  • 1. Data: 2009-03-03 11:52:58
    Temat: Kominy budować czy kupic gotowe
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i wybudować
    samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?

    Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

  • 2. Data: 2009-03-03 12:07:00
    Temat: Re: Kominy budować czy kupic gotowe
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i wybudować
    > samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?
    >
    > Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

    To chyba nie jest dobre pytanie (ale moge sie mylic).
    O ile orientuje sie w zagadnieniu, to kominy gotowe
    a) stawia sie glownie jako dostawki na zewnatrz domu,
    kiedy nie mozna juz zrobic komina tradycyjnego
    b) maja wklady ceramiczne (lepiej) lub stalowe(gorzej),
    ktore pasuja do swoich cegiel, natomiast
    nie bardzo pasuja przekrojow do tradycyjnych kominow

    Kominy tradycyjne natomiast beda w sumie znacznie
    mniej zywotne, o ile nie bedzie w nich porzadnego wkladu.

    Gotowy komin zapewne bedzie drozszy od murowanego.
    Jezeli dobrze odgaduje twoja sytuacje, to kupil bym
    wklad ceramiczny i wymurowal dookola niego normalny komin
    wewnetrzny.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-03-03 12:11:47
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i wybudować
    > samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?
    >
    > Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

    I jedno i drugie. Z samej cegły raczej teraz kominów się nie robi.
    No może kanały wentylacyjne. Do kominka albo pieca węglowego
    obmurowuje sie wkład kamionkowy. Do gazowego też jest OK.
    Do gazowego może być też z blachy kwasówki. Wtedy mozna go teoretycznie
    włożyc później, ale to zależy co za artysta budował komin, bo w niektórych
    przypadkach
    to nawet rury 50-tki nie wciśniesz.
    Jeśli masz dużą ilość kanałów wentylacyjnych to wtedy lepiej budować je z
    gotowych
    elementów bo komin bedzie miał mniejsze gabaryty.

    Pozdr
    J23

  • 4. Data: 2009-03-03 13:44:55
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Gotowy komin zapewne bedzie drozszy od murowanego.
    > Jezeli dobrze odgaduje twoja sytuacje, to kupil bym
    > wklad ceramiczny i wymurowal dookola niego normalny komin
    > wewnetrzny.

    Ja kupowalem kominy w 2006, murowane w 2007. Przeliczylem z ekipa ktora
    murowala dom
    koszt materialu. Porownalem do cen jakie moglem uzyskac na schiedel
    (trzy kominy - dwa 160mm jeden 200mm) w wersji nieocieplonej (ten tanszy).
    W tej chwili nie pamietam dokladnie roznicy ale na moich cenach wyszlo
    TANIEJ zrobic komin systemowy.
    DOdatkowo ekipa za schiedla nie doliczyla nic w kosztorysie budowy natomiast
    za murowane kominy z cegły chcieli doplate.

    Kane

  • 5. Data: 2009-03-03 13:59:45
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Mar 2009 14:44:55 +0100, Kane <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > natomiast
    > za murowane kominy z cegły chcieli doplate.

    Dokładnie. Z tym że problemem przy kominach systemowych jest ewentualnie
    ładne wykończenie tego co ponad dachem.
    Ja obłożyłem płytkami klinkierowymi z Przysuchy (mają fajne kątowe,
    naprawdę trzeba się przypatrzeć żeby zobaczyć że to nie cegła, w zasadzie
    to można rozpoznać głównie po tym że komin jakiś taki za smukły jest jak
    na ceglany), ale koszt tego nie był pomijalny (heh, mam aż cztery kominy,
    dwa spalinowo-wentylacyjne i dwa tylko do wentylacji) i nie wiadomo jak z
    trwałością.

    RobertP.

  • 6. Data: 2009-03-03 16:46:49
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Dokładnie. Z tym że problemem przy kominach systemowych jest ewentualnie
    > ładne wykończenie tego co ponad dachem.

    A ja użyłem łupku czy czegos takiego - takich płytek łuskopodobnych. Zobacze
    jak z trwałością w każdym razie spasowało mi to do dachu i nie kosztowało
    jakos szczegolnie wiele - chyba 400zł przy sporej powierzchni komina ponad
    dachem.

    http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#5220947158669394034
    http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#5134174436059292002

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-03-03 17:04:50
    Od: a...@g...com

    On 3 Mar, 17:46, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

    > A ja użyłem łupku czy czegos takiego - takich płytek łuskopodobnych. Zobacze

    Struktonit, produkowany przez Euronit.

    Mam takie plytki (tylko prostokatne bez zadnych sciec - 20 x 30cm) na
    okapie pod rynnami - wyglada swietnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-03-03 18:22:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    jowar <m...@o...pl> wrote:
    > JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i
    > wybudować
    > samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?
    >
    > Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

    Jakie są trendy - nie wiem, u mnie będą kanały wentylacyjne
    budowane z takich (tego typu) pustaków

    http://www.attic.pl/pub/Image/Poradniki/1%20Material
    y%20scienne/11.gif

    w tym kanał przewidziany do obsług pieca CO z czegoś takiego
    (wewnątrz oczywiście rura z kwasówki, pomiędzy rurą a pustakiem
    wentylacja dla pieca):

    http://www.markowicze.com.pl/img/pustaki_wentylacyjn
    e/A-1.jpg

    A osobny komin obsługujący kominek planuję zrobić z elementów
    produkcji ZC Bolesławiec. Jak się o nich naczytałem: tanie,
    dobre i do kupienia "w każdym sklepie".

    Jeśli ktoś uważa, że błądzę - z przyjemnością poczytam argumenty
    "przeciw", bo może i błądzę, na obecnym etapie budowy moge sobię
    jeszcze pozwolić :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-03-03 20:06:46
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    jowar pisze:
    > JAkie teraz sa trendy lepiej jest kupic cegly klinkierowej i wybudować
    > samemu czy lepiej kupic te kominy z gotowych elementów ?
    >
    > Co jest bardziej ekonomiczniejsze tudziesz tansze?

    Kominy dzielimy na wentylacyjne i spalinowe.

    Wentylacyjne moga byc z tzw czegobadz albo systemowe,
    spalinowe moga byc albo systemowe, albo z cegly pelnej (ale nawet z
    cegly pelnej lepiej wsadzic wklad - u mnie wylazlo po 5 latach palenia w
    kominku).

    Jak dasz komin wentylacyjny np z fajnych pustakow to one beda czescia
    sciany, a na dach wyjdziesz np kominkiem systemowym i komina prawie nie
    bedzie widac.

    Jak komin systemowy albo murowany to na dachu ciagniesz zazwyczaj
    klinkierem ew mozesz otynkowac.
    Otynkowany zazwyczaj zacznie odpadac po paru latach.
    Klinkier wazne aby byl murowany na listwach, zafugowany na gladko i
    robiony z cegly pelnej.

    BR
    Igus'

  • 10. Data: 2009-03-04 16:12:27
    Temat: (OT)
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#5220947158669394034
    > http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#5134174436059292002

    Hej.
    Przegladam sobie twoj dom i tak poza tematem to nie widze abys mial za duzo
    okien w tym domu.
    Czy dom nie bedzie zbyt ciemny w srodku? ;-)