  • 11. Data: 2018-03-21 08:15:02
    Temat: Re: Szacunkowy koszt ogrzania domu z kamienia
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Mar 2018 15:08:27 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > A ja bym zamienil obojetne na co byle by nie pierdolic sie z paleniem
    > drewnem. A jak juz ma byc drewno to pellet bo raz na dwie doby pakuje
    > worek do podajnika i raz na trzy miesiace wyciagam popiol.

    Kominek nie dla każdego.
    Pellet jest spoko, ale problem mam z nim taki, że bardzo niechętnie mi
    rośnie w lesie.

    > Do tego w
    > bonusie mam stala temperature przez cala dobe. A nie jak w przypadku
    > piecykow na drewno czy brykiety w pol godziny po odpaleniu zaczynaja
    > oczy wysychac a rano jak zgasnie 12 stopni.

    W dzień jest ciepło, a w nocy/nad ranem zimno. Tak ma być.
    Ale z tymi schnącymi oczami to chyba jakaś propaganda, a przynajmniej u
    mnie żadnych takich efektów nie ma.

    Mateusz

  • 12. Data: 2018-03-21 10:03:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Mar 2018 20:04:28 GMT, Mateusz Viste

    > Drewna schodzi wtedy ok. 6 taczek tygodniowo.

    To jakaś nowa miara? W takim razie powinno być 6 taczków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2018-03-21 10:56:09
    Temat: Re: zacunkowy koszt ogrzania domu z kamienia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 20:16, Maciek pisze:
    > Jaką izolacyjność mają ściany z granitu?
    > Czy dom z 50-cm ścianami z takiego kamienia jest w ogóle możliwy do
    > ogrzania?
    >
    > Potraficie oszacować zapotrzebowanie dla 200 m2, 600 m3 kubatury,
    > podpiwniczony, ocieplenia brak, okna nowoczesne plastikowe, w dachu 30 cm
    > wełny?

    Pi razy oko przy -20C na zewnątrz i 20C wewnątrz.

    175 W/m2
    35 kW/h

    Bez ocieplenia to pompą ciepła raczej nie bardzo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2018-03-21 12:39:08
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Centralna Francja. 800 m.n.p.m. Klimat bardzo zbliżony do Polskiego.

    Widzisz, to wiesz.Z mojej strony patrząc, Paryż jest na wysokości Bratysławy.
    No, tam też mrozy/ śniegi bywają.Do tego wiatr od Atlantyku...
    W Kieleckim i koło Opoczna widywałem kamionki.Ale z piaskowca i czasami wapień.
    Ale nie były już zamieszkałe- ot jaka komórka, czy obórka.Podobno ziąb był w nich
    jak 120.Tyle, że innego materiału nie było.Na tej samej zasadzie w moich stronach
    ( okolice Puszczy Kampinoskiej) było bardzo lepianek.Nie było drewna!
    Pozdro.abomito