    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Krotność recyrkulacji CWU
    Date: Wed, 18 Jul 2012 21:48:40 +0200

    Adaxis wrote:
    > Witam! Post poprzednika sprowokował mnie do zadania pytania jaka
    > powinna być krotność krążenia wody CWU. Wychodzi na to, że u nas w
    > bloku wynosi ona 4 razy - czy to jest ok?, do tego jest jeszcze duży
    > boiler...

    a po czym wnosisz ze tyle wynosi?

    w blokach zwykle jest to tak zorganizowane że na górze pionó są zawory
    cyrkulacyjne któe sie zamykają gdy dochodzi do nich woda o temperaturze ok
    50 stopni. blokując cyrkulację na danym pionie. Dodatkowo maja one funkcję
    otwarcia gdy temperatura wody jest wyższa niż 70 (w celu przepłukania
    instalacji podczas cyklu antylegionella).