  • Data: 2012-08-01 09:28:49
    Temat: Re: Kiki Tobie dedykuję
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Teraz bym budował z silki chyba- jej główna zaleta to akumulacyjnośc no i
    > mozna pewnie sciany nosne z 18cm silki stawiać czyli oszczedzamy na
    > grubości

    Mam taka jedną ścianę nośną wewnętrzną właśnie 18cm. Opiera się na tym
    strop, a projektant wymyślił, że tam ma iść pozioma instalacja wod kan do
    umywalki, zlewu i zmywarki czyli musiałbym podkuć prawie połowę grubości tej
    ściany na odcinku 2m. Zważywszy na to, że silka ma otwory straciłaby ponad
    połowę wytrzymałości. Ot tak się architekt z konstruktorem nie dogadali.
    Musiałem domurować przedściankę z betonu komórkowego i tam puścić
    kanalizację.

    Drugi problem jak już ktoś wspominał - mostek termiczny od fundamentów na
    pierwszej warstwie

    Gdybym jeszcze raz zaczynał od nowa zamieniłbym tę ścianę na 24cm betonu
    komórkowego klasy 600. Wytrzymałość wystarczająca, a zmieściłbym tam bez
    problemu wszystkie rury. No i murowanie znacznie szybsze. Bo bloczki BK są
    lżejsze i większe.

    Oprócz wytrzymałości nie widzę żadnych zalet ściany z silki.

    Pozdrawiam
    Ergie