  • 11. Data: 2010-10-17 21:53:06
    Temat: Re: Jakie rozdzielacze do podłogówki?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    A siłowniki w rozdzielaczach i regulatory pokojowe, ma to sens? Sprawdza
    się to przy podłogówce, czy nie ma sensy tego zakładać?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 12. Data: 2010-10-18 08:59:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-10-2010 o 23:53:06 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > A siłowniki w rozdzielaczach i regulatory pokojowe, ma to sens?
    > Sprawdza się to przy podłogówce, czy nie ma sensy tego zakładać?
    Nie ma sensu, bezwładność jest tak duża że nic nie uregulujesz albo za
    późno.
    Lepiej mieć pogodowy sterownik który jak idzie ciepło na zewn to wcześniej
    ci
    wyłączy podłogówkę czy zmniejszy moc kotłą a jak idzie zimno to wcześniej
    włączy
    czy podkręci większą moc.
    Poza tym podłogówka się samoreguluje, poczytaj moje posty, niedawno to
    opisywałem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-10-19 08:40:01
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

[...]

    http://allegro.pl/pogodowy-sterownik-do-kotla-pieca-
    c-o-cenvax-i1269131753.html

    cos takiego masz na myśli?
    czy to oby będzie bez problemu wspolpacowac
    z kotłem, w kotle mam mozliwosc w zasadzie podłaczenia tylko
    sterowania pompą ale to chyba wystarczy?
    sterownik TANGO
    http://www.papa-wroc.pl/userfiles/Instrukcja%20Tango
    _ver_%207_48web.pdf

    zapasuje to?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-10-19 19:14:50
    Temat: Re: Jakie rozdzielacze do pod?ogówki?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-10-2010 o 10:40:01 Amir <S...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ci
    > wy??czy pod?ogówke czy zmniejszy moc kot?? a jak idzie zimno to wcze?niej
    > w??czy
    > czy podkreci wieksz? moc.
    > Poza tym pod?ogówka sie samoreguluje, poczytaj moje posty, niedawno to
    > opisywa?em.
    >
    > http://allegro.pl/pogodowy-sterownik-do-kotla-pieca-
    c-o-cenvax-i1269131753.html

    > cos takiego masz na my?li?
    > czy to oby bedzie bez problemu wspolpacowac
    > z kot?em, w kotle mam mozliwosc w zasadzie pod?aczenia tylko
    > sterowania pomp? ale to chyba wystarczy?

    Od biedy zapasuje ale będzie sterować kotłem na zasadzie włacz-wyłącz jak
    temp wody
    osiągnie tą ustawioną na regulatorze.
    Wg mnie lepszym jest taki:
    http://allegro.pl/sterownik-pieca-kotla-perfekt-r-po
    dajnik-pid-i1275664393.html
    albo ładniejsza wersja:
    http://allegro.pl/sterownik-kotla-pieca-elster-exper
    t-graficzny-i1275665632.html

    Steronik ten będzie ci regulował temp wody przez zmianę cyklu pracy
    podajnika,
    podłączysz go zamiast tego co masz.
    Acha brakuje tam czujnika temp zewn który trzeba dokupić, pisze w aukcji.
    Tyle że potrzebujesz kogoś bardzo kumatego co ci to zepnie razem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-10-21 18:05:43
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    > Troch-ę hamuje a i tak jeszcze je bedziesz dławiła aby wyrównać
    > przepływy.
    A jak to sie reguluje, czym sie dławi? Rotametrami? Czy one mają możliwość
    jakieś regulacji? Czy może zaworki trzeba założyć jeszcze na zasilaniu a
    rotametry tylko pokazują?

