  • 11. Data: 2009-03-03 06:33:00
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:goieb5$jgk$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a jaka stawka r-g ??
    >
    > Pzdr.
    > Marcin W.

    10,5

  • 12. Data: 2009-03-03 07:59:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > To juz wiem, aczkolwiek przy pewnym poziomie dochodów nie opłaca sie
    > spedzać godzin w samochodzie czy przy necie aby zaoszcządzić 10gr na
    > bloczku. Inna sprawa to 20%.
    > Narzut 4% za wyszukanie naprawde tanich materiałów- rozumiem, ze wykonawca
    > ma specjalne dla siebie upusty w hurtowni, jest dla mnie do
    > zaakceptowania.
    > A co z robić z kosztami pośrednimi, zyskiem czy to sa wartości rynkowe?
    Nie wierz w to że wykonawca wyszuka Tobie taniej. On nie ma żadnego interesu
    aby dzielić się z Tobą upustami w hurtowni a wprost przeciwnie przeciez ma
    4% narzutu od ceny zakupu. On bedzie kupował tak jak jemu wygodniej. U mnie
    np chcieli kupowac gotowa zaprawę do murowania bo przeciez łatwiej nią
    robic. Po co sie bawić w mieszanie cementu, wapna, piasku i wody?. A ze
    wychodziło sporo drożej to nie ich problem. Jeśli pogadasz z właścicielem
    hurtowni że będziesz brał od niego wiekszość materiałów to sam usyskasz
    niezłe upusty. Nie znam szczegółowo Twojego zestwienia materiałów ale 120
    000zł za materiały na SSO to jest na prawdę dużo- no chyba ze budujesz z
    drogich materiałów
    Pamietaj ze te materiały ostatnio staniały znacznie- np bloczek betonowy
    kosztuje juz ok 2,5zł.
    Jak masz szczegółowe zestwienia materiałów to przefaksuj je do okolicznych
    hurtowni i zbierz oferty i porównaj
    Zobaczysz że oszczędności nie będą rzędu 1% a bedzie to duuużo więcej.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-03-03 08:33:58
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    > wiadomości news:goieb5$jgk$1@news.onet.pl...

    > 10,5

    To nie zastanawiaj się i bierz...naprawdę bardzo niska stawka.. co do
    Twojego toku myślenia o zakupie materiałów to masz 100 % racji - jak
    zarabiasz dobrze to nie ma sensu latać całymi dniami i szukać materiałów
    potrzebnych na budowę, tym bardziej że w trakcie prac dużo rzeczy wychodzi
    nagle - że np. czegoś zabrakło itp. - wtedy najwygodniej jest żeby wykonawca
    się martwił wszystkim.
    Tylko warto poświęcić tylko 1 dzień i podjechać do najbliższej hurtowni (tu
    gdzie sam byś brał na 90 %) - i niech na podstawowe materiały zrobią Ci
    ofertę - z tą ofertą pogadać z wykonawcą - przystosować ceny w kosztorysie
    do cen zaproponowanych przez hurtownie (pewnie zejdzie kilka(naście) tysięcy
    z ceny całości - i później umowa i do dzieła :). W jeden dzień zaoszczedzisz
    trochę kasy (myślę że więcej niż dniówke ;) ).

    Pod Poznaniem przy stawce r-g 10,5 zł Koszty Pośrednie są na poziomie 80 %,
    Zysk około 10 - 15 %, KZ - 2-8 %

    Zapewne Twój wykonawca nie ma zatrudnionych pracowników i stąd ta stawka
    ;) - co nieznaczy że będzie źle robił...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 14. Data: 2009-03-03 08:43:27
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Piotr Maksymowicz pisze:
    > Dostałem od wykonawcy kosztorys robót.
    > A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    > robocizny i sprzętu i zysk 7%.
    > Nie mam pojecia jak ustosunkować sie do tych liczb. Czy to standardowe
    > wartości czy da je zbić a jesli tak to ile?
    > całość.
    > całośc za 237m2 pow uzytkowej SSO z dachem pokrytym blachodachówka to 40000
    > za robociznę i 120000 za materiał.
    > Z tego co sie orientowałem to cena wydaje sie niezła.

    Czy kosztorys masz wykonany wg srednich stawek czy wykonawca zastosowal
    stawki "w regionie"?
    Rozumiem ze nie masz ochoty na jezdzenie po hurtowniach, rozumiem
    rowniez ze podpisujesz z wykonawca umowe ryczaltowa i nie interesuje Cie
    czy wykonawca kupil najdrozszy material bo i tak zaplacisz wg stawki
    ryczaltowej?
    W takim razie: Jezeli Ty zapewniasz Kierownika Budowy, to daj mu do
    sprawdzenia kosztorys. Jezeli Kierbud bedzie od Wykonawcy to MUSISZ miec
    swojego inspektora nadzoru, i tez popros o sprawdzenie kosztorysu.
    Jezeli sie nie zna, to zlec zrobienie wlasnego kosztorysu, tzw
    inwestorskiego (w porownaniu do kosztow budowy - drobiazg).

    Pamietaj tez aby sprawdzili nie tylko ceny i podstawe kosztorysowa ale
    rowniez zgodnosc wyceny z technologia budowy - chyba nie chcesz zostac
    zaskoczony koniecznoscia doplaty za roboty ktore nie zostaly
    uwzglednione w kosztorysie?
    Zwlaszcza ze standardem w umowie sa zapisy ktore okreslaja tzw "roboty
    dodatkowe" (czytaj: nie uwzglednione w wycenie)

    Ewentualnie kup sobie wydawnictwo pt. Biuletyn cen obiektow
    budowlanych", nr aktualny (tzw. Sekocenbud) i sprawdz wycene wskaznikowo
    (kosztuje kilkanascie zlotych i osoba potrafiaca czytac "tabelki" da
    sobie rade)

    Od razu mowie ze pierwszy przewal polega na dopisaniu do materialow
    "kosztow posrednich" od razu a pozniej ponowne ich doliczenie.

