  • 1. Data: 2018-03-20 20:16:12
    Temat: Szacunkowy koszt ogrzania domu z kamienia
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Jaką izolacyjność mają ściany z granitu?
    Czy dom z 50-cm ścianami z takiego kamienia jest w ogóle możliwy do
    ogrzania?

    Potraficie oszacować zapotrzebowanie dla 200 m2, 600 m3 kubatury,
    podpiwniczony, ocieplenia brak, okna nowoczesne plastikowe, w dachu 30 cm
    wełny?

    Czy w takich przypadkach wchodzą w ogóle w grę pompy ciepła, czy tylko
    tradycyjne metody?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-03-20 20:37:48
    Temat: Re: Szacunkowy koszt ogrzania domu z kamienia
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Mar 2018 20:16:12 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    > cm wełny?
    >
    > Czy w takich przypadkach wchodzą w ogóle w grę pompy ciepła, czy tylko

    Dom 120m?, podpiwniczony z jednej strony, brak ocieplenia, mury granitowe
    od 60 do 80 cm (zależnie gdzie patrzeć). Na strychu tylko leży ok. 40cm
    wełny sypanej.
    Parter + piętro. Wszystko bez problemu ogrzewam piecykiem Jotul F500.
    Póki co nie zamieniłbym na nic innego.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-03-20 20:44:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Mar 2018 19:37:48 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Wszystko bez problemu ogrzewam piecykiem Jotul F500.
    > Póki co nie zamieniłbym na nic innego.

    OK, a przy dużych mrozach jaką masz temp. w domu i ile drewna schodzi
    powiedzmy na miesiąc normalnej zimy?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-03-20 21:04:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Mar 2018 20:44:21 +0100, Maciek wrote:

    > OK, a przy dużych mrozach jaką masz temp. w domu i ile drewna schodzi
    > powiedzmy na miesiąc normalnej zimy?

    Ostatnio przy -15 przez kilkanaście dni w domu grzejąc na full było
    średnio ok. 19-20 st, a na piętrze w sypialniach 15-16. Drewna schodzi
    wtedy ok. 6 taczek tygodniowo. Przy temperaturach między -2 a 5 trzeba
    liczyć 4 taczki.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-03-20 21:57:31
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Ostatnio przy -15 przez kilkanaście dni w domu grzejąc na full było
    I jeszcze jedno pytanie pomocnicze: gdzie mieszkasz?
    Znaczy- nie chodzi o adres, tylko strefę klimatyczną.
    Pozdro.abomito

  • 6. Data: 2018-03-20 22:15:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Mar 2018 20:04:28 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Drewna schodzi
    > wtedy ok. 6 taczek tygodniowo

    Czyli tak z pół metra przestrzennego?

    M.

  • 7. Data: 2018-03-20 22:33:15
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Mar 2018 13:57:31 -0700, abomito wrote:
    > Witam
    > I jeszcze jedno pytanie pomocnicze: gdzie mieszkasz? Znaczy- nie chodzi
    > o adres, tylko strefę klimatyczną.

    Centralna Francja. 800 m.n.p.m. Klimat bardzo zbliżony do Polskiego.

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-03-20 23:08:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ja bym zamienil obojetne na co byle by nie pierdolic sie z paleniem drewnem. A jak
    juz ma byc drewno to pellet bo raz na dwie doby pakuje worek do podajnika i raz na
    trzy miesiace wyciagam popiol. Do tego w bonusie mam stala temperature przez cala
    dobe. A nie jak w przypadku piecykow na drewno czy brykiety w pol godziny po
    odpaleniu zaczynaja oczy wysychac a rano jak zgasnie 12 stopni.

  • 9. Data: 2018-03-21 06:44:26
    Od: l...@g...com

    Te 15-16 stopni to zimno raczej. Żona by mnie wyrzuciła razem z tym piecykiem.
    Rozumiem, że tak jest kilka dni w sezonie? 20 stopni też szału nie robi.

  • 10. Data: 2018-03-21 08:07:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Mar 2018 22:44:26 -0700, lospistols111 wrote:
    > Te 15-16 stopni to zimno raczej. Żona by mnie wyrzuciła razem z tym
    > piecykiem. Rozumiem, że tak jest kilka dni w sezonie? 20 stopni też
    > szału nie robi.

    To w największe mrozy, czyli ok. tydzień-dwa w roku. Ale jeśli żona
    wygodna, to tak czy inaczej zdecydowanie trzeba iść w coś innego (lub
    dodatkowego) niż piecyk. Centralne + gaz jakiś, czy tam inny pelet.

    Mateusz