    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kradną działki UWAGA!!!
    Date: Fri, 25 May 2018 23:16:33 +0200

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > W całości? Może po kawałku kradną? U mnie jakby z cm^2 ubyło od
    > północnego wschodu... Ale po ciemku ciężko stwierdzić. Rano sprawdzę.

    Mnie akurat przybyło. Tak ze 30-40 metrów. Poprzedni właściciel postawił
    byle jaki płot na oko, później Sąsiad na tym samym miejscu zrobił porządne
    ogrodzenie, a na koniec się okazało, że rzeczywista granica wyznaczona
    przez geodetów jest w innym miescu. My z Sąsiadem nic sobie z tego nie
    robimy, chociaż czasem któryś z nas rzuci tekstem "Sąsiad, podejdź no do
    płota jako i ja podchodzę". Ale gdyby przyszło co do czeko, to w sądzie
    sprawiedliwość musi być po naszej stronie -- ta ziemia należy mi się jak
    psu buda, przez zasiedzenie.

    Natomiast tak zupełnie poważnie, to mojemu znajomemu ukradli działkę. Całą.
    Znajomy mieszka na Florydzie, a działka w Podkowie. Krajowy pełnomocnik
    odebrał polecony od zakładu energetycznego, który pyta, czy obywatel życzy
    sobie dalej płacić, bo działka już przecież nie jego. Okazało się, że ktoś
    posługując się sfałszowanym pełnomocnictwem, dziłkę sprzedał. Gdyby tylko
    tyle, to by źle nie było. Sprzedaż w "złej wierze", akt notarialny można
    unieważnić -- zwrot kasy i do widzenia. Ale kilka tygodni później nabywca
    sprzedał ją komuś innemu, dla kogo to faktycznie była wymarzona dziłka na
    budowę domu. To już była transakcja w "dobrej wierze", tak łatwo unieważnić
    jej się nie da. Trzeba udowodnić, że "żywiciel pośredni" był w zmowie. Co
    wcale łatwe nie jest. Sprawa się ciągnie.

    --
    Jarek