    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Konserwacja bramy metalowej
    Date: Thu, 09 Jul 2015 20:02:00 +0200

    W dniu 2015-07-09 o 19:07, Tomek pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Ani grama ocynku. Żadnego.
    > T.
    No to wychodzi na to, że pomalowano na powierzchnię źle przygotowaną.
    Przygotowanie powierzchni to 90% sukcesu. 10% to farba.
    Najpewniej na metalu była zgorzelina walcownicza albo dodatkowo jakiś
    tłuszcz i to pomalowałeś. Tak więc miałeś: stal, zgorzelinę, tłuszcz i
    na to farba. Taki przekładaniec nie ma prawa się trzymać. Obojętne, co
    napiszą spece od chłytów maketingowych na puszce - nie ma cudownej farby
    i trzeba się niestety napracować, żeby mieć efekt.
    W Twojej sytuacji polecam sięgnąć do portfela i dać bramę do piaskowania
    (ewentualnie potem do cynkowania). Można też rzeźbić kątówką i trudno
    dostępne miejsca doczyszczać ręcznie, ale to robota brudna, nudna,
    niewdzięczna i wymagająca benedyktyńskiej cierpliwości.
    Jacek

    PS
    co do farby, to ftalowa średnio się nadaje na elementy narażone na
    światło słoneczne. Z kolei na ocynk nadają się jedynie farby na tzw.
    żywicach chudych (ftalowa odpada).