  • 1. Data: 2018-03-30 16:41:17
    Temat: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Szanowni Grupowicze!

    Potrzebuję nabyć jakiś mały komplet wierteł cegła/beton do podstawowych prac
    domowych (powieszenie karnisza, lampy, wieszaka, szafki) - chciałbym jednak,
    by były to wiertła sensownej jakości. Myślałem, że tylko wkręty bywają
    wykonane z gównolitu ale ostatnio trafiłem na krzyżakowy śrubokręt z tak
    kruchego metalu, że dał radę tylko parę wkrętów wkręcić, więc pewnie są też
    wiertła, które się stępią przed wywierceniem jednego otworu...
    Czy zestawy 5-7 szt wierteł BOSCH dostępne na Allegro w cenie
    kilkudziesięciu PLN są ok? Może jest coś lepszego jakość/cena?

  • 2. Data: 2018-03-30 16:55:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiertla kupuje sie na sztuki a nie w kompletach. Z kompletu uzywa sie dwoch gora
    trzech srednic. Reszta zaplacona lezy i rdzewieje.

  • 3. Data: 2018-03-30 17:26:41
    Temat: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 07:55:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Wiertla kupuje sie na sztuki a nie w kompletach.

    Popieram. Kup fi 3x2, 4, 6x2, 8, 10 i będziesz zadowolony. Jakość byle
    jaka, wszystkie są z węglika, nie przepłacaj za markę. Pamiętaj że można
    je ostrzyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-03-30 20:22:30
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Popieram. Kup fi 3x2, 4, 6x2, 8, 10 i będziesz zadowolony. Jakość byle
    > jaka, wszystkie są z węglika, nie przepłacaj za markę. Pamiętaj że można
    Ja przepraszam: jaka wiertarka?
    Jeśli masz pierdziawkę z uchwytem cylindrycznym, to muszą być dobre wiertła.
    I drogie z związku z tym.Dlatego, że nie maję udaru, tylko jakieś
    wibracje.Najtańsza wiertarka z SDS i przyzwoitym udarem bez wysiłku wykona
    otwór w płycie w bloku, czy granicie.Dodatkowo - żadne wiertło nie jest
    odporne na stalowe zbrojenie, więc nie ma sensu używać drogich
    wierteł.Najtańsze są tańsze niż ostrzenie drogich, a w domowej praktyce
    wystarczają.
    Znaczy, jedno przydaje się drogie: niedługie wiertło średnicy 3 lub 4 mm,
    żeby wiercić przez otwory w uchwytach bardzo się przydaje...
    Pozdro. Wesołych Świąt wszystkim.życzę.
    abomito

  • 5. Data: 2018-03-30 20:43:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.03.2018 o 16:41, zhbick pisze:
    > Czy zestawy 5-7 szt wierteł BOSCH dostępne na Allegro w cenie
    > kilkudziesięciu PLN są ok? Może jest coś lepszego jakość/cena?

    Takie wiertła do najtańszej wiertarki z SDS (200-300zł) do domowego
    wiercenia w zupełności wystarczają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-03-30 21:08:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Takie wiertła do najtańszej wiertarki z SDS (200-300zł) do domowego
    > wiercenia w zupełności wystarczają.

    I w dobrym betonie np:stary blok g..o nimi zrobi.
    Ja polecam najtańszego sds-a i wiertła najtańsze do niego.
    Tym wywierci wszedzie w betonie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-03-30 21:19:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zhbick pisze tak:

> [...]
    > podstawowych prac domowych (powieszenie karnisza, lampy, wieszaka,
    > szafki) - chciałbym jednak, by były to wiertła sensownej jakości.

    Komplety tylko ładnie wyglądają lub kosztują krocie.

    Kup sobie makita na sztuki.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2018-03-30 21:57:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 marca 2018 16:41:36 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:

    > Czy zestawy 5-7 szt wierteł BOSCH dostępne na Allegro w cenie
    > kilkudziesięciu PLN są ok? Może jest coś lepszego jakość/cena?

    Jak nie mieszkasz w bloku z betonowej wielkiej plyty to olej markowe drogie zestawy
    Kup w markecie lokalnym sklepie za kilka pln wiertło jakie tam potrzebujesz i spoko
    da radę

  • 9. Data: 2018-03-30 23:03:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-30 16:41, zhbick wrote:
> [...]
    > domowych (powieszenie karnisza, lampy, wieszaka, szafki) - chciałbym jednak,

    jezeli sds to do domowego uzytku w sumie obojetne - i tak wywiercisz a
    wiertlo przetrwa lata

    jezeli do 'zwyklej' wiertarki to polecam bosch multi construction
    wytrzymuja sporo i da sie nimi wiercic w zwyklych wiertarkach a nie
    tylko wycierac material jak to bylejakie wiertla robia

    kompletow bym nie kupowal - 4,6,8,10 wystarcza w 99% przypadkow, ew.
    komplet 4,5,6,8 masz na allegro za 59 plus przesylka

    dodatkowym plusem jest to ze wywiercisz nimi w zasadzie we wszystkim
    poza nierdzewka co czasami sporo usprawnia prace

  • 10. Data: 2018-03-31 08:15:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.03.2018 o 21:08, Janusz pisze:
    > I w dobrym betonie np:stary blok g..o nimi zrobi.
    > Ja polecam najtańszego sds-a i wiertła najtańsze do niego.
    > Tym wywierci wszedzie w betonie.

    Czekaj. Ja napisałem że najtańsze wiertła + najtańszy SDS da radę. Ty
    napisałeś "nie da rady". Po czym poleciłeś to samo, LOL :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz