  • 1. Data: 2018-03-26 03:00:48
    Temat: folie antywlamaniowe
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    jest tutaj ktos, kto *z* *praktyki* zna sie na zabezpieczaniu szyb okiennych
    foliami antywlamaniowymi?

  • 2. Data: 2018-03-26 06:04:19
    Temat: Re: folie antywlamaniowe
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 03:00, 1634Racine pisze:

    > jest tutaj ktos, kto *z* *praktyki* zna sie na zabezpieczaniu szyb
    > okiennych foliami antywlamaniowymi?

    Szkoda kasy.

  • 3. Data: 2018-03-26 09:15:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.03.2018 o 03:00, 1634Racine pisze:
    > jest tutaj ktos, kto *z* *praktyki* zna sie na zabezpieczaniu szyb
    > okiennych foliami antywlamaniowymi?
    od 90 siątego roku - non stop. Sklep. próbowali się wbić młotkiem,
    skruszyli szybę (2x2m) punktowo. nawet pająk się nie zrobił. wbili się
    rurą - rura została w szybie. poszli po betonowy kosz na smieci - wybili
    całą szybę, w sensie wyrwali ją z ramy, we wmiarę jednym pozwijanym
    kawałku.

    ze 3 lata temu. ten sam obiekt, ale witryna nowoczesna aluminium, z
    szybami ... ciepłymi, zespolonymi nie wiem jak to sie fachowo nazywa,
    coś co mamy w plastikowych oknach, tyle ze z oznaczeniem antywłamaniowym
    p4. ze względów konserwatorskich poziomy podział okna na wysokości 80cm.
    facet z "kopa" chciał wejść do środka. piewsza szyba, okazała się być
    zwykłą szybą, więc pekła dopiero druga była lepsza, właśnie p4, i
    przyjęła na siebie cały impet. wytrzymała, ale spowodowała otwarcie
    (okno antywłamaniowe) klamer, docisków, listew trzymających i całe okno
    wysuneło się z ramy (górne listwy trzymały) i zjechało 80cm w dół,
    rozwalając się. p4 mogą sobie w du.. wsadzić. Dlamnie to ściema dla
    ubezpieczalni. kupiłem folię antywłamaniową, nakleiłem na to tak zwane
    p4. no i tu wskazówka do osób które w lokalach mają takie stolarki
    aluminiowe z oknami na zatrzaskiwane, wbijane listwy trzymające. paczka
    wkrętów do płyt KG i poprzykręcać. bo szyby wylatuja w jednym kawałku.

    Folia którą ja kupiłem jest gruba, dużo sztywniejsza niż okleina
    meblowa, nie naciąga się ani trochę. powoduje że stłuczona szyba
    pozostaje w oknie. niema szans, aby takie włamanie zrobić po cichu,
    jakimś diamencikiem coś wyciąć. stukanie pukanie zrobi pajęczyne,
    pozostawi ostre odłamki. trzeba będzie wyrąbać całość.
    wady. naklejanie - jakbyś się nie starał zawsze jakiś pyłek zostanie.
    już nie mówie bąbel, bo na wode mozna, ale włosek, ziarenko jakieś
    fruwające w powietrzu. no i rysuje się jak tworzywo sztuczne, jak okno z
    pleksi. nakleiłem resztkę tej folii na ladę, po 3 latach szurania
    towarem jest matowa, mleczna. gdybym mył okno często i częściwo na sucho
    ( to się zdarza firmom myjacym okna) to byłoby widać rysy. Ale folia
    jest naklejona tylko od środka ( chyba oczywiste) więc myte jest parę
    razy w roku.

    Reasumując. ja polecam takie folie, bo podnoszą ochronę, a są stosunkowo
    tanie.

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-03-26 11:31:17
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:p9a6mu$feg$1@dont-email.me
    [.....]
    > Reasumując. ja polecam takie folie, bo podnoszą ochronę, a są stosunkowo
    > tanie.
    > ToMasz

    oczywiscie chodzi mi przede wszystkim o to:
    szyba ma byc po uderzeniu kamieniami *cala*, bo to, ze bedzie polamana,
    popekana, ale laskawie nie rozsypie sie i nie mozna wejsc do srodka
    pomieszczenia - to za malo.

    szyba okienna mniej wiecej 150x55.

