  • 1. Data: 2012-07-17 13:30:12
    Temat: CWU bez cyrkulacji
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    Zastanawiał się ktoś jak zrobić ciepłą wodę w przypadku gdy nie ma rury
    powrotnej?
    Budując nowy dom, lub robiąc generalny remont nie ma problemu. Ale co
    gdy rury nie możemy położyć?

    Pomyślałem, że można pod ostatnią umywalką na końcu linii zamontować
    termostat z podłogówki oraz elektrozawór sterowany czujnikiem ruchu.
    Zwyczajne wylewanie wody do kanalizacji.
    Może wystarczy tani termostat bimetaliczny, plus elektrozawór i czujnik
    ruchu?
    Robił ktoś coś takiego?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-07-17 13:46:02
    Temat: Re: CWU bez cyrkulacji
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.07.2012 13:30, symantecghost pisze:
> [...]
    > Zwyczajne wylewanie wody do kanalizacji.
    > Może wystarczy tani termostat bimetaliczny, plus elektrozawór i czujnik

    Dobre:D:D

    Ludzie się tu zastanawiają jak nie wylewać tych kilku litrów zimnej wody
    do kanalizacji zanim się ciepła pojawi a Ty chcesz wylewać tę wodę przy
    każdym ruchu w okolicy..

  • 3. Data: 2012-07-17 13:49:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Zastanawiał się ktoś jak zrobić ciepłą wodę w przypadku gdy nie ma rury
    > powrotnej?
    > Budując nowy dom, lub robiąc generalny remont nie ma problemu. Ale co gdy
    > rury nie możemy położyć?

    [ciach]

    > Robił ktoś coś takiego?

    Robił. Daje się przepływowy ogrzewacz wody tuż przy umywalce. Odkręcasz wodę
    i masz z podgrzewacza, po chwili gdy do podgrzewacza dojdzie ciepła z
    zasobnika to się on wyłącza. Nie trzeba wylewać ani litra wody.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-07-17 13:49:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 13:30:12 UTC+2 użytkownik symantecghost napisał:
    > Zastanawiał się ktoś jak zrobić ciepłą wodę w przypadku gdy nie ma rury
    > powrotnej?
    > Budując nowy dom, lub robiąc generalny remont nie ma problemu. Ale co
    > gdy rury nie możemy położyć?

    Podgrzewacz przepływowy

> [...]
    > Zwyczajne wylewanie wody do kanalizacji.
    > Może wystarczy tani termostat bimetaliczny, plus elektrozawór i czujnik

    I kilka litrów wody w kanalize zawsze jak ktoś czujke naruszy?

  • 5. Data: 2012-07-17 13:51:11
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Ludzie się tu zastanawiają jak nie wylewać tych kilku litrów zimnej wody
    > do kanalizacji zanim się ciepła pojawi a Ty chcesz wylewać tę wodę przy
    > każdym ruchu w okolicy..

    Domyślam się, że co po niektórzy się uśmieją.
    Ale co mi doradzisz jak w lokalu użytkowym muszę mieć wodę ciepłą
    natychmiast a nie czekać aż zleję całe wiadro.
    Koszta tu się nie liczą, bo jest już jedno urządzenie lejące wodę kilka
    godzin dziennie. Po prostu jest to jakiś koszt uzyskania przychodu.

    Jeśli masz inny patent, proszę podziel się.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2012-07-17 13:54:35
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

> [...]
    > wodę i masz z podgrzewacza, po chwili gdy do podgrzewacza dojdzie ciepła
    > z zasobnika to się on wyłącza. Nie trzeba wylewać ani litra wody.

    Jakiej mocy dałeś ten podgrzewacz?
    Już to przerabiałem, zamontowałem 3,5kW. Ciekło z tego mizernie,
    wydajność za mała.
    Na dodatek co z innymi punktami poboru? Tam ciągle będzie problem.
    Wszędzie podgrzewacze 7kW?
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2012-07-17 14:59:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wydajność za mała.
    > Na dodatek co z innymi punktami poboru? Tam ciągle będzie problem.

    Wszędzie podgrzewacze, nie wiem jakiej mocy. Mój udział zakończył się na
    koncepcji, wykonawstwem i doborem zajmował się jakiś hydraulik. Instalacja
    działała właściciel był zadowolony. Moim zadaniem było znalezienie
    rozwiązania które zapewni ciepłą wodę natychmiast, a nie będzie wymagało
    kucia ścian itp. "brudnych" robót.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-07-17 17:14:23
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

> [...]
    > znalezienie rozwiązania które zapewni ciepłą wodę natychmiast, a nie
    > będzie wymagało kucia ścian itp. "brudnych" robót.

    Koledzy od podgrzewaczy!
    Jak myślicie dlaczego wiesza się 50-80L bojlery zamiast zastosować
    przypływowy?
    Tam gdzie ten "ktoś" zamontował przepływowe prawdopodobnie nie było
    ciepłej wody wcale. Na dodatek nie potrzebował dużej wydajności.
    Chyba, że miał prąd 3fazy i dużej mocy przepływowy.
    Używał ktoś z Was przepływowego?

    Ostatecznie płaczecie nad wypuszczoną wodą, która i tak wróci bo nie
    ginie w przyrodzie. A co z prądem do podgrzewaczy? Nie widać go to
    znaczy, że go nie ma? ;)

    Jeśli jedynym rozwiązaniem jest podgrzewacz, dziękuję za udział w
    dyskusji ;)

    Przepraszam uniosłem się.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-07-17 23:08:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    symantecghost pisze tak:

    > Może wystarczy tani termostat bimetaliczny, plus elektrozawór i
    > czujnik ruchu?

    żeby Ci się zaciął w pozycji otwarte i 2000 m3 uciekło łobuzie jeden ;)

    --
    Piter

  • 10. Data: 2012-07-17 23:22:53
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 23:08, PiteR pisze:

    > żeby Ci się zaciął w pozycji otwarte i 2000 m3 uciekło łobuzie jeden ;)

    Hehe. Nie ucieknie, bo główne zasilanie od oświetlenia sufitowego a te
    nigdy nie zostało na noc!

    Pozdrawiam, spokojnych snów.