  • 1. Data: 2022-07-10 18:43:28
    Temat: Jaka hydroizolacja na balkon?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam do zaizolowania nieduży balkon. Na izolację pójdą płytki.
    Macie jakieś praktyczne doświadczenia z izolacją przeciw przeciekaniu na
    zewnątrz? Rozważam Mapelastic albo folię w płynie.
    Może są jakieś nowsze "patenty" na hydroizolację balkonu.
    Jacek

  • 2. Data: 2022-07-11 09:05:34
    Temat: Re: Jaka hydroizolacja na balkon?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jul 2022 18:43:28 +0200, Jacek

> [...]
    > zewnątrz? Rozważam Mapelastic albo folię w płynie.
    > Może są jakieś nowsze "patenty" na hydroizolację balkonu.

    Robiłem gotowym Woderem Atlasa:
    https://allegro.pl/oferta/atlas-woder-e-folia-w-plyn
    ie-hydroizolacja-5kg-10434039132
    jak i mieszaną masą dwuskładnikową:
    https://allegro.pl/oferta/atlas-woder-duo-elastyczna
    -izolacja-przeciwwodna-11489518935

    Gotowa "folia" popękała, nie wiem czy to wynik operacji słońca,
    niemniej masa (nie maluje się tym jak "folią w płynie" tylko
    nakłada się szpachlą jak zaprawę) nie popękała wcale i odnoszę
    wrażenie że na balkon to drugie to znacznie lepsze rozwiązanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2022-07-11 19:46:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.07.2022 o 09:05, Myjk pisze:

> [...]
    > nakłada się szpachlą jak zaprawę) nie popękała wcale i odnoszę
    > wrażenie że na balkon to drugie to znacznie lepsze rozwiązanie.
    Dzięki! Kupiłem taką masę dwuskładnikową.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-07-11 20:24:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 July 2022 at 19:46:46 UTC+2, Jacek wrote:
    > Dzięki! Kupiłem taką masę dwuskładnikową.
    > Jacek
    Hydroizolacja to bardzo zly pomysł, bo balkon będzie zawsze mokry i śliski po deszc
    zu i tysiące już zlamalo noge na sliskim balkonie.

    Betonowy balkon bez plytek, bez hydroizolacji, nie jest śliski, bo część wody splynie
    po deszczu, a częśc szybko wsiąknie, a gdy zadaszony, to tej wody jest niewiele i
    szybko wsiąknie i nogi sie nie zlamie.

    I warto o tym pomyśleć, bo miliony kobiet łamia nogi na sliskiej wykladzinie, podczas
    prac porządkowych, sprzatania.

    Gdy idę do Biedrony w godzinach pracy, to pani przejeżdża taką maszyna dpo mycia
    plytek i pozostawia za sobą śliską i mokrą powierzchnię, na której łatwo zlamac nogę
    i sprzatanie powinno byc dokonywane po zamknięciu sklepu a nie gdy klienci chodzą i
    robią zakupy.

  • 5. Data: 2022-07-14 21:41:52
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 09:05, Myjk pisze:
> [...]
    > nakłada się szpachlą jak zaprawę) nie popękała wcale i odnoszę
    > wrażenie że na balkon to drugie to znacznie lepsze rozwiązanie.

    Nie zaniedbaj niczego, poczytaj, podzwoń, bo potem się mści. Ja tak
    oszczędzałam i po 4 latach zrywałem wszystko. Mam dwa balkony, jeden od
    północy, drugi od południa. I co ciekawe z tym od północy nie było w
    zasadzie problemu, a na południowym najpierw odskoczyły płytki potem
    zaczęło przeciekać. I to nie mróz to zrobił, a wysoka temperatura w lato.
    5 lat temu zerwałem wszystko i dałem ten Atlasem Duo.
    Płytki kleiłem na coś z Mapei, nie pamiętam co. Dzwoniłem wtedy do
    handlowca Mapei i mi podpowiedział.
    Nie zapomnij o taśmie uszczelniającej i narożnikach na styku balkonu ze
    ścianą.
    Ważne, żeby wszystko było wysoce elastyczne i mrozoodporne.
    Fugi między płytkami muszą być szerokie, a płytki najlepiej małe i jasne.

  • 6. Data: 2022-07-14 22:43:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 21:41 adam <a...@a...pl> pisze:

> [...]
    > zasadzie problemu, a na południowym najpierw odskoczyły płytki potem
    > zaczęło przeciekać. I to nie mróz to zrobił, a wysoka temperatura w lato.

    Raczej więcej cykli przejścia przez zero w zimie. Gdy na północy był cały
    dzień mróz to na południu poświeciło słońce, w dzień trochę roztopiło
    śniegu, w nocy znowu wszystko zamarzło. Na południu mogło być podczas zimy
    20-30 więcej takich "przejść".

    TG

  • 7. Data: 2022-07-14 22:50:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 July 2022 at 22:43:26 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > dzień mróz to na południu poświeciło słońce, w dzień trochę roztopiło
    > śniegu, w nocy znowu wszystko zamarzło. Na południu mogło być podczas zimy

    dlatego żadnych płytek na balkony w polskiej sttrefie klimatycznej
    bo zawsze odpadną
    a po deszczu i zimą noge zlamią, bo śliskie jak diabli

    Znajomy ma wlasnie plytki przed wejściem i sie przewrocił po deszczu bo to śliski syf
    i upadł plecami na beton
    i jest poskręcany pasami leczniczymi

    Co do niego jadę to widzę, że te syfowe plytki są bardzo sliskie i mu mówią, a on na
    drzwi wyjściowe na pietrze a potem schody na zewnątrz w dół.

    I codziennie 2 szansy na zlamanie nóg,
    jak wychodzi z domu i jak wchodzi

    A niczym nie posypuje i zimą ma lodowisko przed drzwiami wejściowymi

    Watsztaty posypywaly płytki latem trocinami
    a zima piaskiem
    aby nie łamac nóg codziennie

    Trociny pochlanialy oleje latem, a piasek zima dawał szorstkość

  • 8. Data: 2022-07-15 10:47:48
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > roztopiło śniegu, w nocy znowu wszystko zamarzło. Na południu mogło być
    > podczas zimy 20-30 więcej takich "przejść".

    Jakieś tam naruszenie struktury zrobił okres zimowy, ale główna
    destrukcja występowała latem. Woda gdzieś tam wniknęła w szczelinki, a
    jak słońce przygrzało, to powyskakiwały fugi, potem pytki zaczęły się
    bujać. Na jesieni uzupełniałem fugi, ale to nic nie dało, trzeba było
    zerwać wszystko.

  • 9. Data: 2022-07-16 09:38:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    25 lat mam na loggii grube płytki klinkierowe (Cerrad) klejone na bardzo grubo
    położony (bo było nierówno) Atlas Plus.
    Jak robione wczoraj.
    Tyle że to loggia z betonowym monolitycznym murkiem (a przynajmniej tak mi się
    wydaje, nie pamiętam murowania na balkonie podczas
    budowy), więc posadzka nie ma jak się "rozejść".
    Wystawa SE.
    To byłoby rozwiązanie dla balkonów, taki rodzaj betonowego monolitycznego
    kołnierza-wanny.