    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt ocieplenia domu
    Date: Sat, 05 Feb 2011 18:53:17 +0100

    W dniu 2011-02-05 18:20, ark_fx pisze:

    > I tu moje pytanie ile kosztuje ocieplenie domu ( powierzchnia okolo 130
    > m2 ) styropianem 12cm. wraz z klejami , kołkami, robocizną i całym
    > osprzętem potrzebnym do tego?

    Taniej wychodzi ściana 2W - praktycznie trzeba dołożyć tylko koszt
    styropianu, bo 1W i tak musić obrzucić czymś i dopiero kłaść strukturę.
    Poza tym więcej zapłacisz za kształtki na nadproża itp, jak zdecydujesz
    się na 1W. Koszt ytonga 36,5, jak sam napisałeś jest 2 x większy niż 24.
    A przecież przy 1W można kupić tańszy SOLBET np. lub jakiś zupełnie
    najtańszy suporex.

    Ja osobiście nie wierzę w ścianę jednowarstwową z YTONGa 36,5 cm.
    Musiałaby być 48 cm. Wtedy będziesz miał komfort. Pod warunkiem, że Ci
    murarze nie spieprzą murów.

    Pozdrawiam,
    MW