    1.
    Czy folia zabezpieczy szybe przed wybiciem kamieniami typu:
    https://i.imgur.com/z7cK5Q4.png (ok 2.3 kg)
    https://i.imgur.com/Md7TROL.png (ok. 1.5 kg)

    2.
    moze nie kazda folia to potrafi (jesli w ogole ktorakolwiek potrafi...),
    wiec pytanie: folia kuloodporna , jesli w ogole jest taki rodzaj?

    3,
    Jesli to jest skuteczne, to jak taka folie wybrac: gatunek, etc.

  • 5. Data: 2018-03-26 11:49:32
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jesli to jest skuteczne, to jak taka folie wybrac: gatunek, etc.
    kamory duże ale sądzę że taka folia by je powstrzmała.ale gwarancji nie
    dam. kup jak najgrubszą folię. moja przy zakładaniu sprawiała wrażenie
    grubej, sztywnej, ( w porównianiu do okleiny meblowej) a teraz mierzę i
    okazuje się ze ma zaledwie 0.1mm grubości.

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-03-26 12:06:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szyba z trzy milimetrowego poliweglanu zatrzyma kazdy kamien ktorym da sie rzucic.

  • 7. Data: 2018-03-26 14:03:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 11:31, 1634Racine pisze:

> [...]
    >
    > 3,
    > Jesli to jest skuteczne, to jak taka folie wybrac: gatunek, etc.

    Po pierwsze określ do czego to ma służyć i przed czym chronić?

    Jeżeli zależy Ci na zabezpieczeniu przed rzuconym kamieniem, który może
    wpaść do domu i kogoś uderzyć to z całą pewnością taka folia
    zabezpieczy. Przed włamaniem niestety nie. Co najwyżej trochę utrudni
    zadanie włamywaczowi.

    Folii kuloodpornych nie ma. Są natomiast szyby kuloodporne. Są zrobione
    dokładnie tak samo jak szyby antywłamaniowe.

    Szyba antywłamaniowa to szyba składająca się z co najmniej 2 tafli szkła
    oraz warstwy folii poliwinylobutyralowej (PVB) pomiędzy taflami szkła,
    razem sklejonych.

    Szyba kuloodporna zbudowana jest tak samo tyle, że posiada większą ilość
    warstw szkła i folii oraz odpowiednią grubość liczoną w centymetrach.
    Odporność na poszczególne rodzaje pocisków zależy od ilości
    zastosowanych warstw.

    Folie do szyb są o różnych grubościach, a w zasadzie o różnej ilości
    sklejonych z sobą warstw folii PVB. W zależności od ilości warstw folii
    wyróżnia się różne klasy ochrony.

    W zależności od ilości warstw folii wyróżnia się klasy O1, O2, P, P2 to
    tzw szkło bezpieczne, które ma chronić przed wypadnięciem większych
    kawałków szkła spowodowanym potrzaskaniem szyb, które mogą poważnie
    zranić osoby.

    P3-P8 to szyby o zwiększonej odporności na włamanie czyli popularnie
    nazywane antywłamaniowymi.

    Problem oklejania szyb polega na tym, że folia 4-6 warstwowa taka jaka
    stosowana jest do szyb antywłamaniowych P4-P6 kosztuje od 100 do 200zł
    za m2, czyli stosunkowo drogo.

    Za 600 czy 700zł możesz mieć już w tej klasie szybę zespoloną.

    Antywłamaniowość okna to nie tylko szyba, ale także i odpowiedni profil
    okna o szerszym rancie po to, żeby nie dało się rozbitej szyby wypchnąć
    z okna. Ponadto odpowiednie okucia, zamki i blokady przed wyważeniem.

    Niestety oklejając zwykłą szybę folią nie uzyska się odporności takiej,
    jaką daje szyba w tej samej klasie w oknie, które ma odpowiednie okucia.

  • 8. Data: 2018-03-27 02:05:32
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:5ab8c22c$0$31371$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > grubej, sztywnej, ( w porównianiu do okleiny meblowej) a teraz mierzę i
    > okazuje się ze ma zaledwie 0.1mm grubości.

    z lektur tu i tam mam wniosek: folia to kiepskie rozwiazanie; sam fakt, ze
    uniemozliwi rozsypanie stluczonego szkla (nie bedzie to juz
    szyba, jeno wiszaca w ramach okna miazga, albo na jakiejs znaczacej
    powierzchni inna wiszaca masakra), to srednio interesujace.

