    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominy budować czy kupic gotowe
    Date: Tue, 03 Mar 2009 21:06:46 +0100

    jowar pisze:
    > JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i wybudować
    > samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?
    >
    > Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

    Kominy dzielimy na wentylacyjne i spalinowe.

    Wentylacyjne moga byc z tzw czegobadz albo systemowe,
    spalinowe moga byc albo systemowe, albo z cegly pelnej (ale nawet z
    cegly pelnej lepiej wsadzic wklad - u mnie wylazlo po 5 latach palenia w
    kominku).

    Jak dasz komin wentylacyjny np z fajnych pustakow to one beda czescia
    sciany, a na dach wyjdziesz np kominkiem systemowym i komina prawie nie
    bedzie widac.

    Jak komin systemowy albo murowany to na dachu ciagniesz zazwyczaj
    klinkierem ew mozesz otynkowac.
    Otynkowany zazwyczaj zacznie odpadac po paru latach.
    Klinkier wazne aby byl murowany na listwach, zafugowany na gladko i
    robiony z cegly pelnej.

    BR
    Igus'