  • 1. Data: 2010-10-15 13:59:12
    Temat: na jakiej wysokości od posadzki ma być gwint od geberitu?
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    Od posadzki do gwintu geberitu jaka powinna być wysokość? (gwintu mocowania
    'kibelka' )?

    Instalator tak zrobił, ze jest 28cm od posadzki do gwintu, dojdzie kafla
    jeszcze 1,5cm to będzie 26,5

    Pan od wykończeń stwierdził dziś ze za nisko, musi byc gint na ok 34cm
    i trzeba pruć plyte GK i podnieść.

    kto ma rację?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-15 16:38:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze 1,5cm to będzie 26,5
    >
    > Pan od wykończeń stwierdził dziś ze za nisko, musi byc gint na ok 34cm

    Każda spłuczka ma nacechowaną na ramie wysokość 1m od podłogi.
    Ze względów zdrowotnych im miska ustępowa niżej, tym lepiej, byle się
    zmieściła.....

  • 3. Data: 2010-10-15 18:17:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 15:59, Tomemk pisze:
> [...]
    > jeszcze 1,5cm to będzie 26,5
    >
    > Pan od wykończeń stwierdził dziś ze za nisko, musi byc gint na ok 34cm

    Nikt. Każdy ma tak nisko/wysoko jak chce. Fizjologicznie najbardziej
    naturalna jest pozycja kuczna (wtedy coś tam w środku naciska na coś
    innego i nie masz zatwardzeń), tylko taki kibel mało estetycznie
    wygląda. :-)

    Jak będziesz miał małe dziecko to docenisz niski kibel. A jak będzie to
    chłopak i prawie od razu będzie mógł siusiać na stojąco ..... :-)

    Tak więc wysokość to rzecz gustu i potrzeb.

    M.

  • 4. Data: 2010-10-15 20:26:00
    Temat: Re: na jakiej wysoko?ci od posadzki ma być gwint od geberitu?
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 15:59:12 +0200, "Tomemk" <d...@g...pl>
    napisal(a):

> [...]
    >jeszcze 1,5cm to będzie 26,5
    >
    >Pan od wykończeń stwierdził dziś ze za nisko, musi byc gint na ok 34cm

    Pan od wykonczen chyba jest blizej prawdy. U mnie przed zalozeniem kafli
    sruby mocujace od miski byly okolo 33 cm nad posadzka. Po polozeniu kafli
    jest 31,5 i po powieszeniu miski (cersanit delfi) w najnizszym jej punkcie
    jest niecale 5 cm przeswitu do podlogi. Czyli u Ciebie juz by bylo na
    styk.

    --
    Maciej

  • 5. Data: 2010-10-15 21:37:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak będziesz miał małe dziecko to docenisz niski kibel. A jak będzie to
    > chłopak i prawie od razu będzie mógł siusiać na stojąco ..... :-)

    i od początku zycia zacznie ciezko pracować na choroby układu moczowego.
    Niestety sikanie na stojąco jest niefizjologiczne i mucho niezdrowe a jeżeli
    juz to tylko w dość specyficznej pozycji, która wcale nie jest wygodna.....

  • 6. Data: 2010-10-16 05:48:31
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 23:37, Jackare pisze:
> [...]
    > Niestety sikanie na stojąco jest niefizjologiczne i mucho niezdrowe a
    > jeżeli juz to tylko w dość specyficznej pozycji, która wcale nie jest

    A do sikania na siedząco przydaje się .... niski kibel :-)

    M.

  • 7. Data: 2010-10-16 14:38:04
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Pomiędzy muszlą, a podłogą powinien być prześwit wygodnie mieszczący mop na kiju.

    Inaczej łazienka jest do d..., a nie do sprzątnięcia.

    -----

  • 8. Data: 2010-10-16 18:18:10
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > kto ma rację?
    >
    > pozdrawiam
    Potraktuj te wartości jako punkt odniesienia.
    Usiądź na innych dowolnych kiblach i sprawdź na którym ci najwygodniej.Zmierz
    wysokość od podłogi i
    wszystko wiesz.

  • 9. Data: 2010-10-16 23:25:58
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > mocowania 'kibelka' )?
    >
    > Instalator tak zrobił, ze jest 28cm od posadzki do gwintu, dojdzie kafla

    Panowie, podepnę się pod wątek, jeśli można.
    Zainspirowany tematem, obmierzyłem dziś swoje, jeszcze niezabudowane
    stelaże. I całe szczęście, bowiem dwa były za nisko. Może nie tak mocno za
    nisko, jak u przedpiścy, podnosiłem je raptem o 3cm, ale jednak. Sprawdzając
    jednak sugestie producenta konkretnych, wybranych przeze mnie modeli
    ceramiki łazienkowej natrafiłem na coś dziwnego.
    Poniższy rysunek zawiera wymiary montażowe bidetu wiszącego (Koło Nova Top):

    http://www.mizar.pl/img/towary/duze/3822_5989.jpg

    Wymiar 310 od gleby wskazuje wysokość otworów montażowych, tak? Tak. Co to w
    takim razie są za otwory te na wysokości 220 od gleby? Króćce doprowadzenia
    wody? O co tu chodzi, z rysunku wynika, że to się z muszlą ma mijać, ze
    zdjęcia z kolei widać jakies podcięcia w tym miejscu, te króćce się jakoś za
    tą muszlę chowają?
    Na stelażu mogę te króćce załozyć z szerokim bądź wąskim rozstawem, samej
    miski jeszcze nie mam, nie mam więc jak tego zweryfikować, może ktoś coś
    podpowie?

    J.

  • 10. Data: 2010-10-17 08:20:21
    Temat: Re: na jakiej wysokosci od posadzki ma być gwint od geberitu?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeśli to bidet to mogą być miejsca na zaworki ZW / CW.
    BTW też mam wrażenie że u mnie w nowej łazience hydraulicy zrobili przyłącza (bez
    stelaży) wg wysokości zmierzonej od... wylewki,
    bez terakoty :-((
    Było tyle zamieszania prze odbiorze, że nie przyjrzałem się dobrze...

    W starej łazience po położeniu terakoty mam miskę 0,5-0,8 cm za nisko, co BARDZO
    przeszkadza przy mopowaniu podłogi !

    -----