  • 1. Data: 2018-04-06 08:31:09
    Temat: podbitka
    Od: uciu <a...@g...com>

    Powoli zbieram wiedze do robienia podbitki.

    Wpierw miała być metalowa ale z braku narzędzi miałem kupić drewnianą.

    Ale wczoraj byłem w casto i widziałem deske tarasową kompozytową w dobrej cenie...

    Nadaje się to na podbitkę??

    Jakby jednak miała być drewniana jakie drewno - odpada jakieś max drogie egzotyczne
    bo podbitki mam w ciu... do roboty :-)

    Aha i czym najlepiej pomalowaś dechy - kolor grafit lub jakiś czarny/ciemny

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-04-06 09:07:31
    Temat: Re: podbitka
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 06.04.2018 o 08:31, uciu pisze:
    > Powoli zbieram wiedze do robienia podbitki.
    >
    > Wpierw miała być metalowa ale z braku narzędzi miałem kupić drewnianą.
    >
    > Ale wczoraj byłem w casto i widziałem deske tarasową kompozytową w dobrej cenie...

    36zł za m? czy za sztukę?

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-04-06 09:25:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 08:31:11 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Powoli zbieram wiedze do robienia podbitki.

    Prosta sprawa. Kanciaki + boazeria sosnowa/świerkowa. Nie kombinuj,
    na podbitkę nie padają promienie słoneczne, nie pada deszcz. Dawanie tam
    deski kompozytowej to szczyt burżuazji :)

    Boazerię trzeba solidnie domalować i to jest jedna z najnudniejszych
    robót. Przelicz ile tego jest, jak mi materiał zjechał to w kilka osób
    malowaliśmy to przez kilka dni :D

    Ale efekt wyszedł super. Robiłem w 100% sam bez pomocnika - od frontu mam
    nisko, ale od tyłu bardzo wysoko, były momenty grozy ale udało się:

    https://scr.pgr.pl/2018/04/2018-04-06_09-24-14-31900
    .png
    https://scr.pgr.pl/2018/04/2018-04-06_09-24-32-68134
    .png
    https://scr.pgr.pl/2018/04/2018-04-06_09-24-56-64501
    .png
    https://scr.pgr.pl/2018/04/2018-04-06_09-25-20-90252
    .png

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-04-06 09:34:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
> [...]
    >
    > Nadaje się to na podbitkę??
    >
    > Jakby jednak miała być drewniana jakie drewno - odpada jakieś max drogie egzotyczne
    Znaczy - tak dla doprecyzowania; podbitka to cóś do podbijania dachu pod spodem.Czy
    napewno mówimy o tym samym, bo jak dasz te dechy tarasowe to znaczy
    że solidny bunkierek wyjdzie...Ale jak krokwy wytrzymają, to dlaczego nie,
    tylko po co?.
    pozdro.abomito

  • 5. Data: 2018-04-06 09:35:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    kompozyt nieaktualny bo to cena 27zł to za sztuke (0.32m2) :-)

    Wtopa :-)

  • 6. Data: 2018-04-06 09:42:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 09:25:38 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Prosta sprawa. Kanciaki + boazeria sosnowa/świerkowa. Nie kombinuj,
    > na podbitkę nie padają promienie słoneczne, nie pada deszcz.

> [...]

    pieknie Ci to wyszło :-) Boazeria sosna/świerk nie puszcza żywicy?

    U mnie (dach 2 spadowy) słońce będzie po niej świeciło od strony południowej i nie
    chciałbym rozkładać rusztowania co 5 lat :-)

    Jak pisałem wyżej deska kompozytowa odpada bo wyszła by 90zł za m2 :-)

    uciu

  • 7. Data: 2018-04-06 11:11:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 09:42:08 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > pieknie Ci to wyszło :-) Boazeria sosna/świerk nie puszcza żywicy?

    Minimalnie i gdzieniegdzie może i puści - na głowę mi nic nie kapie w
    każdym razie ;-)

    > U mnie (dach 2 spadowy) słońce będzie po niej świeciło od strony południowej i nie
    chciałbym rozkładać rusztowania co 5 lat :-)

    Byle nie będzie zacinał na to deszcz :)

    > Jak pisałem wyżej deska kompozytowa odpada bo wyszła by 90zł za m2 :-)

    No i ciężka jak cholera jak do samej podbitki. Ja mam bodaj dechy
    15mm i kosztowało to między 20, a 25 pln / m2. U mnie wyszło ok 80m2.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-04-06 11:39:45
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 09:35, uciu pisze:
    > kompozyt nieaktualny bo to cena 27zł to za sztuke (0.32m2) :-)

    Dlaczego nie plastik? Nie jestem w temacie, od lat mam białe listwy
    Nic nie blaknie, montaz banalny, caly asortyment listew startowych,
    łączników, brzegów, itp. Zdaje sie, ze jest pelna gama wzorów i kolorów,
    imitacja deski lepsza niz deska tez sie znajdzie.

    Kreci sie tam duzo robactwa, tym bardziej plastik.

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2018-04-06 11:53:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 11:39:52 UTC+2 użytkownik A S napisał:

    > Dlaczego nie plastik? Nie jestem w temacie, od lat mam białe listwy

    Dobry plastik jest droższy od drewna ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-04-06 12:05:45
    Od: w...@g...com

    > Dobry plastik jest droższy od drewna ;)
    > pozdr.

    Dobry plastik jest droższy od dobrego/taniego/każdego/przeciętnego* drewna.
    *zaznacz odpowiednią opcję

    Twoja podbitka wygląda bdb (na zdjęciach), mój szwagier też ma drewnianą, ale nie
    wygląda dobrze, a moim zdaniem gorzej od (chyba ze średniej półki) mojej plastikowej.

    Zapewne z podbitką jak ze wszystkim: są pieniądze - jest efekt :)

    pzdr
    Bogdan