  • 11. Data: 2009-01-27 15:33:20
    Temat: Re: Jaka pojemność zasobnika c.w.u. ?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Sty, 14:30, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Nie chcę więcej, jak 45 stopni. Miałem kiedyś bojler elektryczny 80 litrów i
    > 80 stopni i wiem co to za "komfort" ;-)

    mozna dac mieszacz na wyjsciu bojlera i ustawic temp. wody w
    instalacji na nizsza niz w bojlerze...

    wg przepisow ( http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0140.htm )
    § 120. 1. Instalacja ciepłej wody użytkowej powinna zapewniać
    uzyskanie w punktach czerpania wody temperatury co najmniej 45oC, lecz
    nie wyższej niż 55oC.

    WS

  • 12. Data: 2009-01-27 21:41:28
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]

    >§ 120. 1. Instalacja ciepłej wody użytkowej powinna zapewniać
    >uzyskanie w punktach czerpania wody temperatury co najmniej 45oC, lecz

    Gasper ma to ciekawie rozwiazane zdaje sie na zaworze trojdrogowym podobno.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-01-28 08:43:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Sty, 22:41, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Gasper ma to ciekawie rozwiazane zdaje sie na zaworze trojdrogowym podobno.

    ja mam takie na wsi...
    zwykly zawor termostatyczny... Honeywell bodajze - nie pamietam, od
    kilku laty nie dotykalem tego :)

    wyglada tak (to zielone, na wyjsciu ermometr):
    http://www.wgraj.org/img.php?mode=full&file=4317

    cos typu
    http://www.hydrostop.com.pl/pl/oferta/Mieszacze-ciep
    lej-wody-uzytkowej,7/