  • 11. Data: 2018-03-27 04:32:52
    Temat: Re: folie antywlamaniowe
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialem na mysli poliweglan grubosci 3mm do kupienia w firmach sprzedajacych tworzywa
    do reklamy. Nie laminat tylko przezroczysta plyta, przy okazji taki poliweglan jest
    bardziej przezroczysty niz szklo. Nie wierzysz ze wytrzyma to kup pol metra
    kwadratowego, zamocuj w jakiejs ramce i sprobuj zniszczyc kamieniem, trylinka,
    mlotkiem i czym jeszcze chcesz. Nieudane proby zniszczenia mozesz tutaj potem opisac.

  • 12. Data: 2018-03-27 09:03:04
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2018-03-27 04:32, Zenek Kapelinder pisze:
    > Mialem na mysli poliweglan grubosci 3mm do
    Tak jak napisał Zenek, zostaje Ci poliwęglan.
    Szyby P z folią pomiędzy taflami szkła mają za zadanie uniemożliwienie
    (przez jakiś czas) sforsowania okna a nie niedopuszczenie do zbicia.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-03-27 09:06:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.03.2018 o 03:16, 1634Racine pisze:
    > tak wyglada okno po ataku: https://i.imgur.com/UXkEyC3.png
    > a ma wygladac tak: https://i.imgur.com/KuVrC6F.png  - czyli albo w ogole
    > zero sladu, albo co najwyzej "estetyczna" rysa, ew. jakies male
    > skancerowanie przez kontakt z ostra krawedzia duzego kamienia, albo
    > rogiem kamienia, cegly betonowej, skancerowanie, z ktorym mozna zyc bez
    > problemu bez wymiany szyby.
    nieda rady, albo inaczej, tego nikt nie sprawdzał.
    folie klei się od środka, więc jeśli masz podwójne szyby, to pierwsza
    tak czy siak zostanie rozbita. musiałbyś folie nakleić od zewnątrz.
    wtedy folia weźmie na siebie rysy, ale starci większość swej roli
    antywłamaniowej.
    moje podwójne szyby p4 są tak zrobione że od zewnątrz jest zwykła szybka
    (widać że cieńsza) od środka grubsza p4. tak właściwie to sie
    zastanawiam dlaczego od _środka_ p4? teraz juz za późno, ale następnym
    razem powiem szklarzom aby wstawili p4 na zewnątrz.

    ToMasz

    w tej sytuacji która jest na fotce, musiałbyś mieć dobry system
    wykrywania intruzów i monitoring. a potem.... co tam chcesz.

  • 14. Data: 2018-03-27 14:44:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 03:16, 1634Racine pisze:

> [...]
    > uderzenie (np kamieniami, brukowcami, kostka budowlana, etc.) w
    > stopniu, ktory zmusza do jej wymiany, bo przypomina wiszace zlomowisko.

    Nie ma szklanych szyb odpornych na zbicie. Każda szyba, nawet
    kuloodporna może pęknąć przy uderzeniu kamieniem, a już na pewno
    standardowe szyby antywłamaniowe.
    Swego czasu udało mi się kupić okazyjnie okna z szybami jakie się
    stosowało na lotniskach wojskowych. Były tam szyby trochę lepsze niż P8,
    a zespolona szyba składała się z grubej szyby klejonej, odpornej na
    uderzenia oraz drugiej szyby wygłuszającej. Pierwsza szyba musiała
    wytrzymać uderzenia kamieni i innych przedmiotów, które porywał strumień
    spalin samolotów. Druga szyba składała się natomiast z 2 tafli szkła, a
    między nimi warstwy żelu/galaretki.
    Próbowano mi się włamać do domu, w którym były zamontowane te okna przy
    użyciu kostki granitowej, która leżała na podwórku. Choć okno wytrzymało
    to jednak szyby popękały. Na szczęście zakończyło się na 2 oknach i
    uruchomieniu alarmu (czujnik zbicia szyb). Kolejnych okien już nie
    sprawdzali.

    > jasne.

    > szyba wielowarstwowa, czyli laminowana? to jest to?

    To są właśnie te szyby od O1 do P8
    Różnice są tylko w grubości folii PVB zastosowanej pomiędzy taflami szkła.

    > jak napisalem wyzej: w testu na yt wynika mi, ze powinna to byc sprawa
    > p6-p8, zeby mogla spelniac oczekiwania

    Dokładnie, choć i tak zastosowanie P8 nie daje gwarancji, że podczas
    uderzenia szyba nie popęka.
    Im wyższa klasa P szyb, tym dłużej będzie ona się trzymać w całości,
    choć szkło popęka.
    Ponadto im wyższa klasa tym bardziej jest wytrzymała na rozbicie.

    > za m2?? ktora: p6? p8?
    > czyli o wiele drozej, ale tez to jest oczywiste.

    Kupowałem jakiś czas temu P4 i tyle płaciłem za standardowe okno w bloku.

    > fakt, pozostaje do rozwazenia problem: szyba laminowana (?) - w kazdym
    > razie wielowarstwowa p6/p8  - a wlasciwe dla niej okiennice...

