    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka gramatura zwiru na podmurowke plotu?
    Date: Thu, 29 Apr 2010 15:29:42 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Raczej 1,5-2,5 mm.

    Z tekstu Pytajnika wnioskuje, ze nie jest w temacie obeznany. I zapewne
    dlatego pyta. A Ty go jeszcze swoiscie wysmiewasz. Przecie jak gosciu pojdzie
    na sklad i zapyta o zwir 1.5-2.5 mm to go smiechem za..bia. Takiego zwiru nie
    ma.
    Poza tym nie przeczytales uwaznie tego co napisalem. Ja sie mecze, siedze,
    dwoma palcami klawiature zajezdzam a Ty niby doswiadczony budo-wlaniec takie
    mondrosci wypisujesz.
    Wyjasnilem, ze zwir to zwir, po hamerykansku gravel, material odsiany o
    granulacji powyzej 1 cm czyli > 10 mm i w miare jednakowej wielkosci ziaren.
    I tego zwiru w mojej recepturze na beton nalezy dac trzy lopaty.
    To co Ty uwazasz za zwir 1.5-2.5 mm od bidy mozna nazwac zdechlym piaskiem
    znanym tez pod niewinna ale grozna nazwa kurzawka. Jest to specyficzna odmiana
    piasku o jednakowych ziarenkach i w dodatku ladnie przaz wode otoczonych na
    ksztalt kuleczek i taki piasek do betonu sie nie nadaje. On ma za duza
    porowatosc rzedu 25-30 procent, brakuje mu frakcji drobniejszych zatem
    musialbys te pory wypelnic cementem. No moze do betonu samopoziomujacego lub
    do gladzi by sie nadawal ale nie jako surowiec do normalnego betonu.
    Pzdr.
    Tornad