    Subject: Re: folie antywlamaniowe
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 26 Mar 2018 14:03:09 +0200

    W dniu 2018-03-26 o 11:31, 1634Racine pisze:

    > ToMasz w news:p9a6mu$feg$1@dont-email.me
    > [.....]
    >
    > oczywiscie chodzi mi przede wszystkim o to:
    >    szyba ma byc po uderzeniu kamieniami *cala*, bo to, ze bedzie
    > polamana, popekana, ale laskawie nie rozsypie sie i nie mozna wejsc do
    > srodka pomieszczenia  -  to za malo.
    >
    > szyba okienna mniej wiecej 150x55.
    >
    > 1.
    > Czy folia zabezpieczy szybe przed wybiciem kamieniami typu:
    > https://i.imgur.com/z7cK5Q4.png (ok 2.3 kg)
    > https://i.imgur.com/Md7TROL.png  (ok. 1.5 kg)
    >
    > 2.
> [...]

    Po pierwsze określ do czego to ma służyć i przed czym chronić?

    Jeżeli zależy Ci na zabezpieczeniu przed rzuconym kamieniem, który może
    wpaść do domu i kogoś uderzyć to z całą pewnością taka folia
    zabezpieczy. Przed włamaniem niestety nie. Co najwyżej trochę utrudni
    zadanie włamywaczowi.

    Folii kuloodpornych nie ma. Są natomiast szyby kuloodporne. Są zrobione
    dokładnie tak samo jak szyby antywłamaniowe.

    Szyba antywłamaniowa to szyba składająca się z co najmniej 2 tafli szkła
    oraz warstwy folii poliwinylobutyralowej (PVB) pomiędzy taflami szkła,
    razem sklejonych.

    Szyba kuloodporna zbudowana jest tak samo tyle, że posiada większą ilość
    warstw szkła i folii oraz odpowiednią grubość liczoną w centymetrach.
    Odporność na poszczególne rodzaje pocisków zależy od ilości
    zastosowanych warstw.

    Folie do szyb są o różnych grubościach, a w zasadzie o różnej ilości
    sklejonych z sobą warstw folii PVB. W zależności od ilości warstw folii
    wyróżnia się różne klasy ochrony.

    W zależności od ilości warstw folii wyróżnia się klasy O1, O2, P, P2 to
    tzw szkło bezpieczne, które ma chronić przed wypadnięciem większych
    kawałków szkła spowodowanym potrzaskaniem szyb, które mogą poważnie
    zranić osoby.

    P3-P8 to szyby o zwiększonej odporności na włamanie czyli popularnie
    nazywane antywłamaniowymi.

    Problem oklejania szyb polega na tym, że folia 4-6 warstwowa taka jaka
    stosowana jest do szyb antywłamaniowych P4-P6 kosztuje od 100 do 200zł
    za m2, czyli stosunkowo drogo.

    Za 600 czy 700zł możesz mieć już w tej klasie szybę zespoloną.

    Antywłamaniowość okna to nie tylko szyba, ale także i odpowiedni profil
    okna o szerszym rancie po to, żeby nie dało się rozbitej szyby wypchnąć
    z okna. Ponadto odpowiednie okucia, zamki i blokady przed wyważeniem.

    Niestety oklejając zwykłą szybę folią nie uzyska się odporności takiej,
    jaką daje szyba w tej samej klasie w oknie, które ma odpowiednie okucia.