    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: folie antywlamaniowe
    Date: Mon, 26 Mar 2018 09:15:39 +0200

    W dniu 26.03.2018 o 03:00, 1634Racine pisze:
    > jest tutaj ktos, kto *z* *praktyki* zna sie na zabezpieczaniu szyb
    > okiennych foliami antywlamaniowymi?
    od 90 siątego roku - non stop. Sklep. próbowali się wbić młotkiem,
    skruszyli szybę (2x2m) punktowo. nawet pająk się nie zrobił. wbili się
    rurą - rura została w szybie. poszli po betonowy kosz na smieci - wybili
    całą szybę, w sensie wyrwali ją z ramy, we wmiarę jednym pozwijanym
    kawałku.

    ze 3 lata temu. ten sam obiekt, ale witryna nowoczesna aluminium, z
    szybami ... ciepłymi, zespolonymi nie wiem jak to sie fachowo nazywa,
    coś co mamy w plastikowych oknach, tyle ze z oznaczeniem antywłamaniowym
    p4. ze względów konserwatorskich poziomy podział okna na wysokości 80cm.
    facet z "kopa" chciał wejść do środka. piewsza szyba, okazała się być
    zwykłą szybą, więc pekła dopiero druga była lepsza, właśnie p4, i
    przyjęła na siebie cały impet. wytrzymała, ale spowodowała otwarcie
    (okno antywłamaniowe) klamer, docisków, listew trzymających i całe okno
    wysuneło się z ramy (górne listwy trzymały) i zjechało 80cm w dół,
    rozwalając się. p4 mogą sobie w du.. wsadzić. Dlamnie to ściema dla
    ubezpieczalni. kupiłem folię antywłamaniową, nakleiłem na to tak zwane
    p4. no i tu wskazówka do osób które w lokalach mają takie stolarki
    aluminiowe z oknami na zatrzaskiwane, wbijane listwy trzymające. paczka
    wkrętów do płyt KG i poprzykręcać. bo szyby wylatuja w jednym kawałku.

    Folia którą ja kupiłem jest gruba, dużo sztywniejsza niż okleina
    meblowa, nie naciąga się ani trochę. powoduje że stłuczona szyba
    pozostaje w oknie. niema szans, aby takie włamanie zrobić po cichu,
    jakimś diamencikiem coś wyciąć. stukanie pukanie zrobi pajęczyne,
    pozostawi ostre odłamki. trzeba będzie wyrąbać całość.
    wady. naklejanie - jakbyś się nie starał zawsze jakiś pyłek zostanie.
    już nie mówie bąbel, bo na wode mozna, ale włosek, ziarenko jakieś
    fruwające w powietrzu. no i rysuje się jak tworzywo sztuczne, jak okno z
    pleksi. nakleiłem resztkę tej folii na ladę, po 3 latach szurania
    towarem jest matowa, mleczna. gdybym mył okno często i częściwo na sucho
    ( to się zdarza firmom myjacym okna) to byłoby widać rysy. Ale folia
    jest naklejona tylko od środka ( chyba oczywiste) więc myte jest parę
    razy w roku.

    Reasumując. ja polecam takie folie, bo podnoszą ochronę, a są stosunkowo
    tanie.

    ToMasz