  • 1. Data: 2018-04-04 21:48:41
    Temat: Wiertło do glazury?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wiercimy z synem otwory pod kołki rozporowe w płytkach ściennych w
    łazience. Tzn wierci syn a ja zdalnie telefonicznie usiłuję doradzać.
    Wiertła ma widiowe do betonu, a wiertarkę marketową z udarem.
    Udało mu się nawiercić 4 mm i na tym koniec.
    Czy możliwe, aby płytki na ścianie były tak twarde? Mieszkanie jest
    wynajęte, a właściciel nie wie, co mu położyli.
    Czy wiertła do glazury albo do szkła w ceramiki mają sens?
    Syn dziś już się poddał, ale jutro wybiera się do castoramy po nowe wiertła.
    Mogę mu ewentualnie wysłać wiertarkę z SDS.
    Jak radzicie? Próbować tymi wiertłami z castoramy, czy od razu walić SDS
    z grubej rury? Boimy się, żeby płytki nie popękały, bo mieszkanie nie nasze.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-04-04 21:53:52
    Temat: Re: Wiertło do glazury?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.04.2018 o 21:48, Jacek pisze:
    > Jak radzicie? Próbować tymi wiertłami z castoramy, czy od razu walić SDS
    > z grubej rury? Boimy się, żeby płytki nie popękały, bo mieszkanie nie
    > nasze.

    Na pewno nie z udarem :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-04-04 22:22:03
    Od: l...@g...com

    Może płytki gresowe?, Przy zwykłych nie powinno być problemu.

  • 4. Data: 2018-04-04 22:24:30
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 14:48:44 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > z grubej rury? Boimy się, żeby płytki nie popękały, bo mieszkanie nie nasze.

    Jak ktos przyklei podlogowe na sciane to moga byc tak twarde ze nie wywiercisz :)

    W praktyce do plytek twardych uzywa sie wiertel koronkowych. Takie cos:
    https://3.allegroimg.com/s400/03f2b5/11bc17ae46dc868
    720d417da6743
    Oczywiscie pod kolki bierzesz te mniejsze.

    U siebie wiercilem wiertlami o srednicy 8mm. Te mniejsze paradoksalnie wiercily u
    mnie gorzej niz te 8mm.
    Wiercisz bez udaru, powoli, z duzym naciskiem, zraszasz woda tak aby ciagle bylo
    mokro. Jak przewiercisz plytke to mozesz zmienic wiertlo na odpowiednie dla sciany.
    Jak cegla to widia i udar. Jak rygips to zwykle wiertlo lub kontynuacja tym
    koronkowym, jak piano beton to widiowe z lub bez udaru.

    Wiertlo widiowe musi byc ostre. Znaczy sie miec niezaokraglone krawedzie natarcie
    tego weglika.

    A reszta to troche wprawy w rekach i starannosci. Powodzenia!

  • 5. Data: 2018-04-05 10:05:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 21:48:41 +0200, Jacek napisał(a):

    > Syn dziś już się poddał, ale jutro wybiera się do castoramy po nowe wiertła.

    Niech zawsze najpierw wierci wiertłem fi3 i potem poszerza. Idzie o
    wiele lepiej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-04-05 16:19:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 4, 2018 at 10:24:31 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

    > W praktyce do plytek twardych uzywa sie wiertel koronkowych. Takie cos:
    > https://3.allegroimg.com/s400/03f2b5/11bc17ae46dc868
    720d417da6743
    > Oczywiscie pod kolki bierzesz te mniejsze.

    u mnie zona zazyczyla sobie podlogowe plytki gresowe na sciane,
    wiercilem czyms takim jak zestaw WOLFCRAFT 8771000
    latwo nie bylo, ale sie da... (w sumie te bajery z tworzywa do niczego sie nie
    przydaly) - naklejalem tylko tasme malarska, zeby sie nie slizgalo przy rozpoczeciu
    wiercenia

    WS

  • 7. Data: 2018-04-05 16:37:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.04.2018 o 21:48, Jacek pisze:
    Już wywiercone. Wiertło do szkła i ceramiki z Casto za 10 zł dało radę.
    Dzięki wszystkim za porady, nauki nigdy dosyć.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-04-05 20:31:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-04 o 21:48, Jacek pisze:
> [...]
    > Jak radzicie? Próbować tymi wiertłami z castoramy, czy od razu walić
    > SDS z grubej rury? Boimy się, żeby płytki nie popękały, bo mieszkanie

    W Castoramie można kupić specjalne wiertła widiowe do szkła i płytek

    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wiertarki-
    wkretarki-i-mloty/akcesoria-do-wiertarek-udarowych/w
    iertla-do-szkla/zestaw-wiertel-universal-do-szkla-i-
    ceramiki-4-szt.html?&gclid=EAIaIQobChMIrbqK5d6j2gIVo
    jLTCh1F4gmTEAQYASABEgIwDPD_BwE

    Wchodzą w płytki ceramiczne jak w masło. Tylko wierci się bez udaru. Z
    resztą w płytkach nie wolno używać udaru.

    Ale jeżeli jest to gres to żadne wiertło widiowe nie da rady. Po prostu
    one się palą na gresie.

    Do tego używa się tylko i wyłącznie otwornic (wierteł koronowych) z
    posypką diamentową lub borazonową czyli z azotku boru (zazwyczaj taka
    posypka jest stosowana w narzędziach nazywanych diamentowymi tj.
    otwornice, tarcze itd.)

    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wiertarki-
    wkretarki-i-mloty/akcesoria-do-wiertarek-udarowych/k
    oronki-wiertnicze-do-glazury/zestaw-otwornic-diament
    owych-erbauer-4-szt.html?&gclid=EAIaIQobChMIvdbl_N-j
    2gIV4rftCh1nVQfREAQYBCABEgLilvD_BwE

    W Castoramie masz wiertła firmy Erbauer do użytku w wiertarkach czy
    wkrętarka (z dodatkowym trzpieniem), ale także i w wersji z gwintem do
    mocowania w szlifierce kątowej.

    Polecam, zwłaszcza te do szlifierki kątowej. Świetnie się nadają do
    rozwiercania otworów np. przy puszkach elektrycznych czy też ukosowania
    płytek.

  • 9. Data: 2018-04-05 21:19:32
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 05.04.2018 o 16:19, WS pisze:
    > naklejalem tylko tasme malarska, zeby sie nie slizgalo przy rozpoczeciu wiercenia

    Można też ostrym punktakiem puknąć.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 10. Data: 2018-04-06 13:08:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 20:31:18 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Wchodzą w płytki ceramiczne jak w masło. Tylko wierci się bez udaru. Z
    > resztą w płytkach nie wolno używać udaru.

    Dokładnie, potwierdzam. w/w wiertłami wywiercisz w łazienkowych płytkach
    ściennych każdą, byle jaką nawet wkrętarką. Nie trzeba nic mocnego. I
    absolutnie udaru, bo płytka pęknie na 100%. Ja sobie co kilka sekund
    maczam takie "wierełko" w szklance wody - chłodząc je. Ostatnio u mamy
    wywiercenie 8 otworów fi8 w kuchni w płytkach zajęło mi jakieś 4 minuty :D
    To wchodzi jak w masło!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.