  • Data: 2022-04-29 20:41:53
    Temat: Re: Klimatyzator monoblok jako split
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Robił ktoś takie przeróbki?

    ja zrobiłem tak. na klimatyzator, tam gdzie chłodzi nałożyłem
    "czapeczkę" w postaci skrzynki z XPSa, z otworem z którego wychodzi rura
    z zimnym powietrzem. na tylej ściance klimatyzatora mam gotowe wyjście
    na ciepłe powietrze, więc nie było problemu z podłączeniem rury.
    klimatyzator stoi w piwnicy, więc raz że mam fajny przewiew przez
    piwnice, dwa że sama piwnica lekko schładza, trzy że klimatyzator nie
    grzeje pomieszczenia w którym przebywam.
    Dodatkowo musiałem zrobić otworek (z dwóch stron zaklejony taśmą klejącą
    zeby pilot działał.
    Czy taki zestaw funkcjonuje - zdecydowanie tak
    Czy pomysł był fajny - tak, ocieka zajebistością.
    czy czuję znaczą różnicę- nie. Tyle tylko że nie buczy w klimatyzowanym
    pomieszczeniu, nie wieje, rozpływ "zimna" jest bardziej komfortowy. Ale
    żeby mu to skuteczność poprawiło razy dwa lub więcej - abslutnie tak nie
    odczuwam

    ToMasz

    Ps. rury zrobiłem z rękawa foliowego, przewymiarowanego. na zimnej rurze
    skrapla się woda, co chwila gdzie indziej kapie.