  • 1. Data: 2018-03-29 10:22:52
    Temat: Rozmiar wężyka, jak się podaje
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję wężyk o średnicy wewnętrznej 6 mm i grubości ścianki 2 mm.
    Spotkałem się z różnymi oznaczeniami:
    albo podają np. 6x2 co oznacza średnicę wewnętrzną x grubość ścianki
    albo podają np. 6x10 co oznacza średnicę wewnętrzną x śr. zewnętrzna.

    Jaki jest prawidłowy sposób oznaczania?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-03-29 10:31:41
    Temat: Re: Rozmiar wężyka, jak się podaje
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 10:22:57 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > albo podają np. 6x2 co oznacza średnicę wewnętrzną x grubość ścianki
    > albo podają np. 6x10 co oznacza średnicę wewnętrzną x śr. zewnętrzna.

    Kup taki jaki potrzebujesz a na doktoryzowanie się ze sposobów oznaczania nie trać
    czasu
    Unia chyba jeszcze rozporzadzenie nie wydała odnośnie oznaczania wężyków.

  • 3. Data: 2018-03-29 10:42:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.03.2018 o 10:31, Kris pisze:
    > Kup taki jaki potrzebujesz a na doktoryzowanie się ze sposobów oznaczania nie trać
    czasu
    Wężyk już mam, ale chcę wiedzieć, jak się powinno oznaczać, żeby ktoś
    później zamawiając wężyk 6x2 nie kupił takiego o średnicy 2 mm i ściance
    2 mm.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-03-29 13:38:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 10:42:29 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Wężyk już mam, ale chcę wiedzieć, jak się powinno oznaczać, żeby ktoś
    > później zamawiając wężyk 6x2 nie kupił takiego o średnicy 2 mm i ściance
    > 2 mm.

    Ty Sobie poradziłes to skąd założenie że inni sobie nie poradzą

  • 5. Data: 2018-03-29 18:47:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.03.2018 o 13:38, Kris pisze:
    > Ty Sobie poradziłes to skąd założenie że inni sobie nie poradzą
    Nie chodzi o "poradzenie sobie" tylko o sposób podawania wymiarów.
    Już się dowiedziałem: węże techniczne i przewody pneumatyczne, gdzie
    ważna jest średnica zewnętrzna podaje się np. 10x6.
    W innych przypadkach podaje się 6x2 np. przy wężykach laboratoryjnych (o
    takie mi chodziło).
    Jak pisałeś nie jest to unormowane i nawet ma to uzasadnienie, bo raz
    ważne jest fi wewn a raz fi zewn.
    Jacek