    Subject: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 14 Apr 2018 13:44:11 +0200

    W dniu 2018-04-14 o 13:17, ToMasz pisze:
    > czytałeś ze zrozumieniem co napisałem? "sprytny zdalny paluszek"
    > przekręcał pokrętło ustawniena temperatury z niezamarzaj na 60 stopni.
    > to nie jest zakazane. Gdyby układ nie zadziałał, będę miał zimno.
    > gdyby zadziałał sam, będę miał niepotrzebne grzanie przez weekend.
    > układ mógł zadziałać tylko jeden raz, potem wymagał (swoistego) restetu

    Gdybyś tak kręcił termostatem przy grzejniku to co innego. Co najwyżej
    urwany zawór termostatyczny mógłby spowodować zalanie mieszkania swojego
    i sąsiadów.
    Ale kręcąc pokrętłem przy kotle to już stwarza się niebezpieczeństwo,
    choćby uszkodzenia płyty elektroniki, a ta steruje zaworem gazowym.

    > PRzynajmniej raz się w 100% zgadzamy. żeby ingerować w instalacje
    > trzeba mieć wiedzę, umiejętności i uprawnienia. Ja się tego nie tykam.
    > bo do zmiany temeperatury kaloryferów to uprawnieni chyba nie trzeba :)

    Ale Ty pisałeś o użytkowaniu niezgodnie z przeznaczeniem. Pokrętło
    nastawy temperatury przy kotle nie służy do mocowania na nim telefonów
    komórkowych lecz do ręcznego ustawiania temperatury.