    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Komin z pustakow kominowych
    Date: Thu, 09 Sep 2010 16:07:03 +0200

    P4tryk pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie odnosnie budowy komina z gotowych pustakow kominowych firmy
    > Leier. Czy mozna taki komin wybudowac z samego pustaka, bez tej rury
    > ceramicznej w srodku ? Potrzebny mi jest komin do pieca CO na ekogroszek i
    > nie wiem czy komin bez rury ceramicznej w srodku sie nie rozpadnie.
    > Pozdrawiam

    Się podepnę żeby nie odgrzebywać starego:
    Plumpi napisał mi, że jak ekogroszek to rura kwasoodporna. Dziś w
    Domexie w Cz-wie powiedziano mi, że ekogroszek to wysoka temperatura i
    podchodzi pod konieczność stosowania rur żaroodpornych. Do tego stopnia,
    że odradzają mi (tańsze) wkłady kominowe systemu Marywil (wg producenta
    o odporności na temp. 600 stopni i kwas 95%) - bo podobno mieli
    reklamacje - wkłady pękały i sypały się w kominie.
    Za to polecają Schiedela Rondo ("przypadkiem" droższy) - z tym, że ja na
    stronie Schiedela znalazłem taki wpis: "Komin Schiedel RONDO znajduje
    zastosowanie tam gdzie temperatura spalin wynosi 200°C -- 500°C, czyli
    tam, gdzie nie występuje wytrącanie się wilgoci." No to po pierwsze
    500<600 stopni a po drugie - w przypadku ekogroszku jest ta wilgoć czy
    nie? Bo ja zrozumiałem, że jednak jest...

    W ogóle na stronach różnych producentów - Bolesławiec, Krasiccy, szafuje
    się temperaturą - standard jest 600? ok. mamy na 600 stopni, trzeba 700?
    tak, jest 700..

    A tymczasem w ofercie Schiedela są Rondo, Rondo+ i Pro Advance, z czego
    każdy ma niższą temperaturę pracy. Dwa mają 30 lat gwarancji, mimo, że
    mają niby niższą temp. pracy niż Marywil. Czy ta gwarancja to w takim
    razie pic na wodę? Okaże się że to "system do każdego rodzaju kotła"
    tylko nie do ekogroszka???
    Dlaczego na stronach pisze się że kanały dymne są dla paliw stałych, ale
    jednocześnie że "nowoczesne kotły na paliwa stałe" (jak rozumiem
    ekogroszek - ale może chodzi o jakieś peletowe, na ziarno itp???)
    wymagają kanałów kwasoodpornych???