    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 25 May 2018 22:24:08 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kradną działki UWAGA!!!
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 maja 2018 14:07:06 UTC-5 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > Witam wszystkich.
    > Chciał bym ostrzec wszystkich właścicieli działek rolnych i budowlanych,
    > sprawa jest poważna!!Wygląda na to że mafie gminne w powiązaniu z mafią
    > geodezyjną i milicyjną, kradną ludziom działki, jest to akcja masowa na
    > terenie całego kraju.

    W czesci potwierdzam na swoim niedawnym doswiadczeniu.
    Gmina wymyslila ze droge utwardzi bo sie ludzie buduja i aby to zrobic (i aby
    sensownie wkopac pod/obok drogi media) zaczely sie pomiary.

    I cyrki jakie tam na tej mojej drozce widzialem mozna strescic: Bajzel byl. I moze
    sie poprawi ale na pewno bedzie ciekawie a dla niektorych strasznie.

    1. Stare mapy byly czesto nie dosc ze zle wytyczone/opracowane to jeszcze dane w nich
    sie nie zgadzaly z sama mapa.
    Suma powierzchni dzialek byla zazwyczaj wieksza od samego obrysu tych gruntow.

    2. Czyli pewnie podobny syndrom jak z liczeniem swin za PRL. Ile macie swin? Dwie ale
    jedna jutro ubijam. ok. Piszemy dwie.

    3. Same granice dzialek byly mocno nieprecyzyjne, tak w mapie (punkty geodezyjne np.
    klasy 5 czyli +-3-5m) jak i w terenie (miedza wywedrowala daleko).

    4. Fachowiec jak przyszedl i powytyczal to powiedzial niewprost: Tak bedzie dobrze.
    Jak Panu zrobie tak jak pan ma w papierach i to samo innym przy tej drodze to sasiad
    pierdolca dostanie bo mu ta jego dzialka zniknie.

    W efekcie u mnie nie dosc ze powierzchnia spadla to jeszcze sie granice o okolo
    30-40cm przesunela.

    Mi to tam rybka, mam co chcialem powierzchni mi nie ubylo ale mam dobrze wkopane
    kamienie i nawet ojciec sie nie burzy choc te 30cm mu troche nerwy psulo ale za to
    okazalo sie ze to co nie mialo byc nasze jest jednak nasze.

    Ale jedno pole przy tej drodze mialo granice przesunieta o dobre 3m! I co ciekawe
    gdzies tam wykopali kamien z czasow niemca i sie ludzie po glowie drapali ile to pola
    sasiad drugiemu przyoral. (3m na dlugosci 300m).

    Dzis geodeci maja calkiem fajne sprzety i jak widzialem ze doslownie 2-3cm tyczke na
    gruncie mozna przesunac i ten PDA pokazuje ze jest ok a wczesniej nie bylo to sie
    niezle zdziwilem.

    Pozytyw jest taki ze teraz sa wszedzie wkopane kamienie, mapy sa dokladne i podatek
    nieco mniejszy bo przy tyczeniu dzialek nieco kwalifikacje poprawiono.

    Tak ze ja sie Bobowi nie dziwie bo mam podejrzenie ze za dawnych slusznych czasow te
    powierzchnie byly patykiem tyczone i z dupy wyjmowane a teraz ludzie albo sie dziwia
    ze im granice sie zmieniaja albo powierzchnia spada albo obie sprawy naraz bo trzeba
    z tym porzadek robic...