    Jeżeli to ma być zabezpieczenie przed pojedynczym uderzeniem i
    wpadnięciem kamienia do środka to w zupełności wystarczą szyby nawet klasy O

    Jeżeli chcesz powstrzymać włamywacza to co najmniej P4 im wyższe P tym
    dłużej będzie musiał on tłuc, aby sforsować okno. Pamiętając przy tym,
    że także i P8 potłucze i wybije jeżeli odpowiednio długo będzie tłukł.

    Jednym z rozwiązań jest zastosowanie zamiast szyby, płyt
    poliwęglanowych, które są bardziej odporne na takie ataki kamieniami.
    Dopowiem, że możesz zamówić nawet takie szyby zespolone z płyt
    poliwęglanowych do posiadanego okna. Sam nawet kiedyś takie szyby
    zamawiałem w firmie, która zajmowała się zespalaniem szyb.

    Jedyny ich mankament to szybko się rysują i matowieją.

  • 15. Data: 2018-03-27 21:23:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-26 11:31, 1634Racine wrote:
    > szyba ma byc po uderzeniu kamieniami *cala*,

    nie ma szans, tylko poliweglan

  • 16. Data: 2018-03-28 02:21:20
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    krak w news:p9cqb8$i4f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl
> [...]
    > Szyby P z folią pomiędzy taflami szkła mają za zadanie uniemożliwienie
    > (przez jakiś czas) sforsowania okna a nie niedopuszczenie do zbicia.

    zastanawia mnie uwaga tutaj --> https://www.youtube.com/watch?v=cjJzqo9nFwU
    a mianowicie: "Poliwęglan lity jest dosyć miękki, więc rysuje się w
    cholerę"

  • 17. Data: 2018-03-28 03:20:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo trudno potluc i zarysowc hartowna plyte stalowa grubosci 10mm. Ale jak znam
    zycie bedziesz pietrzyl problemy i napiszesz ze sie nie nadaje bo nie jest
    przezroczysta. Czy Ty czasami nie chcesz nam sprzedac jakiejs super folii?

  • 18. Data: 2018-03-28 04:45:54
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Zenek Kapelinder w
    ps.com
    > Bardzo trudno potluc i zarysowc hartowna plyte stalowa grubosci 10mm.
    > Ale jak znam zycie bedziesz pietrzyl problemy i napiszesz ze sie nie
    > nadaje bo nie jest przezroczysta.

    gdzies chyba w sieci poczytalem, ze moze byc poliweglan tak przezroczysty,
    jak szklo, przed chwila mialem to w oku

    > Czy Ty czasami nie chcesz nam sprzedac
    > jakiejs super folii?

    jak ja bym chcial to zrobic, to bys juz kupil :)

  • 19. Data: 2018-03-28 04:47:37
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:p9cqhr$pml$1@dont-email.me
    > nieda rady, albo inaczej, tego nikt nie sprawdzał.

    wychodzi mi na to, ze jednak poliweglan, ok 6mm

  • 20. Data: 2018-03-28 05:12:27
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Uzytkownik w news:5aba3cbf$0$31353$65785112@news.neostrada.pl
    [..........]
    > Jeżeli to ma być zabezpieczenie przed pojedynczym uderzeniem i wpadnięciem
    > kamienia do środka to w zupełności wystarczą szyby nawet
    > klasy O

    to ma byc , jak do znudzenia pisze, zabezpieczenie przed atakiem ciezkimi
    kamulcami, a gdy to nastapi, to szyba ma pozostac w calosci, moze z jakims
    b. niewielkim skancerowaniem, bo akurat byl jakis cholerny rancik w kamulcu.
    Z lektur/rozmow tu i tam: wychodzi na to, ze poliweglan, tak z 6mm

    > Jednym z rozwiązań jest zastosowanie zamiast szyby, płyt poliwęglanowych,
    > które są bardziej odporne na takie ataki kamieniami.

    wszystko mi sie do tego wlasnie sprowadza

    > Dopowiem, że możesz zamówić nawet takie szyby zespolone z płyt
    > poliwęglanowych do posiadanego okna. Sam nawet kiedyś takie szyby
    > zamawiałem w firmie, która zajmowała się zespalaniem szyb.

    okna dwuskrzydlowe (wymiary usrednione namalowane), kazde skrzydlo - szyby
    podwojne
    https://i.imgur.com/xw0RpIE.png
    fragment przestrzeni miedzy szybami
    https://i.imgur.com/iFnUQZg.png
    skrzydlo z boku
    https://i.imgur.com/rg4ml1R.png

    pierwszy pomysl taki, zeby "szyba" poliweglanowa dala sie zamontowac jako
    "nakladka" na zewnatrz (montaz... srubami jakimis), a w srodku dwie
    standardowe,jak dotychczas szyby.
    drugi pomysl: zewnetrzna szybe zastapic poliweglanowa tafla zamontowana jak
    szyba zewnetrzna, a wewnatrz standardowa szyba

    Jak rozumiec uzycie szyb zespolonych z plyt poliweglanowych? jak to ma
    wygladac montazowo?

    > Jedyny ich mankament to szybko się rysują i matowieją.

    no zalozmy, ze nikt nie jezdzi po tym szpikulcami, ale tez jest oczekiwanie,
    ze hukniecie kamulcem nie da odcisku kamienia na tafli...
    Matowieja.... - jest to problem. Od slonca matowieja? jakas moze doklejona
    folia ochronna na zewnatrz wobec tego?