    Co do stawek sie nie wypowiem, ostatnia wycene zawodowo robilem z 7 lat
    temu :D

    szwagier

  • 15. Data: 2009-03-03 09:10:10
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:

    > Z materiałami troche poszaleli. 7,7 zł za bloczek 49cm

    i myślisz, że takie bloczki znalazłbyś w ścianie?? Byłyby 24x24x59
    których na m2 wchodzi 7szt. zamiast 8,2szt. z kosztorysu. Wtedy cena
    bloczka 49 cm może byc nawet troche niższa od tego 59 cm ;-)

    , 950 za m3 drewna,
    > bloczki betonowe- tez dorzucili 20% do ceny rynkowej
    a jakie wymiary bloczka? 24x38x14 czy 24x24x12?? przelicz sobie, ile
    więcej potrzeba tych mniejszych... I ile więcej zaprawy trzeba wpisać
    do kosztorysu ;-)

    , stal po 2600.
    > pewnie bede kupował sam. Skład mam 300m od domu to w razie czego palete
    > bloczków mozna wziąć na plecy.

    Moja rada - nie zastanawiaj się tylko żegnaj się z panem całkowicie.
    Bo to zapewnie właściciel firemki, który nic fizycznie nie wykonuje.
    Ja, niestety, po otrzymaniu podobnego kosztorysu zgodziłem sie na
    wykonanie prac, na szczęście tylko sama robocizna i tylko fundament.
    Do dzisiaj z tego powodu ze sobą nie rozmawiam ;-))

    Chociaż jak patrzę na to co napisałeś w pierwszym poście:
    > "A w nim koszty zakupu to 4% ceny materiału, koszty posrednie to 40%
    > robocizny i sprzętu i zysk 7%."
    i porównuję z tym co miałem w swim kosztorysie (8%, 70% i 15%, stawka
    10 PLN wykonany 26.06.2008) to może nie jest aż tak źle??

    Popytaj wśrod znajomych którzy się budowali, ile jakich materiałów
    zakupili, przelicz sobie proporcjonalnie. Albo weź flaszkę i przyjedź,
    pogadamy ;-)

    pozdrawiam

    mcs

  • 16. Data: 2009-03-03 09:38:31
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    Masz tylko jeden kosztorys? Sprawdziłes innych wykonawcow? Moze daj
    jeszcze komus do wyceny.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 17. Data: 2009-03-03 09:47:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak oni zamówią to zamiast bloczków o określonej wytrzymałości
    > przywiozą ci słabsze. To samo będzie ze wszystkim łącznie z cementem
    > mieszanym z popiołami i nie będziesz miał żadnej pewności z czego ci
    > ten dom postawili. A jak masz takie poziomy dochodów i takiś bogaty
    > to po co pytasz czy drogo czy tanio. jak ci pasuje to zapłać.

    a może wystarczy zarządać przedstawienia kopii rachunków (nawet bez cen) i
    atestów na materiały?

    a moze trzeba mieć zaufanego kierownika budowy który jest na budowie a nie
    tylko robi wpisy do dziennik ana końiec imprezy.

    kurna kiki ludzie buduja wielkie inwestycji i jakoś stoją.

    należy określić w umowie koniecnzość odbioru (z protokołem na piśmie)
    krytycznych etapów, choćby tzw robót zanikających (zbrojenie fundamentów)
    itp... obowiązek zalania przy tobie lub przy kierowniku lub innej osobie
    zaufanej próbek betonu w specjalnych wiaderkach dla ew ekspertyzy.

  • 18. Data: 2009-03-03 09:51:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:
> [...]
    > Nie mam pojecia jak ustosunkować sie do tych liczb. Czy to standardowe
    > wartości czy da je zbić a jesli tak to ile?

    mnie sie nie podoba narzut na zakup materiałów, obecnie kompletnie nie
    spotykany.

    wyślij zapytanie do kilku hurtowni niech ci dadzą ceny, jeśli wyjdzie
    podobnie jak jego cena z narzutem do bierz tylko umowę podpisz na ryczałt.

  • 19. Data: 2009-03-03 10:13:15
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > mnie sie nie podoba narzut na zakup materiałów, obecnie kompletnie nie
    > spotykany.

    Wiele razy trzeba po cos podjechac, dokupić, nie zawsze pasuje dowożenie
    hurtowni maych ilości na określoną godzinę - po to m.in. są KZ :)

  • 20. Data: 2009-03-03 10:22:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:goivrn$20g$1@news.onet.pl...
    > Wiele razy trzeba po cos podjechac, dokupić, nie zawsze pasuje dowożenie
    > hurtowni maych ilości na określoną godzinę - po to m.in. są KZ :)

    Kwestia dogadania z hurtownią. do mnie nawwet niewielkie ilosci, drobne
    rzeczy dowozili. I i jeśli KZ są procentowe to wykonawcy nie opłaca się po
    nizszych cenach kupować;))
    A SSO to ilościowo niewiele zakupów, wszystko dosyć przewidywalne więc
    zachodu niewiele a zaoszczędzone kilkanascie tysięcy piechotą nie chodZi .
    Przy wykończeniówce to juz jednak wyższ szkoła jazdy.

    Krzysiek