  • Data: 2009-02-01 12:54:04
    Temat: Re: Jaki komin do pieca gazowego?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr_Boncza <o...@m...com> wrote:

    > Podstawowym parametrem, który Ci zalezie za skórę jest długość
    > przewodów.
    > Każdy kocioł ma takie ograniczenie.

    Długośc przewodów których? Dymowego, czy doprowadzającego? Napisz
    coś więcej, proszę. Oczywiście z uwzględnieniem faktu, że nie
    buduję wierzowca, tylko normalny domek z poddaszem użytkowym, w
    którym piec będzie mieszkał na parterze.

    > A tak z czystej ciekawości, dlaczego nie kondensacyjny?

    Nie kalkuluje mi się z powodu po pierwsze ceny, po drugie
    konieczności stosowania dużo większych grzejników. Do grzejników
    robiłem kalkulację za pomoca programu dostępnego na stronie Purmo
    i przy temperaturze dawanej przez normalny piec, nawet z
    uwzględnieniem niezbednych zapasów wyszły mi płaskie grzejniki
    doskonale się mieszczące w przewidzianych na nie miejscach,
    gdybym chciał dac piec kondensacyjny, musiałyby być albo grubsze
    albo większe. Pomijając nawet kwestie estetyki, podliczając to
    wszystko wyszło mi, że inwestycja w piec kondensacyjny miałaby
    szansę się zwrócić dopiero po ładnych paru sezonach.

    J.