    Pytam bo przyszły mi już rozdzielacze, ale za chiny nie wiem jak te
    rotametry można regulować, czym kręcić itd.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 16. Data: 2010-10-21 18:06:52
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    > Zdecydowanie mosiężne. Zaworki też są sensowne - ja zaworkami
    > wyregulowałem sobie równomierność przepływów w poszczególnych pętlach.
    Czyli oprócz rotametrów trzeba jeszcze pod nimi zamocować zaworki i nimi
    regulować, czy tak?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 17. Data: 2010-10-22 07:30:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > Witam
    > Czyli oprócz rotametrów trzeba jeszcze pod nimi zamocować zaworki i nimi
    > regulować, czy tak?

    Jak dla mnie zaworki są po stokroć istotniejsze od tych rotametrów... i
    to nie tylko ze względu na możliwość regulacji...

    Wyobraź sobie sytuację, że ktoś Ci coś tam montuje i wierci w wylewce -
    tfu tfu tfu - i przewierci alu-pexa od podłogówki, a Ty nie masz
    zaworków, ale masz rotametry... Czy ta rotametry mają możliwość
    zamknięcia obwodu w analogiczny sposób, jak robią to zaworki?

    Jeżeli tak, to nie ma sprawy - mogą zostać same rotametry. Ja się nie
    znam, ale jak mają możliwość tylko regulacji przepływu, a już zamknięcia
    pętli na głucha nie, to musi być zaworek, bo jak odetniesz uszkodzoną
    pętlę do chwili jej naprawienia?

    Nie wiem, czy rotametry działają jak zaworki w kwestii całkowitego
    odcinania dopływu wody...

  • 18. Data: 2010-10-22 08:03:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-10-2010 o 20:05:43 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > A jak to sie reguluje, czym sie dławi? Rotametrami? Czy one mają
    > możliwość jakieś regulacji? Czy może zaworki trzeba założyć jeszcze na
    > zasilaniu a rotametry tylko pokazują?
    Tu masz pierwszy z brzegu rozdzielacz:
    http://allegro.pl/rozdzielacz-2-ogrz-podlogowe-rotam
    etry-termostaty-i1244415419.html
    u góry są rotametry i nimi sie kręci ustalając przepływ.
    Na dole są zawory które tym białym pokrętłem także można zamknąć ale one
    służą w zasadzie do sterowania elektrycznego, na nie się zakręca głowicę
    która robi dla obwodu włącz-wyłącz a proporcje ustala się na rotametrach.
    Czyli na górze regulujesz przecyzyjnie a dół zostawiasz otwarty czyli biała
    nakretka tak lekko nakręcona żebvy tego dziubka nie wcisnąć bo zamknie
    obwód.

    > Pytam bo przyszły mi już rozdzielacze, ale za chiny nie wiem jak te
    > rotametry można regulować, czym kręcić itd.
    mogą mieć takie rozetki na sobie które blokują przed przypadkowym
    pokręceniem
    to taki pierścień, trzeba go unieć do góry i pokręcić rotametrem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-10-22 17:45:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wiem, czy rotametry działają jak zaworki w kwestii całkowitego
    > odcinania dopływu wody...

    Zawor i tak odetnie Ci tylko powrot, a woda z uszkodzonej petli bedzie sie
    lala zasilaniem. Nie ma bata, trzeba zamknac caly rozdzielacz albo wkrecic
    korki w miejsca podlaczenia petli.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-10-22 18:33:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zawor i tak odetnie Ci tylko powrot, a woda z uszkodzonej petli bedzie sie
    > lala zasilaniem. Nie ma bata, trzeba zamknac caly rozdzielacz albo wkrecic
    > korki w miejsca podlaczenia petli.

    Tak.
    Dlatego ja myślę o możliwości zamknięcia tak zasilania, jak i powrotu -
    ja tak mam.
    Nie mam wprawdzie rotametrów, ale mam zaworki tak na zasilaniu, jak i na
    powrocie i uważam, że to dobre rozwiązanie - zaworkami z zasilania można
    sobie ustawić proporcje dopływu wody do poszcz. pętli, ale jak są
    rotametry i mają możliwość zamknięcia na zero, to na powrocie i tak musi
    być zawór na wypadek wypadku ;-).

    pozdr
    robercik-us