    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Komin
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 22 Jun 2017 20:24:21 +0200

    Thu, 22 Jun 2017 19:25:33 +0200, nadir

    > Tu masz cenę komina 6m
    > http://www.kominy.pl/system-kominowy-ceramiczny-jawa
    r-uniwersal-plus-o-200mm-z-wentylacja-rura-izostatyc
    zna.html?gclid=CLeKwOL60dQCFQuMGQodXUoBYg

    To nie jest komin jakiego używał wspomnainy budowlaniec. Niemniej jednak
    powyższy 6m kosztuje 1800-1900 (zależnie od trójnika) brutto (po rabacie),
    x2 jak we wspomnianym domu i wychodzi 3600 plus robocizna. Za betonową
    płytę kominową każą sobie dopłacić kolejną stówkę. Ale pewnie nie
    potrzebna. :P No i w obydwu przypadkach nie policzyłem obróki komina nad
    połacią, tj. obłożenia klinkierem czy inną strutkurą.

    > A po co dwa kominy?

    No przecież od początku twierdzę, że są zbyteczne. :P Drugi pewnie do
    kominka czy innej kozy w razie jakby prądu zabrakło i piec na paliwo stałe
    w kotłowni przestał działać. :P

    > Wcale nie trzeba.

    Tyle zapłacono w omawianym przykładzie.

    > Jak się porównuje systemy kominowe z górnej półki z rekuperatorem i
    > przewodami wentylacyjnymi z najniższej, to tak. Wszystko można tak
    > udowodnić.

    Nie są z najniższej -- pisałem o przewodach flex, antybakteryjnych, komplet
    materiałów ze skrzynkami rozprężnymi do domu 100m2 to około 2 tys. zł, plus
    reku za 3-4k plus robocizna 2. Jakbym miał przetstawić najtańszy zestaw, to
    reku można mieć za połowę ww. ceny, a całość można zmontować samemu i
    zrobić to za połowę ceny. Zresztą do tego piłem u Łukasza, który zachęca do
    samorobienia i mógły pokazać jak położyć WM. Wg mnie to znacznie łatwiejsze
    i szybsze niż stawianie komina.

    --
    Pozdor
    Myjk