  • 1. Data: 2018-05-25 19:07:40
    Temat: Kradną działki UWAGA!!!
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Witam wszystkich.
    Chciał bym ostrzec wszystkich właścicieli działek rolnych i budowlanych,
    sprawa jest poważna!!Wygląda na to że mafie gminne w powiązaniu z mafią
    geodezyjną i milicyjną, kradną ludziom działki, jest to akcja masowa na
    terenie całego kraju.
    Już słyszałem że ludziom giną nawet całe działki, wcześniej byli
    właścicielami danej działki a teraz ta działka w papierach zginęła.
    Giną drogi, wcześniej były gminne, lub prywatne, teraz nagle poznikały z map
    zasadniczych, czyli według urzędnika ich nie ma, zniknęły.
    Zmniejszają powierzchnię działek (wszystkich działek) na mapach
    zasadniczych, nowe mapy zasadnicze różnią się od starych map, ktoś je
    pozmieniał, bez zgody i wiedzy właścicieli tych działek, to przestępstwo,
    ale mafia siebie chroni, nic im nie zrobisz.
    Działki na nowych mapach zasadniczych posiadają podwójne granice działek,
    prawdopodobnie jedna jest stara, druga nowa, poprawiona, lub dla utrudnienia
    pomiarów.
    Gdy dokonałem pomiarów powierzchni tych samych działek na starych i nowych
    mapach zasadniczych, to na nowych są pozmniejszane o minimum 10%, oczywiście
    jeśli komuś ubywa, to komuś przybywa, działki mafijne powiększają się.
    Dlatego obecnie jest takie kombinowanie z przesuwaniem granic działek
    wszelkimi sposobami, poginęły słupki geodezyjne, ale tylko te, które
    utrudniały by zmniejszanie działek, ogólnie wygląda to tak, że zwężanie
    następuje po dłuższej granicy działki, jeśli na niej był słupek geodezyjny,
    to został on fizycznie usunięty z działki (prawdopodobnie po cichu przez
    geodetę), oraz usunięty z nowej mapy zasadniczej. Na nowych mapach
    zasadniczych przesuwane są punkty różnych instalacji, jeśli kiedyś słup
    energetyczny był na granicy działki, teraz jest 10m w głąb działki,
    zauważyłem nawet że potrafią dorysować do mapy zasadniczej punkty
    instalacji, której nie ma i nigdy nie było.
    Dowiedziałem się że niedługo gminy w całym kraju rozpoczną masową akcję
    pomiarów działek całych gmin. Pretekst jest taki że niby kiedyś działki
    mierzono niedokładnie a teraz zmierzą dokładnie, tak dokładnie, że zniknie
    wam minimum 10% powierzchni waszej działki. Ta akcja to gigantyczne koszta,
    ale gminy nagle znajdą na to pieniądze i to nie wiadomo skąd. Czyli gminy
    będą dokonywać pomiarów nie swoich działek, jak i na jakiej podstawie i
    jakim prawem to nie mam pojęcia. Jeśli mieliście jedno hektarową działkę
    według aktu własności i starych map zasadniczych, to teraz wam zmierzą że
    wasza działka ma 0,9 hektara, lub 0,8 hektara, tak zmierzą i każą wam
    podpisać że się zgadzacie, to ma chyba na celu zalegalizowanie tego masowego
    złodziejstwa, podpisaliście ze się zgadzacie.
    Nie podpisujcie, nie zgadzajcie się, wzywajcie policję, gońcie gminnych
    geodetów z waszych działek, działka ma być taka jak w akcie własności,jak
    według pierwotnych pomiarów. Nie mam pojęcia co jeszcze można zrobić.
    Informujcie znajomych co się dzieje,wklejajcie tekst na forach, dziękuję.

