  • 1. Data: 2010-10-14 21:49:19
    Temat: Jakie rozdzielacze do podłogówki?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Jakie rozdzielacze stosowaliście do podłogówki?
    Pytam bo muszę zamówić 3 szt i zastanawiam się jakie. Czy kupować firmowe,
    czy szukać czegoś taniego, ale w miarę wykonanego ok.
    Jakich firm unikać?
    Na co zwrócić uwagę przy wyposażeniu rozdzielaczy? Rotametry, zaworki,
    siłowniki?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-10-14 21:59:43
    Temat: Re: Jakie rozdzielacze do podłogówki?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytam bo muszę zamówić 3 szt i zastanawiam się jakie. Czy kupować firmowe,
    > czy szukać czegoś taniego, ale w miarę wykonanego ok.

    Pewnie bez wiekszego znaczenia. Szanujaca sie hurtownia byle czego raczej
    nie sprzedaje i pewnie mozesz zdac sie na swoj lokalny rynek

    > Na co zwrócić uwagę przy wyposażeniu rozdzielaczy? Rotametry, zaworki,
    > siłowniki?

    Rotametry warto miec, widac przynajmniej czy obieg w ogole jest.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-10-15 06:58:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Na co zwrócić uwagę przy wyposażeniu rozdzielaczy? Rotametry, zaworki,
    > siłowniki?

    Unikaj plastików jak ognia, jak nie chcesz mieć kłopotów...

    Zdecydowanie mosiężne. Zaworki też są sensowne - ja zaworkami
    wyregulowałem sobie równomierność przepływów w poszczególnych pętlach.

    O innych bajerach nie wiem, bo nie mam :-), ale podłogówka działa dobrze.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-10-15 07:17:22
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > Zdecydowanie mosiężne. Zaworki też są sensowne - ja zaworkami
    > wyregulowałem sobie równomierność przepływów w poszczególnych pętlach.
    >
    > O innych bajerach nie wiem, bo nie mam :-), ale podłogówka działa dobrze.

    A te co są na allegro to warte uwagi czy unikać jak ognia?
    pozdrawiam
    Bartek

  • 5. Data: 2010-10-15 07:19:49
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

> [...]
    > wyregulowałem sobie równomierność przepływów w poszczególnych pętlach.
    >
    > O innych bajerach nie wiem, bo nie mam :-), ale podłogówka działa dobrze.

    Też jestem na etapie ustawiania podłogówki. Mam podłogówkę na dole 6 pętli i
    niestety hydraulicy skopali mi jedna pętlę zrobili ją za długą i niestety
    długo się nagrzewa i nie osiąga takich temperatur jak pozostałe pętle.
    Próbowałem zwiększyć przepływ na rotametrach ale udało mi się maksymalny
    przepływ osiągnąć rzędu 2l/min (skala od 0-4) i teraz nie wiem czy dać
    mocniejszą pompę mam teraz 15 - 4.0 czy próbować jeszcze regulować na
    zaworach. Czy na razie nic nie robić pale co drugi trzeci dzień i jak będzie
    naprawdę zimno i będę codziennie palił to wtedy zobaczyć jak nagrzewa się i
    trzyma ciepła ta felerna pętla. (będzie to pierwszy sezon grzewczy). Ktoś mi
    doradzi?

    pozdrawiam
    Artur.

  • 6. Data: 2010-10-15 07:52:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Cam napisał:

    > Też jestem na etapie ustawiania podłogówki. Mam podłogówkę na dole 6
    > pętli i
    > niestety hydraulicy skopali mi jedna pętlę zrobili ją za długą

    No to witam w klubie :-)))

    i niestety
    > długo się nagrzewa i nie osiąga takich temperatur jak pozostałe pętle.

    To, że dłużej się nagrzewa nie ma większego znaczenia - i tak podłogówka
    jest z zasady przewidziana do grzania ciągłego, zatem ten akurat czynnik
    nie ma znaczenia.

    Ja u siebie póki co rozwiązałem ten problem metodą prób i błędów - dałem
    pompę na maksymalny bieg, a zaworkami ustawiłem na oko mniejsze
    przepływy w mniejszych pętlach i maksymalny w tej za dużej. W salonie
    podłogówka grzeje jak ta lala, a pozostałe też są odczuwalnie
    działające. Nie mam rotametrów, ale sprawdzam w szafce palcem
    temperaturę powrotu i jak się zgadzają mniej więcej wszystkie pętle ze
    sobą, to wydaje się, że jest ok. Tu precyzji jakiejś przesadnej nie
    trzeba :-))).

> [...]
    > naprawdę zimno i będę codziennie palił to wtedy zobaczyć jak nagrzewa się i
    > trzyma ciepła ta felerna pętla. (będzie to pierwszy sezon grzewczy).

    Nie jestem fachowcem, ale tak coś czuję w kościach, że skoro masz tam
    jakieś precyzyjne mierniki przepływu, to sobie spokojnie poradzisz.
    Poczekaj tylko do chwili, kiedy będziesz permanentnie ogrzewał, bo takie
    grzanie co drugi dzień nic nie daje w sensie zbierania danych o
    dzialaniu podłogówki.

    Felerna pętla będzie się rozgrzewała znacznie dłużej od pozostałych, bo
    ma do nagrzania znacznie większą masę - to zgodne z prawami fizyki :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-10-15 10:04:15
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Rotametry warto miec, widac przynajmniej czy obieg w ogole jest.

    cos takiego czy inny masz na mysli?

    http://motoallegro.pl/przeplywomierz-rotametr-do-pod
    logowki-i1109358408.html
    mozesz wskazac jakis link jaki byś polecił?
    i do każego obiegu warto dac?

    tak patrze na zdjęcie przekrou i taki rotametr nie hamuje przepływu?
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-15 11:49:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Rotametry warto miec, widac przynajmniej czy obieg w ogole jest.

    a czy są takie rotametry zintegrowane z zaworkiem?
    mam teraz na wejściu i na powrocie po zaworku (jeden na kluczyk drugi
    na pokrętło) i nie chciałbym z tego zrezygnować, a taki dynks dał by
    możliwość "wzrocznego" oceniania co jakiś czas, czy coś się nie
    przypchało...
    czy też nie ma to znaczenia i po prostu wymienić jeden zaworek na
    rotametr?
    i który, ten na wejściu czy na powrocie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-10-15 11:59:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

  • 10. Data: 2010-10-15 21:19:22
    Temat: Re: Jakie rozdzielacze do pod?ogówki?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2010 o 12:04:15 Tomemk <d...@g...pl> napisał(a):

    > cos takiego czy inny masz na mysli?
    >
    > http://motoallegro.pl/przeplywomierz-rotametr-do-pod
    logowki-i1109358408.html
    > mozesz wskazac jakis link jaki by? poleci??

    Takie, kup sobie cały rozdzielacz z takimi rotametrami, bedziesz
    wiedział co się w kazdym obiegu dzieje.

    > i do ka?ego obiegu warto dac?
    >
    > tak patrze na zdjecie przekrou i taki rotametr nie hamuje przep?ywu?
    Troch-ę hamuje a i tak jeszcze je bedziesz dławiła aby wyrównać
    przepływy.

    --
    Pozdr
    JanuszK