  • 1. Data: 2010-10-13 19:36:59
    Temat: Grubość styropianu - ściana fundamentowa
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy duże będą straty ciepła pomiędzy ociepleniem ściany fundamenowej
    styropianem EPS 100 grubości 5cm , a 10 cm (na to jeszcze idzie siatka +
    folia profilowana w obu przypadkach).

    Majster twierdzi, że 5cm wystarczy, dodatkowo, gdzie ściana fundamentowa
    będzie wystawać ponad ziemię, ten fragment (między ziemią a ociepleniem
    ściany) oklei styropianem do około 10cm (tłumaczy to tym, by ładnie
    wyglądało na styku z ociepleniem ściany).

    Fundamenty już są obsypane częsciowo piaskiem, ale gdyby wyszło, że ma to
    znaczenie istotne, zawsze można kazać dołożyć 5cm. Jedynie jako laik, nie
    mam pojęcia, czy to ma jakieś istotne znaczenie. Nie buduję domu pasywnego,
    ale mogę śmiało zainwestować 300zł w kolejne 5cm styropianu, jeżeli będę
    wiedział, że się to zwróci.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-10-13 19:45:00
    Temat: Re: Grubość styropianu - ściana fundamentowa
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > mogę śmiało zainwestować 300zł w kolejne 5cm styropianu, jeżeli będę wiedział,

    IMO nie bardzo jest sens dawać styropian poniżej linii gruntu, a zwłaszcza
    duże jego ilości - no chyba że ocieplasz z dwóch stron - od zewnątrz i
    od wewnątrz - no to może wówczas jeszcze jakiś sens jest.

    Ale jeśli tylko od zewnątrz, a wewnątrz nie (mówię o przypadku bez piwnic)
    to fundament i tak bedzie wychładzany od nieocieplonej strony (pod domem).

  • 3. Data: 2010-10-13 19:55:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 21:36, Bogdann pisze:

> [...]
    > ale mogę śmiało zainwestować 300zł w kolejne 5cm styropianu, jeżeli będę

    IMHO warto. Przy dłuższych mrozach zimno wchodzi przez fundament i
    zaczyna wychładzać dom od dołu. Trochę jeszcze zależy od rejonu Polski.

    M.

  • 4. Data: 2010-10-13 19:56:24
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Kwestia kluczowa - piwnice są?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2010-10-13 20:10:31
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Kwestia kluczowa - piwnice są?
    > --
    > RudeBoy Selecta

    Jest jedno pomieszczenie piwniczne - około 6m2. Jedna ze ścian piwnicy (ta
    najbliższa ścianie fundamentowej) jest oddalona o około 1m od ściany
    fundamentowej (do środka domu, a pozostałe 3 ściany są też wewnątrz domu).

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2010-10-13 20:15:08
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 21:45, Aleksander pisze:

    > Ale jeśli tylko od zewnątrz, a wewnątrz nie (mówię o przypadku bez piwnic)
    > to fundament i tak bedzie wychładzany od nieocieplonej strony (pod domem).

    A co będzie odbierało to ciepło z fundamentu od strony domu ? :o)

    Na zewnątrz to oczywista sprawa, ziemia przemarza do głębokości ponad
    1m, czyli fundament też przemarza do głębokości 1m (dlatego ławy są
    poniżej) i dlatego się ociepla, bo przemarznięta ściana fundamentowa
    wychłodzi dół ściany zewnętrznej i na dole ściany od strony pomieszczeń
    zrobi się grzyb.

    Jak przemarza ziemia pod domem ? Jakiś kwantowy efekt tunelowania ciepła
    ? :o)

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2010-10-13 20:17:37
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 21:36, Bogdann pisze:
    > Czy duże będą straty ciepła pomiędzy ociepleniem ściany fundamenowej
    > styropianem EPS 100 grubości 5cm , a 10 cm (na to jeszcze idzie siatka +
    > folia profilowana w obu przypadkach).

    Straty duże nie będą, a majstrowi chce się bawić w łatanie tu więcej a
    tam mniej ?
    Nie wygodniej dać po całości 10cm ?
    Jak chce się bawić to niech się bawi.

    BR
    Igus'

  • 8. Data: 2010-10-13 20:17:49
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    > to fundament i tak bedzie wychładzany od nieocieplonej strony (pod domem).

    ze jak?
    wychladzany od strony pod domem, nie zartuj...
    sorry ale bzdury pleciesz...

    -
    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2010-10-13 20:21:39
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Jak przemarza ziemia pod domem ? Jakiś kwantowy efekt tunelowania ciepła
    > ? :o)

    Oczywiście, że nie chodzi o przemarzanie.
    Ale jeśli ok 4 stopnie temp. będą Twoim zdaniem ogrzewać dom, to ok :)

  • 10. Data: 2010-10-13 20:29:49
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Straty duże nie będą, a majstrowi chce się bawić w łatanie tu więcej a tam
> [...]

    Też tak sobie myślalem, dopóki nie zrozumiałem, że nie on będzie to robił,
    tylko ekipa ocieplająca ściany. Bo majster mówił - "jak się ociepla ściany,
    wtedy trzeba styropian na ścianie fundamentowej dołożyć tyle, by ocieplenie
    na ścianie było wysunięte tylko o kilka cm ponad ocieplenie ściany
    fundamentowej".

    W zasadzie mam spore zaufanie do majstra, po wtóre sam majster powtarza, że
    on tak wszędzie robi (te 5cm) i że nie ma to większego znaczenia. W
    projekcie mam 10cm. Ale nie trzymam się kurczowo cyferek, jeżeli ktoś mnie
    przekona (w tym przypadku majster), że czasem nie ma potrzeby dokładać, bo w
    praktyce nic nie da.

    pzdr
    Bogdan