  • 2. Data: 2018-05-25 21:13:31
    Temat: Re: Kradną działki UWAGA!!!
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2018 21:07:06 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
> [...]
    > terenie całego kraju.
    > Już słyszałem że ludziom giną nawet całe działki, wcześniej byli

    Dzięki za cynk. Wyjrzałem przez okno - moja jest na szczęście na swoim
    miejscu :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-05-25 22:24:07
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Fri, 25 May 2018 12:13:31 -0700 (PDT), Adam Sz. pisze:
    > Dzięki za cynk. Wyjrzałem przez okno - moja jest na szczęście na swoim
    > miejscu :D

    W całości? Może po kawałku kradną? U mnie jakby z cm^2 ubyło od
    północnego wschodu... Ale po ciemku ciężko stwierdzić. Rano sprawdzę.

    k.

  • 4. Data: 2018-05-25 23:16:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > W całości? Może po kawałku kradną? U mnie jakby z cm^2 ubyło od
    > północnego wschodu... Ale po ciemku ciężko stwierdzić. Rano sprawdzę.

    Mnie akurat przybyło. Tak ze 30-40 metrów. Poprzedni właściciel postawił
    byle jaki płot na oko, później Sąsiad na tym samym miejscu zrobił porządne
    ogrodzenie, a na koniec się okazało, że rzeczywista granica wyznaczona
    przez geodetów jest w innym miescu. My z Sąsiadem nic sobie z tego nie
    robimy, chociaż czasem któryś z nas rzuci tekstem "Sąsiad, podejdź no do
    płota jako i ja podchodzę". Ale gdyby przyszło co do czeko, to w sądzie
    sprawiedliwość musi być po naszej stronie -- ta ziemia należy mi się jak
    psu buda, przez zasiedzenie.

    Natomiast tak zupełnie poważnie, to mojemu znajomemu ukradli działkę. Całą.
    Znajomy mieszka na Florydzie, a działka w Podkowie. Krajowy pełnomocnik
    odebrał polecony od zakładu energetycznego, który pyta, czy obywatel życzy
    sobie dalej płacić, bo działka już przecież nie jego. Okazało się, że ktoś
    posługując się sfałszowanym pełnomocnictwem, dziłkę sprzedał. Gdyby tylko
    tyle, to by źle nie było. Sprzedaż w "złej wierze", akt notarialny można
    unieważnić -- zwrot kasy i do widzenia. Ale kilka tygodni później nabywca
    sprzedał ją komuś innemu, dla kogo to faktycznie była wymarzona dziłka na
    budowę domu. To już była transakcja w "dobrej wierze", tak łatwo unieważnić
    jej się nie da. Trzeba udowodnić, że "żywiciel pośredni" był w zmowie. Co
    wcale łatwe nie jest. Sprawa się ciągnie.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-05-25 23:22:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 25 maja 2018 23:16:42 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Trzeba udowodnić, że "żywiciel pośredni" był w zmowie. Co
    > wcale łatwe nie jest. Sprawa się ciągnie.

    Wszystko przez te hameryki. Jakby nie pojechał na Floryde to by mu
    działki nie ukradli.

    L.

  • 6. Data: 2018-05-25 23:26:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Wszystko przez te hameryki. Jakby nie pojechał na Floryde
    > to by mu działki nie ukradli.

    W Hameryce mieli kiedyś takie prawo, że co kto ogrodzi, to jego.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-05-25 23:52:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > W Hameryce mieli kiedyś takie prawo, że co kto ogrodzi, to jego.

    To tak jak z akrem: jak ktoś miał wyścigowe woły, to i akry mógł mieć
    większe ;)

    Ogrodzenie to nie wiem, ale różne cuda się działy na Północnym Zachodzie
    końcem XIX wieku. Zresztą nie tylko - dzisiejsza Arizona chyba podobnie
    była zasiedlana. Tyle, że wtedy jeszcze była niby meksykańska. Wyścigi o
    ziemię były i w Oklahomie, która była zakupiona za kilka wozów z towarami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-05-26 00:03:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > To tak jak z akrem: jak ktoś miał wyścigowe woły, to i akry mógł
    > mieć większe ;)

    U nas było to samo. Tyle że się "łanem" nazywało. Chłop dostawał
    tyle ziemi w nowej wiosce, ile udało mu się w ciągu dnia zaorać.

