  • 1. Data: 2018-03-25 19:52:23
    Temat: deska elewacyjna ze sklepu - jak przechować do lata?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Trafiłem na deskę elewacyjną klasy C nie impregnowana sosna za 26
    złotych. Ma być do zastąpienia pokrycia ze starych zniszczonych płyt
    pilśniowych (chyba ze 30 lat mają a może więcej) na domku na ogródku
    działkowym. No cóż, poprzedni właściciel widocznie za komuny nie miał
    dojścia do cegieł.
    Potrzebuję 38m2. Czyli nie dużo.
    Teraz jej nie założę. Jak to przechować do powiedzmy maja? Długość 3
    metry. Piwnicy suchej nie mam. Mam pomieszczenie gospodarcze wysokie na
    4 metry, ze ścianami z cegły z trzech stron i dachem ale z przodu drzwi
    stalowa rama z kratką z siatki częściowo przykrytej. Czyli padać na to
    nie będzie, trochę cieplej niż przed kratą ale jest przewiewne.
    Kupić, pociągnąć deski impregnatem, poukładać w tej wiacie na dystansach
    niech sobie schną i nic im nie będzie?
    Czy jednak ten numer odpada zdecydowanie i lepiej piwnicę znaleźć?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-03-25 21:46:26
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    Zdecydowanie lepiej komórce, ważne żeby było w przewiewie.Wypoziomuj jakieś cegły, na
    nich belki żeby drewno było ze 30- 40 cm nad podłogą.Jakieś przekładki też się
    przydają.Drewno jest suszone- czyli było w suszarni.Nikt nie wie jak długo- dotyczy
    to wszystkich suszonych materiałów. Powinno przynajmniej miesiąc pobyć w warunkach
    takich w jakim będzie układane.A wolnym czasem obejrzysz dokładnie i
    zaimpregnujesz.Nic na szybko.
    Pozdro.abomito

  • 3. Data: 2018-03-25 21:56:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.03.2018 o 19:52, Irokez pisze:

    > Kupić, pociągnąć deski impregnatem, poukładać w tej wiacie na dystansach
    > niech sobie schną i nic im nie będzie?
    Jak teraz pociągniesz impregnatem i poukladasz na dystansach, to od tych
    przekładek zostaną ślady, które będzie widać. Dlatego lepiej maluj
    krótko przed układanie,
    Jacek

  • 4. Data: 2018-03-26 19:18:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-25 o 21:46, abomito pisze:
> [...]
    takich w jakim będzie układane.A wolnym czasem obejrzysz dokładnie i

    Dzięki.
    Kupione, ułożone, niech czeka na pogodę :)

    Zdrówko

    --
    Irokez