    From: "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: folie antywlamaniowe
    Date: Tue, 27 Mar 2018 03:16:50 +0200

    Uzytkownik w news:5ab8e187$0$986$65785112@news.neostrada.pl
    > Po pierwsze określ do czego to ma służyć i przed czym chronić?
    > Jeżeli zależy Ci na zabezpieczeniu przed rzuconym kamieniem, który może
    > wpaść do domu i kogoś uderzyć to z całą pewnością taka folia zabezpieczy.
    > Przed włamaniem niestety nie. Co najwyżej trochę utrudni zadanie
    > włamywaczowi.

    kamienie, ktorych uzyto przedstawilem:
    https://i.imgur.com/z7cK5Q4.png
    https://i.imgur.com/Md7TROL.png

    tak wyglada okno po ataku: https://i.imgur.com/UXkEyC3.png
    a ma wygladac tak: https://i.imgur.com/KuVrC6F.png - czyli albo w ogole
    zero sladu, albo co najwyzej "estetyczna" rysa, ew. jakies male
    skancerowanie przez kontakt z ostra krawedzia duzego kamienia, albo rogiem
    kamienia, cegly betonowej, skancerowanie, z ktorym mozna zyc bez problemu
    bez wymiany szyby.
    Jak napisalem w innym poscie: wielowarstwowa/laminowana (?) p4 to za
    slabe rozwiazanie --> https://www.youtube.com/watch?v=cHVw-H8nNxY

    Wiec p6? p8?
    Cel:
    *tylko* obrona przed zbiciem i zniszczeniem szyby przez mocne uderzenie (np
    kamieniami, brukowcami, kostka budowlana, etc.) w stopniu, ktory zmusza do
    jej wymiany, bo przypomina wiszace zlomowisko.

    > Folii kuloodpornych nie ma. Są natomiast szyby kuloodporne. Są zrobione
    > dokładnie tak samo jak szyby antywłamaniowe.

    jasne.

    > Szyba antywłamaniowa to szyba składająca się z co najmniej 2 tafli szkła
    > oraz warstwy folii poliwinylobutyralowej (PVB) pomiędzy taflami szkła,
    > razem sklejonych.

    szyba wielowarstwowa, czyli laminowana? to jest to?

    > P3-P8 to szyby o zwiększonej odporności na włamanie czyli popularnie
    > nazywane antywłamaniowymi.

    jak napisalem wyzej: w testu na yt wynika mi, ze powinna to byc sprawa
    p6-p8, zeby mogla spelniac oczekiwania

    > Problem oklejania szyb polega na tym, że folia 4-6 warstwowa taka jaka
    > stosowana jest do szyb antywłamaniowych P4-P6 kosztuje od 100 do 200zł za
    > m2, czyli stosunkowo drogo.

    cos mi sie nie zgadza w podawanych przez Ciebie kwotach...

    bo w przypadku tych okien, to sumaryczna liczba m2 = 5 (6 skrzydel
    okiennych, kazde okolo 1.5mx0.54m), czyli w sumie koszt folii na wszystkie
    skrzydla = max 1000zl - a to sa grosze
    ale i tak rozumiem, ze folia jako taka z definicji odpada, slaba
    skutecznosc.

    > Za 600 czy 700zł możesz mieć już w tej klasie szybę zespoloną.

    za m2?? ktora: p6? p8?
    czyli o wiele drozej, ale tez to jest oczywiste.

    > Antywłamaniowość okna to nie tylko szyba, ale także i odpowiedni profil
    > okna o szerszym rancie po to, żeby nie dało się rozbitej szyby wypchnąć z
    > okna. Ponadto odpowiednie okucia, zamki i blokady przed wyważeniem.
    > Niestety oklejając zwykłą szybę folią nie uzyska się odporności takiej,
    > jaką daje szyba w tej samej klasie w oknie, które ma odpowiednie okucia.

    fakt, pozostaje do rozwazenia problem: szyba laminowana (?) - w kazdym razie
    wielowarstwowa p6/p8 - a wlasciwe dla niej okiennice...