    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki miernik do pomiarów elektrycznych 5-letnich.
    Date: Mon, 23 Apr 2012 21:06:07 +0200

    Użytkownik "_THX." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jn1dsv$ldt$1@inews.gazeta.pl...
    > Pomiary 5-letnie, głównie mieszkaniówka, okazyjnie lokal użytkowy.
    > Jaki miernik/mierniki (prodycent, typ) polecą grupowi elektrycy?
    > Podłączany bezpośrednio przez złącze (serial usb, inne) do laptopa, lub z
    > pamięcią (np. SD) i późniejszym zrzuceniem danych do protokołu.
    > Technika idzie do przodu, warto, żeby sprzęt posłużył najbliższe 3-5 lat.
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    MIE 500 - pomiary RCD, pętli zwarcia, uproszczony pomiar rezystancji
    uziemienia (wyliczana z prądu zwarciowego). Osobiście używam i sobie chwalę,
    zwłaszcza od momentu kiedy mój lokalny PINB zażyczył sobie podawania czasów
    wyzwalania RCD na protokołach dopuszczających instalacje
    Do pomiaru rezystancji izolacji używam IMI-400 takiego na korbę z induktorem
    500V, ale mam też miernik cęgowy z przystawką do pomiaru rezystancji
    izolacji, niby fajnie ale baterie w tej przystawace żyją krótko
    Pomiar rezystancji uziemienia w terenie- mozna kupić na allegro za 500-700
    zł. Miałem, sprzedałem bo w mieście praktycznie nie używam.

    Jeżeli miałbyś wykonywać pomiary masowo, to może jakiś kombajn wykonujący
    wszystko z pamięcią, ale zazwyczaj taki kombajn czegoś nie będzie robił, np
    pomiaru rezystancji uziemienia w terenie