  • 1. Data: 2009-03-02 21:55:58
    Temat: Kosztorys
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Dostałem od wykonawcy kosztorys robót.
    A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    robocizny i sprzętu i zysk 7%.
    Nie mam pojecia jak ustosunkować sie do tych liczb. Czy to standardowe
    wartości czy da je zbić a jesli tak to ile?
    całość.
    całośc za 237m2 pow uzytkowej SSO z dachem pokrytym blachodachówka to 40000
    za robociznę i 120000 za materiał.
    Z tego co sie orientowałem to cena wydaje sie niezła.

  • 2. Data: 2009-03-02 22:04:50
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 40000 za robociznę i 120000 za materiał.
    > Z tego co sie orientowałem to cena wydaje sie niezła.
    A nie możesz się dogadać z jakąś lokalną hurtownią i samemu materiał
    kupować. Wyjdzie sporo taniej jak kompleksowo będziesz brał. Wykonawca
    dzwoni do Ciebie co potrzebuje Ty dzwonisz do hurtowni, oni towar
    dostarczają na miejsce Ty płacisz np raz w miesiącu i dostajesz zbiorczą
    fakturę. Ja tak robiłem i ceny materiału były atrakcyjne. wykonawca nie ma
    żadnego interesu aby kupować materiał po jak najniższych cenach a wprost
    przeciwnie. Cena za robocizne(40000pln) do zaakceptowania nie wiem jaki
    materiał ale cena 120 000pln raczej wydaje się wysoka.

    Kris

  • 3. Data: 2009-03-02 22:39:40
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeciwnie. Cena za robocizne(40000pln) do zaakceptowania nie wiem jaki
    > materiał ale cena 120 000pln raczej wydaje się wysoka.

    Z materiałami troche poszaleli. 7,7 zł za bloczek 49cm, 950 za m3 drewna,
    bloczki betonowe- tez dorzucili 20% do ceny rynkowej, stal po 2600.
    pewnie bede kupował sam. Skład mam 300m od domu to w razie czego palete
    bloczków mozna wziąć na plecy.

  • 4. Data: 2009-03-02 22:51:43
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > bloczki betonowe- tez dorzucili 20% do ceny rynkowej, stal po 2600.
    > pewnie bede kupował sam. Skład mam 300m od domu to w razie czego palete

    Nie wolno pozwalać na sugerowanie hurtowni czy dostawy przez ekipy. To jest
    naciągactwo. Sam kup materiały.

  • 5. Data: 2009-03-02 23:11:09
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wolno pozwalać na sugerowanie hurtowni czy dostawy przez ekipy. To
    > jest naciągactwo. Sam kup materiały.

    To juz wiem, aczkolwiek przy pewnym poziomie dochodów nie opłaca sie spedzać
    godzin w samochodzie czy przy necie aby zaoszcządzić 10gr na bloczku. Inna
    sprawa to 20%.
    Narzut 4% za wyszukanie naprawde tanich materiałów- rozumiem, ze wykonawca
    ma specjalne dla siebie upusty w hurtowni, jest dla mnie do zaakceptowania.
    A co z robić z kosztami pośrednimi, zyskiem czy to sa wartości rynkowe?

  • 6. Data: 2009-03-02 23:33:44
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > To juz wiem, aczkolwiek przy pewnym poziomie dochodów nie opłaca sie
    > spedzać godzin w samochodzie czy przy necie aby zaoszcządzić 10gr na
    > bloczku. Inna

    Jak oni zamówią to zamiast bloczków o określonej wytrzymałości przywiozą ci
    słabsze. To samo będzie ze wszystkim łącznie z cementem mieszanym z
    popiołami i nie będziesz miał żadnej pewności z czego ci ten dom postawili.
    A jak masz takie poziomy dochodów i takiś bogaty to po co pytasz czy drogo
    czy tanio. jak ci pasuje to zapłać.

  • 7. Data: 2009-03-02 23:39:53
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > postawili.
    > A jak masz takie poziomy dochodów i takiś bogaty to po co pytasz czy drogo
    Jak zaoszczędze 10 czy 20k to akurat bedzie na złote klamki. Poza tym
    uważam, że swój czas trzeba liczyć. Wiem ile kosztuje godzina mojej pracy.
    Jeżeli mam ja spedzić na zoszczędzeniu kilkudziesięciu złotych to wolę
    poleżec do góry brzuchem lub posiedzieć nad własnym biznesem. Ale rozumiem,
    ze sa tacy, którzy spędzą cały czas w samochodzie, zeby kupic na drugim
    koncu warszawy gwoździe o 1zł tańsze.

  • 8. Data: 2009-03-03 00:08:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 00:11:09 +0100, Piotr Maksymowicz napisał(a):

    > A co z robić z kosztami pośrednimi, zyskiem czy to sa wartości rynkowe?

    To sa wartosci standardowe w kosztorysach. Poczytaj w google.
    Inna sprawa ze nie wiem czy rzeczywiscie jest sens wyliczac to w ten sposob
    przy inwestycjach niepublicznych. To dodatkowe zagmatwanie :)

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-03-03 05:14:16
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem od wykonawcy kosztorys robót.
    > A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    > robocizny i sprzętu i zysk 7%.

    a jaka stawka r-g ??

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 10. Data: 2009-03-03 06:16:39
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > 40000 za robociznę i 120000 za materiał.
    > Z tego co sie orientowałem to cena wydaje sie niezła.

    Na Śląsku widuję przeważnie kosztorysy w których narzuty są większe. Kp to
    63-67%, Zysk 15%, Kz 2-4%. Zazwyczaj to branża instalacyjna i elektryczna,
    więc nie wiem jak jest naprawdę w budowlanej