    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Date: Tue, 2 Apr 2013 20:42:41 +0200

    news:kje4up$svb$1@node1.news.atman.pl...

    > Wyszło szydło z worka - to Cię tak zabolało. Jak wszyscy posłuchają
    > mojej rady i będą samemu kupowali materiał to zmniejszą Ci się
    > dochody.

    Wręcz przeciwnie, osobiście wolę jak klient sam kupuje.
    Choć muszę się przyznać, że zamierzam zostać "krwiopijcą", bo poza
    usługami mam zamiar jeszcze otworzyć handel. Właśnie w tym celu
    przygotowuję lokal.

    > Albo nie zrozumiałeś albo celowo manipulujesz mnie nie chodzi by
    > wykonawca kupował w hurtowni dla zasady, ale by kupował tam gdzie w
    > ostatecznym rachunku będzie taniej dla klienta, a nie tam gdzie
    > wykonawcy wygodniej oszukując przy tym klienta że jak sam kupi
    > materiały to wyjdzie drożej.

    Inaczej to zabrzmiało.
    Widzisz, ja jestem z tych, którzy lubią zarobić na materiałach, ale na
    zasadzie, że coś z tego ma także klient i rzeczywiście kupuje taniej niż
    byłby w stanie załatwić to sam.
    Jeżeli nie jestem w stanie załatwić materiału w dobrej cenie tak, żeby
    się opłacało klientowi, a przy tym, żebym i ja zarobił to mówię
    otwarcie, że ani on nie zaoszczędzi, ani mnie się to nie opłaca i mogę
    kupić to gdziekolwiek w takiej czy takiej cenie tu, gdzie mi będzie
    najwygodniej, a najlepiej jak jeszcze klient może zakupić to samemu.
    Pracę swoją zawsze wyceniam tyle, ile jest ona dla mnie warta bez
    zakładania, że muszę zarobić na materiałach, o czym już z resztą
    pisałem, że czasami mi się zdarza, że klienci rezygnują z moich usług,
    bo im się wydaje, że jestem drogi, a później skarżą się, że ci co mieli
    być ode mnie tańsi, kosztowali prawie 2 razy więcej. Ode mnie klient
    zawsze dostaje ostateczną, końcową wycenę, której z całą pewnością nie
    przekroczę, a staram się zawsze robić tak, żeby swoich klientów
    zaskoczyć niższą kwotą w czasie rozliczenia, niż była wyliczona i
    ustalana. Oczywiście pomijam tu przypadki, kiedy coś jeszcze w takcie
    roboty się uwidzi klientowi.

    Ale cóż? Niektórzy lubią być oszukiwani przez tych, którzy zawierając
    umowę nie ujawniają wszystkich kosztów.