    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kamera do monitoringu
    Date: Thu, 3 Dec 2020 18:57:05 +0100

    On 03/12/2020 18:20, ToMasz wrote:
    > Dzięki za wyjaśnienia, ale my sie nie rozumiemy. 99% z nas, odniesie
    > wyraźne szkody, gdy ktoś przejmie nasze hasła do banku.

    Wielu z nas odniesie szkody jeśli zaszyfrują Ci pliki w korpo w którym
    pracujesz. Wielu z nas odniesie szkody jeśli wyciekną zdjęcia z orgii
    gejowskich z politykami PiSu. Wielu z nas szlag trafi, jak uzbierane
    milion lajków na FB poszło fpisdu. Tobie się wydaje że ta informatyka
    jest gdzieś daleko, ale ona jest tutaj. Czy wiesz że chwile temu
    znaleziono "podatność" pozwalajacą na przejmowanie profili zaufanych?
    Interesujesz się tym? Myślisz że Ciebie to nie dotyczy?

    > wystaczy, bo jeszcze jakoś trzeba obejści smsy. czy  dziurawe kamery
    > mogą w tym pomóc?

    Tak. Wystarczy że dzięki dziurawej kamerze masz dostęp do sieci w
    środku. Dostajesz się na router (wiele starych modeli ma niezałatane
    podatności) i podmieniasz stronę bank.com.pl na swoją.

    Własnie przejąłeś hasło i smsa.

    Kilka miesicy temu scigałem człowiekowi router D-Linka który od 8 lat
    był nie ruszony. Znalazłem na niego 2 podatności od ręki, które mogłem z
    poziomu Kali od razu odpalić i przejśc router, w tym przekierować
    strony. Strach się bać. Wystarczyło być w środku jego sieci LAN i mogę
    przekierować radiomaryja.pl na gazeta.pl. Czy można sobie wyobrazić
    wieksze zagrożenie?

    > na pewno tak, ale w artykułach które podlinkowałeś
    > jest mowa o łamaniu haseł.

    W zlinkowanym filmie z YT nie ma potrzeby łamania haseł większosć
    podatności omijała autoryzację. Albo z powodu błednej konfiguracji albo
    z powodu backdoora producenta w samej kamerze. *Zawsze* jednak to wina
    producenta. IoT to naprawdę wylęgarnia żałosnej jakości urządzeń. Zamki
    do drzwi otwierane telefonem któe można rozbroić z daleka bez hasła,
    urządzneia z wifi które można przejąć z 200m, systemy inteligentnego
    domu produkowane przez nieinteligentnych programistów, termostaty
    gotujące właścicieli budynku w nocy itd itp.

    Wszędzie zagrożenia gównianym kodem. I tu nagle wchodzi ktoś i mówi: to
    wystawcie to wszystko do internetu bo VPNy za skomplikowane i nie widzę
    sensu.

    Super pomysł!

    > włamywacz nic nie osiągnie.

    Jesteś pewny? A jak zobaczy że latasz w lateksie po domu to też nic się
    nie stanie? To całkiem przyjemny temat do szantażu. Właśnie jeden
    koserwatysta spada z urzędu z powodu takiej drobnostki jak obyczajowość.

    > być może uda się odgadnąć jakieś hasło, coś namieszać, ale to bardzo nie
    > efektywna metoda zarabiana na życie. nic innego nie sugeruje.

    Chyba jesteś wczorajszy. Dostanie się do sieci LAN powoduje że oszystwa
    na "lewe przelewy" staja się o połowe łatwiejsze.

    Znane są synchroniczne przypadki włamu na telefon i jakieś konto w celu
    przejęcia dużej kasy. A tutaj jest sugestia aby to znacąco ułatwić.
    Przykro mi, musze reagować.