  • Data: 2018-04-13 09:01:35
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 12 Apr 2018 23:00:26 +0200, Uzytkownik

    > Przy okazji odnalazłem 2 faktury, gdzie miałem taryfę W2
    > 1. Za grudzień 2017r. - CO + CWU + gotowanie - do zapłaty: 496,74zł
    > zużycie: 252m3 co daje 1,9711904zł/m3 czyli 0,1991zł za 1kWh przy
    > uwzględnieniu 90% sprawności kotła gazowego.
    > 2. Za czerwiec 2015r. - kiedy jeszcze nie ogrzewałem gazem, a tylko i
    > wyłącznie gaz mi służył do podgrzewania CWU i gotowania - do zapłaty:
    > 120,41zł zużycie: 45m3 co daje 2,675(7)zł/m3 czyli 0,2703zł/kWh przy
    > uwzględnieniu 90% sprawności kotła.

    Ale nadal ze współczynnnikiem określonym przez gazownię. Jak się weźmie ten
    bardziej realny współczynnik na poziomie 10kWh/m3 (o 9 nie wpomnę a i takie
    wartości wychodzą na opomiarowanych instalacjach), to wychodzi odpowiednio
    0,22zł/kWh i 0,29zł/kWh.

    Niemniej jednak nawet przy takich cenach (tj. średnia roczna do 0,24zł/kWh)
    w ogóle nie ma się co zastanawiać nad alternatywą w postaci peletu czy tym
    bardziej wyngla. I tak jest od paru ładnych lat. Jednak z tego co obserwuję
    po inwestorach, nadal budują domy z kotłowniami za 20 tys. zł, kominami i
    pakują tam przewymiarowane kotły spalinowe bo wtedy "jest najtaniej". :/

    Ostatnio jakaś skończona idiotka szukała kotła na ekosyf do nowego domu
    89m2 pytając czy 17kW nie będzie za mały... I nie dała sobie przetłumaczyć
    rzeszy ludzi, żeby zamiast poświęcać 15% powierzchni domu na kotłownię
    zrobić ogrzewanie prądem. Ona liczyła z menrzusiem i tak wyszło najtaniej.
    Jak "liczyła" tak samo jak moc kotła to nic dziwnego.

    --
    Pozdor
    Myjk