  • Data: 2018-05-26 22:30:46
    Temat: Re: Kradną działki UWAGA!!!
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-26 o 15:05, Marcin N pisze:

    > Zaciekawiło mnie takie zagadnienie:
    > mam działkę na skosie. Jak liczą powierzchnię? Rzeczywistą, czy na
    > podstawie jakiegoś rzutu "na płaskie"?
    >
    > Jeśli rzeczywistą to dwie skośne działki mogą dać sumarycznie większą
    > powierzchnię, niż wynikająca z teoretycznych pomiarów przy założeniu, że
    > Ziemia jest kulą.

    Nie znam się na geodezji, ale widziałbym jeszcze taką możliwość:
    Przyszedł Pan Giełodeta i wymierzył działkę Józka "od tej kapliczki 300
    metrów na północ" i tam wrzucił kamień. Jakiś czas później przyszedł
    następny uczony wyznaczyć działkę Franka od tego kamienia kolejne 200
    metrów. I tak dalej. Błędy się sumują.

    Inna rzecz: pomiary na stoku - a takich działek pewnie co niemiara na
    południu Polski. Natomiast GPS "leci" tylko po współrzędnych. Tyle, że
    wtedy działki GPS powinny się "powiększyć" względem mierzonych sznurkiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam