  • 1. Data: 2018-03-25 19:40:39
    Temat: Porotherm T
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czy ktos stosował pustak Porotherm T - pustak wypełniony wełną mineralną ?
    https://www.budogram.pl/porothermt/

    Pozdr. T.

  • 2. Data: 2018-03-25 20:35:06
    Temat: Re: Porotherm T
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Mar 2018 19:40:39 +0200, Twardy

    > Czy ktos stosował pustak Porotherm T - pustak wypełniony wełną mineralną ?

    Z tego co sprawdzałem niedawno, jest to nieopłacalne -- bo taki pustak
    kosztuje więcej niż mur+ocieplenie. Do tego taki mur posiada wszelkie wady
    ściany jednowarstwowej, tj. ma dalej przesunięty punkt przemarzania i aby
    uzyskać zbliżony współczynnik cieplny do ściany 2W posiada znacznie większą
    masę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-03-25 20:37:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 19:41:22 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:
    > Czy ktos stosował pustak Porotherm T - pustak wypełniony wełną mineralną ?
    > https://www.budogram.pl/porothermt/
    >

    > Pozdr. T.

    nie budowałem ale z porszjsu to jedyne rozwiązanie które eliminuje przedmuchy
    wewnątrz ściany. Trudno powiedzieć co tak sie dzieje z parą.

    Natomiast gdy kiedyś sprawdzałem to było zdecydowanie drogie rozwiązanie.
    Sciana ma być:
    konstrukcyjnie wystarczająco mocna
    ciepła

    najkorzystniej wychodzi beton komorkowy grubosci 24cm plus grube styro.
    Ale poniewaz tendencje cenowe sa zmienne moze kiedys to sie zmieni, tak jak zdaje sie
    piana pur zaczyna być jakos tam dostępna.

    b.

  • 4. Data: 2018-03-25 20:48:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Mar 2018 11:37:43 -0700 (PDT), Budyń

    > najkorzystniej wychodzi beton komorkowy grubosci 24cm plus grube styro.

    Najkorzystniej (dla inwestora, bo już nie dla ekipy)
    wychodzi silka 18-24cm i gruby styro. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-03-25 22:10:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 20:48:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 25 Mar 2018 11:37:43 -0700 (PDT), Budyń

    > Najkorzystniej (dla inwestora, bo już nie dla ekipy)
    > wychodzi silka 18-24cm i gruby styro. :P

    uwzględniłeś wredne kucie pod instalacje?

    b.

  • 6. Data: 2018-03-26 21:28:18
    Temat: Re: orotherm T
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.03.2018 o 20:48, Myjk pisze:
    > Najkorzystniej (dla inwestora, bo już nie dla ekipy)
    > wychodzi silka 18-24cm i gruby styro. :P

    Ale że najtaniej czy inne (przeważające) zalety masz na myśli?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-03-27 10:54:42
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał

    > Ale że najtaniej czy inne (przeważające) zalety masz na myśli?

    Myśle że Myjk miał na myśli atmosfere klimatyczną jaką zapewniają mury z
    grubego, ciężkiego kamienia pochłaniajacego dużą ilość ciepła i wilgoci, z
    bardzo dobra izolacja termiczna na zewnatrz.
    W takim domu jest duża stabilność zarówno temperatury jak i wilgotności a co
    za tym idzie duży komfort przebywania w takich pomieszczeniach. W starych
    podrecznikach budowlanych zalecano tego typu konstrukcje.
    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2018-03-27 11:49:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Mar 2018 21:28:18 +0200, Mateusz Bogusz

    > Ale że najtaniej czy inne (przeważające) zalety masz na myśli?

    Głównie komfort inwestora mam na myśli. Silka jest ciężka, dobrze akumuluje
    i dobrze izoluje akustycznie. Do tego jak mi po kolei specjaliści spieprzą,
    to prawdopodobieństwo że mi ciągnąć będzie jest znacznie zmniejszone.

    Cenowo silka wychodzi drożej (pod warunkiem tej samej grubości muru). Silki
    Xelli idzie 15 szt./m2 a Porothermu Wienerberger 10.7 szt./m2. W zeszłym
    roku płaciłem za silkę 24cm 4,45 zł brutto/szt. a za Porotherm 25cm (na
    pierwszą warstwę muru) 5,50 zł brutto/szt. Wychodzi odpowiednio 66,75 zł/m2
    i 58,85 zł/m2. No ale ze wględu na wytrzymałość silki można po konsultacj
    iz konstruktorem zjechać do 18cm.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-03-27 11:52:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Mar 2018 13:10:47 -0700 (PDT), Budyń

    > uwzględniłeś wredne kucie pod instalacje?

    Do elektryki w silce są kanały -- pod warunkiem, że się o tym pamięta i
    poinstruuje murarza aby prześwity zachował, ja zapomniałem. :/ No i
    bruzdowanie bedzie, ale też bez dramatu. Do wody to tylko krótkie piony
    lecą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-03-27 12:22:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 22:10:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > uwzględniłeś wredne kucie pod instalacje?

    Jak normalne tynki to bruzdować nie trzeba, mocujesz przewody spinkami czy blaszkami
    i murarze zatynkują
    Jak cienkowarstwowe to trzeba bruzdy kuc.