  • 1. Data: 2018-04-09 15:42:59
    Temat: Kolektory słoneczne po raz kolejny
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jest okazja na wyrwanie kasy z dotacji to spróbuje
    Proszę doradźcie mi jakieś konkretne zestawy kolektor+ zbiornik CWU
    1. Pierwsza lokalizacja- rodzina 2+1 wanna, prysznic, tu idealnie pasowałby zbiornik
    wąski a wysoki. średnica max 80cm wysokość nawet ponad dwa metry
    2. Druga lokalizacja- emeryt+ rodzina 2+2. Tu dla odmiany zbiornik musiałby się
    zmieścić w pomieszczeniu o wysokości ok 2 metrów. Za to średnica mogłaby być większa
    po miejsca po podłogach sporo.

    Preferowałbym jakieś kompletne zestawy bez bawienia się w indywidualne dobieranie
    komponentów
    Wdzięczny be de za ew linki
    W lokalizacji 2 zestaw musiałby być w typie "zamontuj i zapomnij" bo kompletnie
    nietechniczne osoby tam zamieszkują
    Jakiej pojemności zasobniki i ile szt kolektorów dla w/w przypadków będzie optymalne?
    Kolektory rurowe czy płaskie?

  • 2. Data: 2018-04-10 09:43:14
    Temat: Re: Kolektory słoneczne po raz kolejny
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 15:43:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >Kolektory rurowe czy płaskie?

    płaskie

    b.

  • 3. Data: 2018-04-10 09:51:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 09:43:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > płaskie

    Bo?

  • 4. Data: 2018-04-13 22:23:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 22:12:23 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Bo tańsze, wystarczająco dobre i mniej kłopotliwe.

    Weż coś więcej doradz bo do 20go musze wnioski złożyć

  • 5. Data: 2018-04-13 22:55:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 22:23:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Weż coś więcej doradz bo do 20go musze wnioski złożyć

    interesuje cie własciwie wyłącznie wskażnik koszt inwestycyjny/sumaryczny uzysk
    roczny.
    Nikt go nie podaje, trzeba sie doktoryzowac. Prawie na pewno wskaźnik dla płaskich
    jest lepszy bo są tańsze.

    b.

  • 6. Data: 2018-04-14 11:23:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 22:23, Kris pisze:

    > Weż coś więcej doradz bo do 20go musze wnioski złożyć

    W zimie się lepiej spisują bo same odtają.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-04-16 08:26:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 22:15:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Do ceny zestawów z pewnością trzeba doliczyć koszt zestawu
    > montażowego. Zwykły na dach skośny będzie stosunkowo tani, ale na
    > płaski już może znacznie podnieść cenę.

    Dach skośny mam w obu przypadkach
    Rury jakie?
    Giętkie coś by mi pasowało bo kanał wentylacyjny mam w kominie do wykorzystania to by
    mi pasowało puścić z dachu do kotłowni.

  • 8. Data: 2018-04-16 22:48:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-16 o 21:09, Maniek4 pisze:

    by mi pasowało puścić z dachu do kotłowni.

    Tylko odpowietrznik musi być odcinany dobrym zaworem, bo często te
    odpowietrzniki nie wytrzymują temperatur i zaczynają "lać".

    Co do rur to tak jak Maniek napisał karbowana rura ze stali
    kwasoodpornej lub miedziana miękka z krążka. Jak ciasno to łatwiej
    będzie z karbowanką.

    Do łączenia rury karbowanej potrzebne są specjalne nyple z grubymi
    ściankami
    http://sklep.artom.com.pl/nypel-g1-do-rury-karbowane
    j-dn20-mosiezny,3,2654,2557

    Przy rurze miedzianej natomiast najlepiej spisują się połączenia
    lutowane lutem twardym lub złączki z pierścionkami typu Conex
    https://www.toolstation.com/shop/Plumbing/d20/Conex+
    Compression/sd3397/Conex+302+Compression+Male+Connec
    tor/p92190

    Lut miękki (cynowy) nie nadaje się.