  • 9. Data: 2018-03-27 03:16:50
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Uzytkownik w news:5ab8e187$0$986$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > wpaść do domu i kogoś uderzyć to z całą pewnością taka folia zabezpieczy.
    > Przed włamaniem niestety nie. Co najwyżej trochę utrudni zadanie

    kamienie, ktorych uzyto przedstawilem:
    https://i.imgur.com/z7cK5Q4.png
    https://i.imgur.com/Md7TROL.png

    tak wyglada okno po ataku: https://i.imgur.com/UXkEyC3.png
    a ma wygladac tak: https://i.imgur.com/KuVrC6F.png - czyli albo w ogole
    zero sladu, albo co najwyzej "estetyczna" rysa, ew. jakies male
    skancerowanie przez kontakt z ostra krawedzia duzego kamienia, albo rogiem
    kamienia, cegly betonowej, skancerowanie, z ktorym mozna zyc bez problemu
    bez wymiany szyby.
    Jak napisalem w innym poscie: wielowarstwowa/laminowana (?) p4 to za
    slabe rozwiazanie --> https://www.youtube.com/watch?v=cHVw-H8nNxY

    Wiec p6? p8?
    Cel:
    *tylko* obrona przed zbiciem i zniszczeniem szyby przez mocne uderzenie (np
    kamieniami, brukowcami, kostka budowlana, etc.) w stopniu, ktory zmusza do
    jej wymiany, bo przypomina wiszace zlomowisko.

    > Folii kuloodpornych nie ma. Są natomiast szyby kuloodporne. Są zrobione
    > dokładnie tak samo jak szyby antywłamaniowe.

    jasne.

    > Szyba antywłamaniowa to szyba składająca się z co najmniej 2 tafli szkła
    > oraz warstwy folii poliwinylobutyralowej (PVB) pomiędzy taflami szkła,
    > razem sklejonych.

    szyba wielowarstwowa, czyli laminowana? to jest to?

    > P3-P8 to szyby o zwiększonej odporności na włamanie czyli popularnie
    > nazywane antywłamaniowymi.

    jak napisalem wyzej: w testu na yt wynika mi, ze powinna to byc sprawa
    p6-p8, zeby mogla spelniac oczekiwania

    > Problem oklejania szyb polega na tym, że folia 4-6 warstwowa taka jaka
    > stosowana jest do szyb antywłamaniowych P4-P6 kosztuje od 100 do 200zł za
    > m2, czyli stosunkowo drogo.

    cos mi sie nie zgadza w podawanych przez Ciebie kwotach...

    bo w przypadku tych okien, to sumaryczna liczba m2 = 5 (6 skrzydel
    okiennych, kazde okolo 1.5mx0.54m), czyli w sumie koszt folii na wszystkie
    skrzydla = max 1000zl - a to sa grosze
    ale i tak rozumiem, ze folia jako taka z definicji odpada, slaba
    skutecznosc.

    > Za 600 czy 700zł możesz mieć już w tej klasie szybę zespoloną.

    za m2?? ktora: p6? p8?
    czyli o wiele drozej, ale tez to jest oczywiste.

> [...]
    > Niestety oklejając zwykłą szybę folią nie uzyska się odporności takiej,
    > jaką daje szyba w tej samej klasie w oknie, które ma odpowiednie okucia.

    fakt, pozostaje do rozwazenia problem: szyba laminowana (?) - w kazdym razie
    wielowarstwowa p6/p8 - a wlasciwe dla niej okiennice...

  • 10. Data: 2018-03-27 03:16:52
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Zenek Kapelinder w
    ps.com
    > Szyba z trzy milimetrowego poliweglanu zatrzyma kazdy kamien ktorym da
    > sie rzucic.

    masz na mysli tzw laminowane/wielowarstwowe? widzialem test p4 -
    https://www.youtube.com/watch?v=cHVw-H8nNxY
    wniosek:
    p4 zdecydowanie za slabe --> po takim ataku ma byc na szybie co
    najwyzej "estetyczna" rysa, ew. jakies male skancerowanie przez kontakt z
    ostra krawedzia duzego kamienia, albo rogiem kamienia, cegly betonowej,
    skancerowanie, z ktorym mozna zyc bez wymiany szyby.