> [...]
    > chyba podobnie była zasiedlana. Tyle, że wtedy jeszcze była niby
    > meksykańska. Wyścigi o ziemię były i w Oklahomie, która była

    Meksykanie stawiali na granicy płoty czy mury. Żeby im się hołota
    z północy do porządnego kraju nie pchała.

    Jarek

    --
    Well the men came from Texas
    And from old Tennessee

  • 9. Data: 2018-05-26 07:24:08
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 maja 2018 14:07:06 UTC-5 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
> [...]
    > sprawa jest poważna!!Wygląda na to że mafie gminne w powiązaniu z mafią
    > geodezyjną i milicyjną, kradną ludziom działki, jest to akcja masowa na

    W czesci potwierdzam na swoim niedawnym doswiadczeniu.
    Gmina wymyslila ze droge utwardzi bo sie ludzie buduja i aby to zrobic (i aby
    sensownie wkopac pod/obok drogi media) zaczely sie pomiary.

    I cyrki jakie tam na tej mojej drozce widzialem mozna strescic: Bajzel byl. I moze
    sie poprawi ale na pewno bedzie ciekawie a dla niektorych strasznie.

    1. Stare mapy byly czesto nie dosc ze zle wytyczone/opracowane to jeszcze dane w nich
    sie nie zgadzaly z sama mapa.
    Suma powierzchni dzialek byla zazwyczaj wieksza od samego obrysu tych gruntow.

    2. Czyli pewnie podobny syndrom jak z liczeniem swin za PRL. Ile macie swin? Dwie ale
    jedna jutro ubijam. ok. Piszemy dwie.

    3. Same granice dzialek byly mocno nieprecyzyjne, tak w mapie (punkty geodezyjne np.
    klasy 5 czyli +-3-5m) jak i w terenie (miedza wywedrowala daleko).

    4. Fachowiec jak przyszedl i powytyczal to powiedzial niewprost: Tak bedzie dobrze.
    Jak Panu zrobie tak jak pan ma w papierach i to samo innym przy tej drodze to sasiad
    pierdolca dostanie bo mu ta jego dzialka zniknie.

    W efekcie u mnie nie dosc ze powierzchnia spadla to jeszcze sie granice o okolo
    30-40cm przesunela.

    Mi to tam rybka, mam co chcialem powierzchni mi nie ubylo ale mam dobrze wkopane
    kamienie i nawet ojciec sie nie burzy choc te 30cm mu troche nerwy psulo ale za to
    okazalo sie ze to co nie mialo byc nasze jest jednak nasze.

    Ale jedno pole przy tej drodze mialo granice przesunieta o dobre 3m! I co ciekawe
    gdzies tam wykopali kamien z czasow niemca i sie ludzie po glowie drapali ile to pola
    sasiad drugiemu przyoral. (3m na dlugosci 300m).

    Dzis geodeci maja calkiem fajne sprzety i jak widzialem ze doslownie 2-3cm tyczke na
    gruncie mozna przesunac i ten PDA pokazuje ze jest ok a wczesniej nie bylo to sie
    niezle zdziwilem.

    Pozytyw jest taki ze teraz sa wszedzie wkopane kamienie, mapy sa dokladne i podatek
    nieco mniejszy bo przy tyczeniu dzialek nieco kwalifikacje poprawiono.

    Tak ze ja sie Bobowi nie dziwie bo mam podejrzenie ze za dawnych slusznych czasow te
    powierzchnie byly patykiem tyczone i z dupy wyjmowane a teraz ludzie albo sie dziwia
    ze im granice sie zmieniaja albo powierzchnia spada albo obie sprawy naraz bo trzeba
    z tym porzadek robic...

  • 10. Data: 2018-05-26 12:59:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Bob... I wszystko jasne. Fachowiec jakich mało. I spisek odkrył.
    Ja to bym zalecił jakiś podręcznik z technikum o profilu geodezyjnym. Wiele by się
    wyjaśniło.

    b.