.;))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-10-14 10:05:25
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-10-14 11:41, quent pisze:

    > Ale Kierko pisał na początku, że już byli i nic to nie dało
    Ale tylko powiedzieli, teraz trzeba poprosić o uzasadnienie na piśmie.

    Znasz zasady urzędnika
    - nie myśl
    - jak pomyslałeś nie pisz
    - jak napisałeś to nie podpisuj
    - jak podpisałeś to co się dziwisz że się ciebie czepiają :)

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak