    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek z pĹ?aszczem wodnym... spostrzeĹźenia
    Date: Tue, 22 Dec 2009 12:23:16 +0100

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hgq84p$3vi$1@news.onet.pl...

    > A tera najciekawsze - różnica pomiędzy paleniem w kominku a grzanie gazem
    > jest nie wielka, nie wiem czy czasem taniej nie wyjdzie ogrzewać gazem. Nie
    > jestem w stanie stwierdzić na razie ile gazu idzie na podgrzanie wody).

    Moi sasiedzi mają 180m2. Sąsiad mówi że piec gazowy włączony jest tylko na CWU
    tak aby nigdy nie brakło ciepłej wody pomimo że CWU grzany jest także z kominka.
    Są bez dzieci, w domu w dzien nikogo nie ma więc nie jest ogrzewane. Jak tylko
    wracaja z pracy do domu to rozpalają od razu w kominku. Efekt - zimne ściany, po
    wejściu do domu niby ciepło ale czuc taki chłód z każdej strony od ścian. Co
    roku na wiosnę tuz po zakończeniu sezonu przywożą im pierwszą dostawę buka za
    1000zł a na jesień druga dostawa tez za 1000zł. Łącznie 2000zł. Na drewno
    zbudowana specjalna wiata wielkości garazu.
    Gdyby trzeba było utrzymywać ciągle taką temperaturę nawet za dnia to myśle że
    trzeba by było wydać pewnikiem kolejne 1000zł na drewno. Za 3 tysiaki to
    spokojnie można taki dom ogrzać 24h/dobę gazem nawet zwykłym kotłem gazowym. Nie
    rozumiem takiego sposobu oszczędzania u niektórych ludzi.

    Marek