  • Data: 2018-04-16 22:48:23
    Temat: Re: Kolektory słoneczne po raz kolejny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-16 o 21:09, Maniek4 pisze:
> [...]
    by mi pasowało puścić z dachu do kotłowni.

    Tylko odpowietrznik musi być odcinany dobrym zaworem, bo często te
    odpowietrzniki nie wytrzymują temperatur i zaczynają "lać".

    Co do rur to tak jak Maniek napisał karbowana rura ze stali
    kwasoodpornej lub miedziana miękka z krążka. Jak ciasno to łatwiej
    będzie z karbowanką.

    Do łączenia rury karbowanej potrzebne są specjalne nyple z grubymi
    ściankami
    http://sklep.artom.com.pl/nypel-g1-do-rury-karbowane
    j-dn20-mosiezny,3,2654,2557

    Przy rurze miedzianej natomiast najlepiej spisują się połączenia
    lutowane lutem twardym lub złączki z pierścionkami typu Conex
    https://www.toolstation.com/shop/Plumbing/d20/Conex+
    Compression/sd3397/Conex+302+Compression+Male+Connec
    tor/p92190

    Lut miękki (cynowy) nie nadaje się.