  • 11. Data: 2018-04-06 12:09:58
    Temat: Re: podbitka
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 12:05:46 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Dobry plastik jest droższy od dobrego/taniego/każdego/przeciętnego* drewna.
    > *zaznacz odpowiednią opcję
    >
    > Twoja podbitka wygląda bdb (na zdjęciach), mój szwagier też ma drewnianą, ale nie
    wygląda dobrze, a moim zdaniem gorzej od (chyba ze średniej półki) mojej plastikowej.

    > Zapewne z podbitką jak ze wszystkim: są pieniądze - jest efekt :)

    Czy ja wiem - moja podbitka jest taka jak zdecydowana większość
    podbitek - średnia półka cenowa (1 gatunek/klasa ale szukałem tam gdzie
    było najtaniej). Trzeba się tylko było przyłożyć do malowania i wykonania,
    drewno czy tanie czy drogie - jak dobrze położysz będzie wyglądać tak samo
    (jedynie może szybciej się zniszczyć jak źle przygotujesz - ale na podbitce
    i tak wytrzyma wieeele lat :)

    Ja też się do plastiku przymierzałem ale ceny za wykończenia dały w sumie
    chyba z 2 x wyższą cenę niż drewno:) (chociaż jak pamiętam same środki do
    pomalowania podbitki wyszły mnie dużo drożej niż planowałem - zużycie
    podawane na puszkach przez producentów było ostro zaniżone ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-04-06 13:38:27
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 11:39:52 UTC+2 użytkownik A S napisał:

    > Dlaczego nie plastik? Nie jestem w temacie, od lat mam białe listwy
    > Nic nie blaknie, montaz banalny, caly asortyment listew startowych,
    > łączników, brzegów, itp. Zdaje sie, ze jest pelna gama wzorów i kolorów,
    > imitacja deski lepsza niz deska tez sie znajdzie.

    Jak biały ma wyblaknąć?
    Jakbym miał mieć białą podbitke (nie masuje do reszty) to na pewno brałbym plasik :-)
    U sąsiada jest plstik grafitowy- tzn kiedyś taki był, bo teraz na stronie od słońca
    jest szary, jasno szary.

    Uciu

  • 13. Data: 2018-04-06 14:20:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 13:38:29 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Jak biały ma wyblaknąć?

    Biały pod wpływem UV raczej zżółknie niż wyblaknie. W każdym razie zrobi
    się inny odcień białego niż oryginalny :)
    O ile przy dachu wielospadowym jak zżółknie równomiernie to nawet tego
    nie zauważysz, o tyle jak jedna połać jest wystawiona na bezpośrednie
    działanie słońca i UV - na 100% szybko zmieni kolor.

    Widać to choćby po rynnach - mam najdroższy, grafitowy model z Marleya,
    a i tak wyblakł masakrycznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.