  • 1. Data: 2012-07-17 13:40:48
    Temat: Krotność recyrkulacji CWU
    Od: " Adaxis" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam! Post poprzednika sprowokował mnie do zadania pytania jaka powinna być
    krotność krążenia wody CWU. Wychodzi na to, że u nas w bloku wynosi ona 4 razy -
    czy to jest ok?, do tego jest jeszcze duży boiler...

  • 2. Data: 2012-07-17 13:46:51
    Temat: Re: Krotność recyrkulacji CWU
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 13:40, Adaxis pisze:
    > Witam! Post poprzednika sprowokował mnie do zadania pytania jaka powinna być
    > krotność krążenia wody CWU. Wychodzi na to, że u nas w bloku wynosi ona 4 razy -
    > czy to jest ok?, do tego jest jeszcze duży boiler...

    Jak masz ciepłą wodę w kranie to chyba OK?
    Krotność podajesz na godzinę?
    Chyba nie ma takich norm. Jak jest ciepła to znaczy, że wystarczy.
    :)
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2012-07-17 14:03:24
    Od: " Adaxis" <a...@N...gazeta.pl>

    > Jak masz ciepłą wodę w kranie to chyba OK?
    > Krotność podajesz na godzinę?
    > Chyba nie ma takich norm. Jak jest ciepła to znaczy, że wystarczy.
    > :)
    > Pozdrawiam.

    Jeśli za wiele krąży to też źle, za wysokie koszty pompowania oraz
    ponadnormatywne straty ciepła do otoczenia... :)
    Ja widzę to po tym, że główny licznik zimnej dla cwu i główny licznik cwu są w
    stosunku ok. 1:4 za dowolny okres.

  • 4. Data: 2012-07-17 16:48:51
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

> [...]
    > ponadnormatywne straty ciepła do otoczenia... :)
    > Ja widzę to po tym, że główny licznik zimnej dla cwu i główny licznik cwu są w

    Krążenie cwu nie ma wpływu na licznik. To się odbywa przed licznikiem.
    Jeśli masz taki stosunek na licznikach to masz ciepłą wodę za zimną albo
    nie masz pralki...
    ;)
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2012-07-17 17:56:50
    Od: " Adaxis" <a...@N...gazeta.pl>

    > Krążenie cwu nie ma wpływu na licznik. To się odbywa przed licznikiem.
    > Jeśli masz taki stosunek na licznikach to masz ciepłą wodę za zimną albo
> [...]

    Oj, brak zrozumienia... :( Oczywiście, że nie mówię o moim M, ale o całym bloku
    i licznikach głównych na bloku!

  • 6. Data: 2012-07-17 18:09:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik " Adaxis" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Oj, brak zrozumienia... :( Oczywiście, że nie mówię o moim M, ale o całym
    > bloku
    > i licznikach głównych na bloku!

    Ale po co w bloku licznik na cyrkulacji?

  • 7. Data: 2012-07-17 18:39:04
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Oj, brak zrozumienia... :( Oczywiście, że nie mówię o moim M, ale o całym bloku
    > i licznikach głównych na bloku!

    Macie w piwnicy bojler? Więc gdzie jest licznik? Chyba nie za bojlerem?
    Powinien być przed (jeśli ktoś chce mierzyć ciepłą i nie ma podliczników
    na mieszkaniach). Cyrkulacja jest za bojlerem i tam nie ma żadnego licznika.
    Chyba, że nie ma cyrkulacji...
    Napisz coś więcej o instalacji.

  • 8. Data: 2012-07-17 19:07:56
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    (...)
    > Napisz coś więcej o instalacji.

    O czym tu pisać? Rozumiem, że na forum sami "domowcy" albo Ci, którzy nigdy nie
    byli w węźle grzewczym :)
    Blok mieszkalny: węzeł Co+cwu, pomiar wody zimnej na wejściu do węzła, pomiar
    ilości wody ciepłej cwu na wyjściu z węzła... Skoro tej drugiej jest 4 z więcej,
    więc krotnośc wynosi 4. Macie podobnie?

  • 9. Data: 2012-07-17 22:30:18
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 19:07, a...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > ilości wody ciepłej cwu na wyjściu z węzła... Skoro tej drugiej jest 4 z więcej,

    Sorry, nigdy nie mieszkałem w bloku.

  • 10. Data: 2012-07-18 21:48:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adaxis wrote:
> [...]
    > powinna być krotność krążenia wody CWU. Wychodzi na to, że u nas w
    > bloku wynosi ona 4 razy - czy to jest ok?, do tego jest jeszcze duży

    a po czym wnosisz ze tyle wynosi?

    w blokach zwykle jest to tak zorganizowane że na górze pionó są zawory
    cyrkulacyjne któe sie zamykają gdy dochodzi do nich woda o temperaturze ok
    50 stopni. blokując cyrkulację na danym pionie. Dodatkowo maja one funkcję
    otwarcia gdy temperatura wody jest wyższa niż 70 (w celu przepłukania
    instalacji podczas cyklu antylegionella).